taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    furyn perustiepölyinen kone nimenomaan kertoi ettei sitä turhaan ole menty kiillottelemaan; vaikka saahan konetta puhtaampana pitää, ei se siitä happane. Mutta tuo yksilö sinänsä oli vähän ajettu -konservointi yksilö, jonka parantelu on lähinnä kosmetiikka tasolla, ns. kuluneisuus ja patina kuuluvat asiaan. ehkä siitä koneesta ei olisi tarvinnut kuvaa lehteen laittaa...Ja kyseessähän ei muuten ollut suomi-auto.
     
  2. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    "Tehokkaalla autolla voi kuitenkin ajella pitempiäkin matkoja,siitä olkoon todisteena vaikkapa Västeråsin Power Meet-tapahtumaan tehdyt reissut",no onhan se 150km suuntaansa ja ihan älytön "reissu".
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mullakin on pientä,huom hyvin pientä mopar taustaa ja täytyy sanoo että iodi oli komee vehje. Mutta auto jonka edessä kaikki muut laskee alleen,ei oo vähään aikaan ollu lehtien sivuilla...sopivalla tyylillä tehty -65 2d imppu,ei niitä vaan maailmassa ole kauniimpia autoja.
     
  4. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ja oli kyllä magee... tämä täytyy nähdä livenä ensi kesänä Espoon cruisingissa!
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eiku nimenomaan just tollasta kaivataan lisää tämän lehden sivuille. Ja muutenkin lisää neliovisia. :D Hyvä.
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei niitä neliovisia kukaan kaipaa,äärimmäisen huvittavaa just joku neliluukkusen 70-luvun umpitylsän vehkeen omistaja joka usein ei edes autoista tiedä mitään,tulee haukkumaan 80-luvun corvetet ja 3 genit.. :lol: Säälittävää. 60-luvulta munkin ihanneauto on,mutta totuuden nimissä koko 6 ja 70 lukujen aikana tehdyt OIKEASTI hienot autot on yhden käden sormissa.
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja jos unohdettais hetkeks aikaa se typerä "vanhempi on aina parempi"-vouhotus niin keskityttäis kattomaan jotain coupe chevelleä tai skylarkkia,coupelinjaiseen autoon laitettu suhteettoman paksut muodot sekä keulaan että perään,coupelinjaisuus on raiskattu samantien,nauttii jotain ihme legendan mainetta mutta todellisuudessa helvetin ruma.Buick on onnistunu tekemään tosin kauniin ja sopusuhtasen coupenkin,tottelee nimeä riviera ja tulee 68-vuodelta,eli ei boattail.Mä olen jenkkiautoja seurannu koko ikäni,viimeiset 6 vuotta vähän liiankin aktiivisesti ja mun lista näyttäis tältä: Chevy impala2d-65,buick riviera-68,dodge charger-68,dodge challenger-70,chevrolet corvette poislukien 70-luvun puukenkämalli.Eli tottakai noi gm-vehkeet on kärjessä,mutta realiteetit pitää osata nähdä,noi edellämainitut moparin vehkeet on vaan ihan saatanan hyvin suunniteltu,täysin eri kastissa kun skylark/chevelle tossa omassa genressään.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mikä asiantuntija...
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kun soittelemaan alat niin kerro toki mikä tossa kommentissa oli vikana,muussa tapauksessa pidä pääs kiinni.Mun käsittääkseen täällä saa ilmasta mielipiteensä ja kun noista yhtään ei löydy vielä omalta pihalta niin se on sillon objektiivinen näkemys.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tämä kohta oli vikana.
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ymmärrän.Sori,ei ollu ehkä ihan asiallinen kommentti,eikä tarkotus olla noin tiukka.onhan niitä hienoja neliluukkusiakin mut ne on sitten eri tyylisiä,ns.cruisinkivehkeitä..Mää en oikein niistä ymmärrä niin tosiaan anteekspyyntö paikallaan siltäosin.Ja kaipaanhan mäkin neliovista tälläkin hetkellä,caddyn 82-86 tai sämpylää... :D ..Mut vähän eri tarkotukseen.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kyllähän herneet meni syvälle nenuun kun itsellä on neliovisia 3 kpl. :wink: Tosin on kaksiovisiakin 2 kpl (Pick-Uppeja :lol: )
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Miten se vähentää auton arvostusta, ovien lukumäärä?

    Mieluummin luen juttua hyvin säilyneestä 60-70 luvun neliovisesta, kuin 80 luvun vajaatehoisesta nopealta näyttävästä autosta..
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei ne kaikki vaan NÄYTÄ siltä..Ja kaikki se joutava paska mitä mä oon nielly näissä autojutuissa niin mulla on oikeus itekkin sanoo jotain, välillä purskahtaa ulos,sanon vaan sen että käykää kattomassa niitä romujanne peilistä,mikä on sun panos siihen,tekeekö aina autosta legendaarisen se et se on tietyltä vuosikymmeneltä???Ei tee.
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    mimmonen on se sopivalla tyylillä tehty impala?
    Eikai vain vauhtiraidoilla, lasketulla alustalla ja isolohkolla?
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Täys entisöinti listat tallessa,ulkonäkömuutoksena eri offsetti ja sopivat pyörät,konehuoneeseen jotain.
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Oma unelma olis plain simple -65 2d sopivalla alustan laskulla+tiukennuksella ja kunnon renkailla,maalattu hyvin ja nelisensataa heppaa th700 lootalla.Näin yksinkertaistettuna.
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    On ne kaikki sellasia turhia epäkäytännöllisiä käyttöauton korvikkeita.

    Onneks niitä on paalattu jo ton pikuppi-buumin jälkimainingeissa. Toisaalta ne on sentään olleet käytännöillisimmillään silloin :D
     
  19. sbf

    sbf Gearhead

    Ei semmone paritonninen proomu mene 400 kaakilla oikein mitenkään.
    500 jo raikkaasti mutta päälle 700 jo tosi hyvin.Puhun ihan omasta kokemuksesta.En nyt lähde tarkemmin kertomaan mistä yksilöstä on kyse.65 impalasta kuitenkin.No okei, kai se 400:in menee aika hyvin.
     
  20. janica

    janica 1st gear

    Asia kommenttii JP-350!
    2D on aina 2D..
     

Kerro tästä muillekin!