taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. Challenger Rtee

    Challenger Rtee 1st gear

    Kyllä mennyt V-8 niin onnettomaksi, että ei voi kun lopettaa tilauksen.Kerkeshän tuo yli 40 vuotta tullakkin.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onko noin, uusin on pari päivää ollut pöydän nurkalla, en ole vielä avannut. Ajattelin pöpilistin lukea ensin.
     
  3. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Pitäisikö testatata uusi lehti? Onko ne niin huonoksi menneet vai onko jo lukijat liikaa muuttuneet? Ei ne 80-luvun lehdetkään taida tämän päin mittapuulla hääppöisiä olla.
    Taitaa tulevaisuus olla näillä erikoislehdillä kuten Primer ja pyöräpuolella Dice vaikka Kopteri kyllä tasonsa on pitänyt vuodesta toiseen.
     
    impala67 tykkää tästä.
  4. MHytola

    MHytola 1st gear

    Veekasi Magazinen pitkäaikaisena kestotilaajana kyrsii kun lehdessä on koostejuttuja menneiden vuosien lehtien sisällöstä. Minulta löytyy ne kaikki hyllystä ja voin palata niiden pariin milloin vain. Eikä minua kiinnosta lukea historiaa lehden tekemisestä vaan asiantuntevia ja syvällisiä artikkeleita autoista, harrikoista, kisoista, näyttelyistä, tekniikasta ja rakentelusta. Ja miksi uusille lukijoille tarjotaan lehteä alennuksella mutta me vuosikymmenten uskolliset kestotilaajat maksamme täyden hinnan? Onko siellä toimituksessa tuudittauduttu siihen uskoon että pitkäaikainen kestotilaaja jatkaa tilaajana oli sisältö mitä vaan? Minulla on tuttuja joille lehti on tullut 80-luvun alusta saakka ja jotka ovat nyt lopettaneet tilauksensa. Ja viimeisessä vielä väitettiin että 55 Pontiacissa on itsekantava kori...
     
    63S88, Cortina71 ja impala67 tykkäävät tästä.
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    samaa mieltä, outoa täyttää uutta lehteä vanhoilla jutuilla- kun kalustoa, vaikkapa arkisempaa ei-koskaan esiteltyjä malleja löytyy kyllä tosi paljon- aivan tarpeeksi on esitelty klassikkomusseja, challengereita ja camaroita jne. (vaikka kyllä kelpais semmoset itellekin).

    mietin samaa tuosta ponusta, vai tarkoittikohan tuo sitä että kämpperi olisi itsensä-kantava ?

    mutta muuten uusimmassa lehdessä ei ollut mitään erityistä vikaa, tässähän oli kohtuu monipuolista kalustoakin
     
  6. Cortina71

    Cortina71 3rd gear

    Sama tilanne mulla ja täysin samat ajatukset muutenkin. Sen verran lisään ajatuksena, että eikö harrastuksen kehittämiseksi olisi muutenkin syytä pysyä enemmänkin nykyjassa eikä kirjottaa historiasta niin paljon kuin nyt lehden toimituksessa tehdään? Ymmärrän kyllä nostalgia ajatuksen sinällään, mutta rajansa kaikella.
     
  7. always bb

    always bb Gearhead

    Minusta aivan kovaa settiä, tämä historia on muotia. Onneksi.
    On monta kaveria jotka on omistanut oman harrasteen +30v, rakentanut sen useita kertoja uuteen uskoon tai sitten on tehnyt kerralla sen unelman ja itseäni ne säväyttää. Historiasta ne tarinat tulee, tulevaisuus on pelkkää mielikuvaa/haaveita

    Näitä 70 luvun kadun kilpureita on viimmevuosina tehty ja lisää on tulossa kuulopuheiden mukaan

    Hangossakin yksikin kaveri espiksellä rakenti 62 impalan kerrostalo asuntonsa autotallissa, senttipeliä mutta kun oikein intoo niin se sitten tehdään, tunsi tämän alforsin

    Mutta harrasteet kellä ollut sama +30v olis kiva tietää
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. esmi

    esmi Gearhead

    Joo,itse sain ekan lehden 7/79 ja sen jälkeen löytänyt vanhemmat lehdet,ainoastaan 1/78 ja 1/79 puuttuu. No historian varmaan on tarkoitus muistuttaa uudempia lukioita ja miksei vanhojakin jo lehtensä hävittäneitä lukioita, kivahan sitä on menneistä lukea ja jos innostuu niin kaivella vanhemmat lehdet esiin jos jotain mielenkiintoista tulee mieleen.
     
  9. SK

    SK Gearhead

    Minusta Veekasi on muutaman viime vuoden aikana parantunut sisällöltään. Tähän ehkä eniten vaikuttava yksittäinen seikka on, että pt. Markkanen on päässyt tai joutunut oikeisiin töihin. Hänen jutuissaan on ollut sekä kiinnostavia autoja että sujuvaa (ja/tai ainakin kaikkein ärsyttävimmästä jargonista vapaata) kynäilyä.

    Huonoina puolina on pikkuhiljaa ilmaisjaettavaa uutta testamenttia muistuttava paperin laatu ja hinnoittelu sekä euroina että olemassa olevia tilaajia sorsivana hinnoittelupolitiikkana. Käytännössä lehteä ei kannata tilata jatkuva-aikaisena, koska uuden tai ”uuden” tilaajan hinta on niin paljon edullisempi kuin jo lehden tilanneelle. Onko Mobilisti todella ainoa vastavirtaan uiva suomalainen kustantaja tässä asiassa?

    Mitä tähän numeroon tulee, kyseessä näyttää oleva 45-vuotisjuhlanumero. On vaikea nähdä, että sellaiseen ei mahtuisi ja suorastaan kuuluisi vähän muisteloitakin.
     
    impala67, juko7 ja 63S88 tykkäävät tästä.
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Omasta mielestä oli juhlanumeroksi jotenkin kevyen oloinen, olisi voinut kuvitella tehdyn paksumpi ja jotenkin spesiaalimpi sisällöltään. Nyt oikeastaan vaan WW-artikkeli vähän säväytti.
    Muutenkin lehden ote jotenkin karannut tavallisen harrastajan tasolta jonnekin, ei odota enään uuden numeron ilmestymistä samalla tavalla kuin yli 40 v sitten, kuitenkin lukenut lehteä vasta 4.1 1979 alkaen...
     
    juko7 ja 63S88 tykkäävät tästä.
  11. oolanti

    oolanti Gearhead

    Onko monikin huomannut, että Veekasin painopaikka vaihtui täksi vuodeksi ja painojälki on nyt taas parempaa - hell yeah! :) Ja ihan vaan omaksi iloksenne vertailkaapa nykylehteä esim. 80- ja 90-luvun lehtiin. Vaikka paperi on ehkä ohuempaa kuin aikanaan, niin kuvat ovat nykyään laadullisesti silti parempia. Kiinnittäkää erityisesti huomiota esim. kuvien terävyyteen, niin saatatte yllättyä - kaikki ei sittenkään ollut ennen paremmin... ;)

    By the way, muistan ajan, kun Veekasin sivumäärä pieneni (osaksi mm. V8-Marketin loppuessa). Syntyi melkein kansainliike vastustamaan tätä "uudistusta" ja noustiin kuvitteellisille barrikaadeille. Nyt en ole nähnyt vastaavaa kansanliikettä, enkä itseasiassa ainuttakaan kommenttia missään, kun toinen jenkkiautolehti Amerikan Rauta on pienentänyt sivumääräänsä lähes kymmenellä täksi vuodeksi. Mistä tämä kertoo? Ehkä Veekasin lukijat ovat sittenkin sitoutuneimpia lukijoita ja kotimaiseen jenkkiautoilun "raamattuun" suhtaudutaan suuremmalla intohimolla - mene ja tiedä, mutta jänskää tämä hiljaiselo toisen lehden suhteen kumminkin on... o_O
     
    cdv70 ja arskazone tykkäävät tästä.
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Jaa, se pittää irtonumero hakia.
     
  13. Pöllyttäjä-73

    Pöllyttäjä-73 3rd gear

    Aloitin V8 Magazinen tilauksen 1981 ( sitä ennen ostin irtonumeroita) jossain kohtaa oli monen vuoden tauko tilauksessa kunnes aloitin uudestaan. Matkan varrella aloitin myös Amerikan Raudan tilauksen. Nyt viime vuoden lopussa lopetin molemmat tilaukset. Primer Magazine tulee vielä tilattuna ja käyn kirjastossa lukemassa Mobilistin ja V8:n.
     
    Muokattu: 20.2.2024

Kerro tästä muillekin!