taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Mitä?! Pääkirjotuksessa ei kiihdytelty ollenkaan! :eek: Eli siis ihan täyttä paskaa kannesta kanteen. Toista se oli ennenvanhaan (lue: kaikissa aiemmissa numeroissa) kun sai siltäkin palstalta lukea kunnon kisajuttuja...
    Ihan oikeesti hei, tän aiheen vois kyllä paiskata lukkojen taakse, ellei jollain ole ihan oikeesti jotain painavaa sanottavaa lehdestä. Ei mullekaan läpyskästä montaa mielenkiintoista sivua löydy, mutta ne tylsimmät sivut on ainakin omasta mielestäni yllättävän helppo selailla ohi. Jos tahdon lukea mua kiinnostavia juttuja kannesta kanteen, niin kaivan esiin Primerin. Jos taas joku muskeliautoja palvova harrastaja päätyy samaan valintaan, niin voin kuvitella sen noitumisen maailmankaikkeuden turhimmasta harrasteajoneuvolehdestä... Jos joku vielä ihmettelee miksi, niin voin paljastaa suuren salaisuuden: Kaikkia ei kiinnosta samanlaiset autot!
    Veikkaisin, että aika monelle täälläkin jauhavista kolahtaa postilaatikkoon joku Seiska, Katso tai muu vastaava sontakasa, mutta kumma kun ei joka numeron jälkeen ilmesty haukkumista, kuinka perseestä uusin numero taas oli (vaikka varmasti olisi aihetta). Koitetaanko tällä jokakertaisella valittamisella todellakin saada aikaiseksi V8:n hautaaminen, vai onko ihmisillä vaan ihan oikeesti niin vähän muita huolia, että vääränvärinen sivu lehdessä saa veren kiehumaan... :eek:
    Noh, jos nyt jotain itse lehdykästäkin mainitsen, niin yhdyn kehuihin Auliksen autojen jutusta. En vain siksi, että ne ovat mielestäni hienoja, vaan kehuakseni taas Jukaraisen kirjoitustyyliä. Hyvä, että joku vääntää hieman vapaamuotoisempiakin tarinoita ainaisten valmistusluku-/värivalikoimaluetteloiden sijaan. En silti moiti muitakaan kirjoittajia, vaikka tältä palstalta todennäköisesti löytyisikin paljon nokkelampia sanaseppoja veekasin statusta kohottamaan... :wink:
     
  2. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Nascar Plymouth oli tyly...ja Fairlane on aina hieno, sekä ss impala..
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ihime, tähän toppiikkiin kirjoottajilla kaikilla on hanuurinreikä eikä ku mielipide vai mikä se nyyt oli... :lol:

    Justjoo, ei tämmöstä keskustelua voi missään nimessä sulkea, täältähän voidaan nähdä kuka on tilaaja ja kuka irtonumeron ostaja tai kuka lukee lehden kaverilla.

    Ja,joka tapauksessa, se on luettu/lainattu/selattu, ja siitä muodostetaan jonkun sortin mielipide joka yleensä on harkitsematon ja vailla ymmärrystä verraten sitä lehden sisältöön.

    Täällä tulikin jo ilmi se tosiasia että lehden taso on tosiaan noussut parin viime vuoden takaisesta ja siitä mä olen samaa mieltä, mullakin on lukemattomia ko. lehtiä siis ei määrällisesti vaan todellakin en ole lukenut niitä ja silti tilannut sitä, olenko tyhmä? varmasti olen, idiootti,sairas, täysin pimee? Yes, kaikki diagnoosit käy muhun jos multa kysytään mix mä tilaan tota lehteä.

    Ja odotetaan pari vuotta, voipi käydä niin et ton lehden taso laskee niin paljon että loiskepaperiksikin se on kelpaamaton, mitäs sitte tehdään?
    Sitten täällä on overdrive.reeeeaaal.ooold.taimers.com.fi.mehtä keskustelupalsta jossa kehutaan kuinka noi 2005/2006 ilmestyneet lehdet oli pelkkää asiaa ja Markkanenkin kirjoitti niin kivasti pääkirjoituksessa...

    :lol: :lol: :rotfl: :rotfl: :lol: :lol:
     
  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :lol: Jukaraisen haastelut oli mukavaa luettavaa...Ja autot hienoja.Se museohommeli oli jees.. :wink:
     
  5. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Pasi the Eightin vertaus juorulehtiin on osuva. Pakko tunnustaa, meillekin tulee 7 ja eipä sen selaamiseen kauan mene. Tauski hakkasi muijansa. So? Minä lähdin aamulla töihin, ei ylitä uutiskynnystä. Topi Sorsakoski veti perseet Kälviän keikalla. Juu ja minä viime viikonloppuna. Tik Takin Mimmu rohkeana. Niin ja vaatteet päällä. Rintsikat nurkkaan, niin katsotaan uudestaan. Vielä olis TV-ohjelmat jäljellä, mutta mitäs minä niistä, kun en sitä katso. Samaa tuubaa on nää Avut, Seurat ja Kodin kuvalehdet: Tiina katsoo tulevaisuuteen, Petteri miettii menneisyyttä, Onko poliisi kuin poliisi poliisille vai ihminen? Ben Fyhrer miettii ihmisen pienuutta luonnon suuruuteen nähden. Voi taivahan talikynttilät! Ei tota voi lukea kuin arvauskeskuksen respassa jonottaessa.
    Autoja on Amerikassa tehty 1800-luvun lopusta asti. Pari vuotta myöhemmin niitä alettiin rakentamaan uusiksi. Ja Veekasin pitäis tehdä niistä kaikista juttu. Tietenkin uusimmassa numerossa, koska hetimullekaikki-sukupolven roddari ei ole valmis hakemaan divarista edellistä numeroa tai odottamaan seuraavaa.
    Kuka haluaa huumoria, ostaa vitsikirjan, kuka haluaa strikli bisnes, ostaa American cars ID numbers-kirjan. Veekasi on sitte siinä välissä. Jos taas uudet autot kiinnostaa, osta Tuulilasi. Jos rodit ja kustomit kiinnostaa, osta Primer. Jos mobiilit kiinnostaa, osta Mobilisti tai Retro tai Senior Mobilisti. Jos moottoriurheilu ylipäätään kiinnostaa, osta Vauhdin Maailma. Jos partakoneet, laskettelusukset ja mopoautot kiinnosta, osta Tekniikan Maailma, ps. kaikki samassa lehdessä.
    Ps. Jos haluat lukea juttua itsellesi mieleisestä autosta tai oman tai kaverisi auton esittelyyn, ota yhteyttä:
    toimitus(ät)veekasi.net
    toimitus(ät)mobilisti.fi
    toimitus(ät)retro-lehti.fi
    toimitus(ät)spinneri.fi
    platuart(ät)kolumbus.fi (Primer)
     
  6. Coronet440

    Coronet440 1st gear

    Aikaisemmin (kun ei ollu omaa jenkkiä) tuli luettua lehti kannesta kanteen tosi tehokkaasti. Nykyään sen selaa läpi ja sitten "isomman hädän" aikaan lukee juttuja tarkemmin. Ei tuo kasin vuosikustannus niin hirwee oo, että sen takia tarttis tilaus lopettaa. Pitäis tutustua myös näihin muihin harrastelehtiin, mutta harmi kyllä lehtikauppiaat ei niitä yleensä tarjoa...
     
  7. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    Lähinnä uudessa kasissa ihmetytti tää ala- arvonen hömppälehdistä tuttu uusien tilaajien kalastelu: ylipuhu kaverisi tilaamaan kasi, niin saat saatanan arvokkaat aurinkolasit itelles, voi tsiisus ja Mika Kalliollakin on ne lasit kuvassa päässä, ei siis voi olla huonot :eek:
    Toinen asia liittyy yleisesti autoesittelyihin. Miks ihmeessä pitää olla aina kahen sivun pitunen höpinä merkin ja mallin historiasta ja sitte lopussa lyhyt kertomus kyseisestä autosta tyyliin: ostin sen ja väsäsin ja nyt se on tommonen. Mieluusti lukis pitemmän jutun kyseisen auton vaiheista.
    ÖRK!
     
  8. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kukas tää mikakallio on? Pitäiskös se tietää?

    Ja noista autoesittelyistä, osuit kyllä enemmän kuin ytimeen; onhan se jumalaut ihime et joka vitun vessasta pitää kertoo et joku x-setä vuonna tuhatkaheksansataayx synty ja heti tuhatyheksänsataakaxkyt alko duunaa biilei ja sit niil meni huonosti ja sit ne myi sen tehtaan ja sit niille tuli tämmönen erikoismalli ja sit tää tää nykyinen omistaja kävi leimaa sen Suomeen...

    Voi hyvää päivää...

    Eipä silti, toi lehden tekeminen on vaikeeta mut kun yli kaxkyt vuotta kun sama lehti tulee niin kyl alkaa riipii, ja tällä mä nimenomaan haluan korostaa sitä saatanan historian tietoo joka on jo aikaisemmissakin läpysköissä luettu.

    Ja edelleen se tulee mulle, ja sit noille ku rääpii täällä päätään et kirjoittakaa tai soittakaa suoraan lehteen...
    Olen soittanut, kirjoittanut, puhunut suoraan ko. henkilöiden kanssa...

    Ja edelleen se läpyskä mulle tulee...
     
  9. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Niinpä?
    Ei Suomeen varmaan IKINÄ ilmestykään HYVÄÄ lehteä?
    KAIKKI on aina jonku mielestä ihan PASKOJA!
    Mut VALINNAN vapaus on SE jota kannattaa miettiä ihan oikeesti?
    Eioo PAKKO tilata ko. lehtee, tai mennä kiparille ja OSTAA se vimosilla
    lanteillansa?
    EI !
    Menkää HYVÄT ihmiset itteenne ja SÄÄSTÄKÄÄ mielenrauhanne
    ostamalla jotakin muuta kuin tämän ko. julkaisun, kun se niin hemmetisti
    teitä latistaa ja ootte lukenu samoja asioita siitä vuodesta toiseen???
    Mikä se oikeen vaivaa?
    Onko "kaali" jumissa itellä vai...?
    Emmä ainaskas viittis liki 8:aa euroo "tuhlata" lehteen, josta ei löydy
    IKINÄ mitään ittelle sopivaa juttua?
    Siis???
    Peilin eteen klopit ja ihmetteleen "mitä mä oikeen tartten" ???
     
  10. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    Joo veekasi on pakko tilata, ku on kaikki numerot 1/78 alkaen. Asiasta toiseen, oon meinannu lopettaa Mobilistin tilauksen ja vaihtaa sen Spinneriin. Miksikö ? ehkä KLB:n paluu sai sen aikaan (en jaksa lukea siitä, miten KLB itkee jonkun vanhan paskan Saab 96: sen perään, ku kukaan ei halua entisöidä sitä ja toisaalta poika (5 v) lukee mieluummin Spinneriä ku Mobilistia.)
     
  11. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Muijalle tulee seiska ja mulle kasi ja kumpikin saa kyllä lukea omansa ihan rauhassa.
    Alkaa olemaan eräänlainen oman alansa ikoni tuo veekasi ettei sen tilausta uskaltaisi edes enää lopettaa..siis jonkinlainen perinnejutska vai mikälie tämä tilaaminen tai sen jatkuminen..?!
    :odroll:
    Onhan se ihan eri lehti kuin silloin 80-luvulla, niin hyvine kuin huonoine puolineen. Enemmän sivuja ja väriä mutta jotain siitä alkuaikojen pioneerihengestä oon jääny kaipaamaan.

    Pääkirjoitukset ovat nykyään niin ympäripyöreätä liirumlaarumia että jälkeenpäin ei edes muista mistä siinä puhuttiin. Ehkä syynä on se että Markkanen istuu myös tuuninkilehden päätoimittajan pallilla jolloin ei voi kovin vahvoja ja kärkeviä mielipiteitä julkaista puoleen tai toiseen kun pitää niin laajaa kohdeyleisöä kosiskella..?!

    Toista se oli ennen, kun Kimi kirjoitti pääkirjoitukset. Eräs loistava esimerkki oli aikoinaan kun oli Kimin Rancherosta juttua pääkirjoituksessa jutun jatkuessa ihan omana artikkelina lehden lopussa. Siinä stoorissa oli niin tunnetta ja fiilistä mukana että siihen oli helppo eläytyä ja se juttu tuli luettua moneen kertaan!! Ihan sen vuoksi että se oli hyvin kirjoitettu, siitä tuli hyvälle mielelle ja siinä tunsi konkreettisesti että harrastaja tekee lehteä harrastajalle! 8) Ja tämä oli vain yksi esimerkki monista..

    No jokatapauksessa tämä uusikin kasi oli ihan mainio pläjäys. Hienoja autoja ja hyviä juttuja! Myönnetään nyt ihan reilusti vaan tämäkin tosiasia..?! :wink:
     
  12. fishbone

    fishbone Gearhead

    eikös tässäkin tapauksessa saa sitä mitä tilaa :eek:
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep, veekasi tulee jatkossakin vaikka mä oon hukannu sen 1/78 numeron :eek:
    Ja tohon reemerin paluuseen, tulokset ikävä kyllä näkyvät jo...
    Voi hitto, sekin lehti oli hyvässä "nousussa" Enqvistin aikana.
    Ja en mäkään jaksa innostua noista karjala takasin ja pelastakaa nää hiton tylsät vessat-systeemeistä, ei juurikaan jaksa innostua jostain 70/80 lukujen kiinanpommista...
     
  14. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  15. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Munkin mielestä noinkin ihme värkistä liian vähän infoa. Ei edes vanteista mitään mainintaa mitkä ne on? :eek: Ai niin ja se seuraava juttu - kukas se Aulis sit oikein on? :eek: :eek:
     
  16. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

  17. jukka63

    jukka63 1st gear

    mun käsittääkseni roadrunnerissa on ns.vaakatasonen tunnelrami.(pitkät imukanavat)sen takia se on vähän omituisen näköinen.autohan on hieno,mutta tarinaa ois saanu olla enemmän.toinen mistä tykkäsin oli faikun tarina,muistutti vähän vanhojen v-kasien juttuja.irtonumerot on tullu ostettua jo vuodesta 79 lähtien.jatkuu edelleenkin.
     
  18. Jasca

    Jasca 1st gear

    Miksihän ilmossa on firman nimeksi merkitty "Tmi Aulis Hämeenkorpi" ja "CA-Osatuonti" kun kumpaakaan ei ole rekisteröity Kaupparekisteriin?!? Henkilönimellä kyllä löytyy yksityinen elinkeinonharjoittaja = lienee sama hemmo? Virallisesti siis mitään CA-Osatuontia ei ole olemassakaan.

    - Jasca -
     
  19. Turnn

    Turnn Gearhead

    Eipä sillä.Kova sälli (jos) kun ajoi sillä lokasuojattomalla ja katottomalla rodilla 11000km. kesässä -respect!
     
  20. Muki

    Muki Gearhead

    Samainen Nascar Plymouth artikkeli oli hiljattain julkaistussa Mopar Muscle lehdessä, paitsi että siinä oli VÄHEMMÄN kuvia kuin tuossa V8:n artikkelissa.

    Joskus siis näinkin päin...
     

Kerro tästä muillekin!