Taas turbiinilukosta ja tps:stä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mantariini, 27.9.2007.

  1. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Mulla taitaa olla paskana omasta toi TPS. Sellasta oisin kysyny voiko lukolle tehdä napin väliaikaisesti että, yhdistää pistookkeesta A ja F navan vai hajooko jotain? Ajattelin tekis näin väliaikaisesti et sais rassuu ostaa ton p****leen kalliin anturin. Ainakin kun tänään kokeilin ja yhdistin ajossa A ja F navan meni lukko päälle ja navoista oli oikeet jännitteet. Mistäs navoista ton TPS anturi pitäs mitata en saanut sieltä oikeen mitää järkevää ulos... Keskelle kyl tuli 5v mut entäs a ja c napa millä tavalla mitataan??? C ja siitä maahan vai C ja A yhteen ja siitä arvot??? Voiko olla jotain muutakin vikaa?? Kytkeekö toi A ja F navan kytkentä suoran virran vaan solenoidille??? Auto on 6.2 van vm-89 ja tietenkin huippu th-700 Niin viel sellanen et mis toi ois halvin toi TPS anturi...
     
  2. capriceman

    capriceman Gearhead

    Anturin johtoja ei saa mennä laittamaan yhteen poltat muuten ECM 5Vregun ja sitten et saa enää toimimaan lukkoa kuin vaihtamalla ecm:n.
    Mutta keskimmäinen nasta tps anturista on potikan liuku siitä tulee mitata jännite koneen runkoa vasten. 0,5V tyhjäkäynti ja 5V WOT.
    Jos säätö ei toimi tasaisesti niin sitten tps on rikki.

    A-F johdot voit laittaa yhteen väliaikaisesti, OD pykälä päällä & 2vaihteella ajamisessa kannattaa varoa vapaakytkimen nykäisyä, sitä kun ei ole suunniteltu ihan tohon.
    Eli meinaa sitä kun ajat noin 25-40km/h ja päästät tyhjäkäynnille niin vapaakytkin ei siirrä liikeenergiaa vaan nimensä mukaisesti vapauttaa koneen pyörimään pienemmällä kuin vapaakytkin lukossa, no sitten kun painat kaasua niin vapaakytkin ottaa kiinni ja kun turbiini ei anna peräksi kun lukko päällä niin momenttipiikki tulee vapaakytkimelle. Sen voit estää siten että painat rauhallisesti kaasua kunnes vapaakytkin ottaa kiinni, sen jälkeen voi painaa kaasua reippaammin. Sitten ohittaessa tai kiihdyttäessä lukon pitää irrota, joten ehkä se kytkin olisi hyvä välille A-F.
     

Kerro tästä muillekin!