Taasko meni kansipaffi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rahikainen, 23.7.2006.

  1. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    No niin vasta tuo auto vähän vittuillut niin tänään ajattelin laittaa sen leimakuntoon, että huomenna sais leiman. Uuden syylarin asentaminen kuului hommaan. Iskin vedet syylariin, ei tosin menny kaikki kerralla. rupesin starttailemaan ja veden pinta laski aina pari senttiä. Kone oli todella vaikea saada käyntiin, kun se lopulta käynnistyi se rupesi sylkemään vesiä ulos. Pistin korkin kiinni ja annoin käydä noin minuutin ja sammutin. Seuraavaksi aukaisin korkin ja sieltä tuli semmonen yli puolimetrinen vesipatsas :poff: . Toisinsanoen helvetisti painetta syylarissa. Pahvit vaihettiin viimeksi vajaat 1000km sitten ja auto ei ole keittänyt. Vedet ja öljyt eivät mene sekaisin, eikä putken päästä tupruta valkoista. Tässähän menee vallan hermot 8)
     
  2. MiCiC

    MiCiC 1st gear

    Nii notta vesi vain katosi syyläristä? huh :D Kyllä sen jonnekki täytyy mennä.

    Mikä auto? Ainakin mopen vesipumpun akselin stefa tekee vuotaessaan sitä että imee ilmaa jäähdytysjärjestelmään ja näin ollen siis tekee painetta sinne. Ensimmäinen reaktio itelläki oli et kannentiiviste menny mut vesipumpun vaihdolla selvis. 8)
     
  3. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    vanhasta tulpasta rakentelet semmosen "adapterin" että saat kompurasta joku 8 kiloa painetta sylinteriin, kyl se pulputtaa sen vesipuolelle jos pahvi on palanu. Näin ainakin ite alkuun koittaisin, ennenkuin purkaisin turhan paljon. Ja pidä se syylärin korkki sit irti, ettei syyläri repeä jostain (eihän sen moisesta paineesta pitäis.. mutta varmuuden vuoks.)
     
  4. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    ILMAA SISÄLTÄVÄ JÄRJESTELMÄ AIHEUTTAA "SUUREN VESIPATSAAN",ITSE KOKEILISIN HIDASTA JÄRJESTELMÄN UUSINTA TÄYTTÖÄ,JA KÄYTTÖÄ KORKKI AVOINNA ALKUUN JOTTA SUURIMMAT ILMAPATSAAT HÄIPYIS JÄRJESTELMÄSTÄ,JA SITTEN NESTEEN LISÄYS TÄYTEEN JA VASTA SEN JÄLKEEN KÄYTTÖ KORKIN KIINNI OLLESSA.
     
  5. RB-440

    RB-440 1st gear

    Öö? Mitenkäs toi muuten käytännössä käy? Eikös siellä ole nesteessä paine kun kone käy, ja samalla vuotavaa nestettä tulossa pumpun tiivisteestä pihalle, miten pumppu ilmaa koneeseen päin imee?

    Paitti tietenkin sen vuotaneen nesteen tilalle menee lopulta ilmaa ja kun systeemissä paine laskee, tai paine ei edes pysy, kun kerran vuotaa pihalle niin voipi sitten alkaa poriseen, nesteen kiehumispiste kun riippuu paineesta.

    Oletko muuten kokeillut käyttää ilman korkkia? Joskus on käynyt niin, että liian tiukka korkin jousi on ensin jumittanut, antanut paineen nousta liikaa ja kun korkki on viimein päästänyt paineen pois, paine on heittänyt sen verran vettä pihalle samalla, että on alkanut porina kuuluun jäähdyttimestä, kun paine laskee ja samalla nesteen kiehumispistekin laskee samalla?
     
  6. MiCiC

    MiCiC 1st gear

    Mopen vesipumppu tekee imun siihen akselin kohalle hihnapyörän puolelle eli stefaa vasten. Kävi niin notta stefan hajottua tiputti vettä hiljalleen ulos kun kone ei käynyt ja vieläpä valutti sen pumppua ja moottoria pitkin niin ettei vuotoa edes huomannut helposti. Koneen käydessä ei vuotanut vettä vaan imi tuosta samasta stefan reijästä ilmaa järjestelmään --> painetta.

    Pistin pelit seis ja tutkimaan-> ristuksenmoinen paine syyläris aina ku löi koneen tulille joten ensimmäinen ajatus oli tietysti kansipahvi. Kone kuitenkin kävi ihan ok eikä höyryä tullu putkesta. Olin jo tilaamas tiivisteitä kun aikani kopeloituani löysin vuodon alkulähteen ja huomasin tuon että koneen käydessä ei vuoda. Vaihdoin sitten vesipumpun ja ongelma poistui.

    Tämän parempaa selitystä tuolle en ole keksinyt. Voinhan olla väärässäkin mutta ei tuossa oikeen montaa kohtaa ole missä vika on ollut :lol:

    Saikohan tästä nyt mitää selvää..? on vähä kiire :)
     
  7. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Jepjep, otin tossa termarin irti ja vedet rupes pysymään sisällä. Tätä se on tuon lossin kanssa, aina odottaa pahinta.
     

Kerro tästä muillekin!