Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Joku mainitsi kerran tehneensä uuden laatikon tukipalkin kahdesta vanhasta...Keskeltä kahtia molemmat ja yhdistää ne missä on se kolo putkelle. Oma hommansa mut tulee hyvin tiloja.
     
  2. amalo

    amalo Gearhead

  3. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Tulipa reilu kuukausi sitten hommattua itsekin ensimmäinen sedan mallin lintta. Sianpierulla toimiva 4,3 v8 (l99) vuodelta 95.

    Halapaa ajoa kaasulla...eikä toi säästöliekki kone vie bensallakaan kuin kympin...
     
  4. kohvar

    kohvar Gearhead

    vielä

    palatakseni Oldsin kiemuroihin, niin nehän näyttävät suorastaan siisteiltä.
    Omassa Capricessa ei ole paljoa pyöristely, ei nyt sentään kulmaliitoksia ole.. poistuu ne kaasut kumminkin. Pitäis ottaa kuvia, ja laittaa tänne jatkoksi ihmeteltäväksi tuplahormit mallia "self made" !
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Jaa mulle tuli nyt sit 89-Sedani vaihtokaupassa. Aikaisemmin olen purkanut yhden 77-mallisen, sen lisäksi ollut Delta 88 ja Ponu, Chevy ja Buick -farmarit. Myyntiin tää kyl menee kun ei oikein ole tarvetta just nyt. Kellään ehjiä ulkokahvoja oviin? Mikä tyyppivika niissä oikein on kun eivät kestä?
     
  6. Vkarsa

    Vkarsa 1st gear

    Onkos kenelläkään tietoa missä mullakin ollut NON-83 Caprice majailee nykyään? Oli laatuauto, muutaman kuukauden sen omistin.
    Shellin vanha edustusauto tais olla.

    Ois ainakin sillon muinoin ollut pienellä vaivalla täydellinen, tiedä sitten nykykunnosta?
     
  7. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Tuo edellissivulla mainittu JPG-40 kävi miulla viihtymässä 1 1/2 vuotta, tuli vuoteen 40 000 huoletonta, joskin melko arvokasta kilometriä niin piti vaihtaa pois. Tuona aikana näppäilin vekottimeen Webaston ja korjasin kaasarin ryyppy systeemit..

    Muutenhan siihen ei ihmeemmin tarvinnutkaan tehdä muuta kuin omien typeryyksien korjailuja :)

    Edittinä: Tuo allekirjoituksen ajoneuvo sitten onkin käymässä suurempaa elämänmuutosta läpi. Kohta puoleen on hänen ylimääräiset henkireiät paikattu ja sitten saisi ruveta suunnittelemaan ilma-alustaa paikalleen, tekniikka vaihtuu myös tehoiltaan lähemmäs alkuperäistä isolohkoa, vielä on mietinnässä tuleeko ihan uudempaa ruiskutekniikkaa vai vanha kunnon 454...

    Tämä kaikki toivottavasti tapahtuisi tulevan talven aikana että pääsisi jo ajamaankin! :rotfl:
     
  8. Bullseye

    Bullseye 1st gear

    Caprice vm. -81 sedan JRR-96 löytyy nykyjään täältä. Edellisiä omistajia linjoilla?
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    No NYT se tuli ostettua:
    [​IMG]
    Mikä ihme siinä on, kun ensiksi omistaa sen 17 vuotta autoja, joissa on Chevyn 350, sitten valittaa kuinka huonoja moottoreita ne on ja mikä on tuloksena: Caprice 350-koneella. Ihan sama Chevrolet-avaimenperäkin, kuin ensimmäisessä Chevy II:n mukana tulleessa (jossa siis oli 350-kone ja 4 ovea).
    Mutta: on siistein autoni, jonka olen ostanut ja ikää autolla 32 vuotta, on se ihmettä. "Poliisijouset" ja uusi 350 motti eivät nekään vähentäneet ostoinnostusta.
     
  10. mike-79

    mike-79 1st gear

    Onnittelut uuden (vanhan...) auton ostajalle!

    Tuota samaa kattelin nettiautosta...siistin näköinen peli on, 79-mallin keula ei ole omia suosikkeja ollut mutta tuossa värikombinaatiossa näyttää hyvältä. Olikos tois se missä oli vähän enemmän polleja konehuoneessa, varmaan vähän erituntuinen kulultaan kuin vakio, olikos se jotain 140hp? Poliisi-iskarit kyllä tekee huomattavan eron jämäkkyydessä, siis jos siitä ominaisuudesta jousituksessa tykkää, omassa pullacapricessa muuttui täydellisesti kuin laittoi ne alle, ainakin omasta mielestä sopii suomalaisiin kuoppateihin paremmin kuin löysemmät vakiot.
     
  11. Holley

    Holley Gearhead

    On se se. 330 hv minusta voi kyllä tarkoittaa jotain 260-280 nettoheppaa, eikös ne tehdaskoneiden hepat kuitenkin ole ilman apulaitteita? No, ei se silti laiskakaan ole. Varsinkin kun auto ei ole mikään supermuskeli, jonka tarttis tavallaan edes kulkea mihinkään ulkonäöltään. Mitä keulaan tulee, minusta (makuja on monia) on just hyvä. Pidän esim. Pontiacin keulasta, joka on tosi lähellä tätä. Kaiken huippu, kun en ollut edes tajunnut tällaista keula-variaatiota olleenkaan. Tiesin '77-'78:t ja '80-> ja samoin Impalat '77-'78:t, mutten ollut nähnyt missään '79 Capricen keulaa, esitteistäkin mulla oli muut ennestään '77-'82 ja muutama uudempi ja nyt tuli auton mukana '79!
     
  12. vesaku

    vesaku 3rd gear

    ^^^tuo on kyllä hieno, nimimerkki- itsekkin muutamia omistaneena.
     
  13. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Onkos jollain vielä tämä vuosimalli-88 ajossa rek.no: NNB-94?
    Selasin arkistoja ja tällainen osui silmään,lehdessä 6-sivuinen koeajojuttu.
    5€+Postit
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Tuon numeron muistan, oli meidän natiaisten mielestä kova juttu kun oli oikea jenkkiauto koeajossa. En muista millaisen tuomion sai, eihän toimittajilla niille yleensä ole ymmärrystä ollut. Ainakin paria vuotta myöhemmin sämpylä-Caprice ja Mercury Taurus pärjäsivät aika kehnosti TL:n vertailussa eurooppalaisille ja japanilaisille edustusautoille. Muistan ainakin että Capricen ajettavuus poljettiin suohon. Ei ollut toimittajilla ymmärrystä erilaiselle lähestymistavalle. Ei Caprice varmaan hirmu hyvin pärjää rata-ajokokeissa, mutta kuinka usein rata-ajettavuutta sitten normaaliajossa tarvitsee? Ja passiivista turvallisuudesta ei silloin tullut tähtiä ollenkaan. Eipä ei kun kalliimmissa euroautoissa ei vielä ollut kaikissa turvatyynyjä tai ABS:iä.
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Tuo oli jotain siltä välltä. Todettiin jossain oikein hyväksi maantieautoksi ja "tässähän alkaa jo ymmärtämään amerikkalaista autolua...", kunnes sitten teilaavat kohta,kun ajavat suomalaiselle nimismieskiharatielle. Eli ei ne niin negatiivisia olleet, kuin siinä '91 vertailussa.
     
  16. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Jenkkiautolla pitää osata ajaa oikealla tavalla, ja jos tarkoitat nimismiehen kiharoita tien mutkaisuudella,jenkki ohjautuu jopa paremmin kuin vanha "ralli"-escortti, jos kiharat ovat, niinkuin ymmärrän, tien pinnan muotoja, mikä ei kulkisi niin pehmeästi kuin jenkki tuollaisellakin tiellä?
     
  17. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Voe ku o ikävä vanhaa käyttistä eli `88 Capricea. Liekkö NNR-75 nyk. omistaja täällä palstalla?
     
  18. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Tilasinpa huviksein tuon miun CrapRicen omistushistorian, '86 vuodesta asti ollu tuolla kilvellä ja vuodesta '98 lähtien ollu melkonen kiertopalkinto! Ei ihmetytä enää se räpellysten määrä...mie oon 15 omistaja tuosta '98:sta lähtien :eek:

    Pelkästään vuonna 2004 tuolla vaunulla oli kolme eri omistajaa..
     
  19. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    Onnittelut! onpas hieno 79, mulla oli piilofarkku 79 aikanaan, kyseisen mallinen farkku oli muuten tuulilasilla "kestotestissä", artikkelissa mitä saa 15000mk:lla joskus 90-luvun puolivälissä. hauska juttu, olivat ajelleet sillä monakoon ja takaisin.
    mun 79:ssä oli vinotulppakannet, jotka jälkeenpäin luin ovat jonkinsortin paremmin virtaavat, ja hyvin sillä perusfarminkin 350:lla suti, vaikka perä taitaa siihen eniten vaikuttaa.

    79:iin sopii hienosti muuten sumarit noiden puskurin alaritilöiden taakse...
     
  20. Holley

    Holley Gearhead

    heh, kiitos "tuntematon". Mulla on ne '98 "kestotesti-TL:t" ensimmäistä lukuunottamatta, jossa ne kai hankkii sen auton jostain? Tuulilasinkin testissä oli nimeomaan Impala ja siksi tämä Caprice '79:n keula tuli yllätyksenä. TL:n testaama yksilö oli jo vähän b- tai c-kunnossa, mutta eihän ne sitä ihan lyttyyn haukkuneet kuitenkaan, vaikka TL onkin profiloitunut aika eko-ihme-autolehdeksi. Hauska ajatus tuommoiset "piilo-sumarit", omassani on kahdennetut lyhyet ja on oikeasti hyvät valot. Katkaisijalla saa vain kaksi lyhyttä palamaan laturia säästääkseen. Suomen lakihan sanoo, että tässä tämä on laillista, mutta '80:ssa olisi ollut laitonta. Iso ero tosiaan. Jotenkin tuntuu, että noi valot olisi paremmat kuin '84 Caminossani aikanaan, en tiedä syytä, eikös nuo neliö-umpiot ole samat molemmissa korimalleissa. Oma autoni on nyt massattavana ihan kuin joku 2010 Avensis.
     

Kerro tästä muillekin!