Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. kohvar

    kohvar Gearhead

    uusi peli

    Uusin perheenjäsen on -87 Caprice Brougham: Väri on tumma metallisininen ja sininen vinyylikatto ja sisusta. Tekniikka on 355 (ylikoko 350) + TH700R4.
    Saastelaitteet poistettu, Edelbrock nokka, imusarja ja 600cfm kaasutin.
    Peltipakosarjat ja tuplaputket mouruavat naapurin iloksi :)

    Vasta pari sataa kilometriä olen ajellut, potkua on vakio piilofarmariini
    verattuna ihan mukavasti. 8)

    Laatikkoonkin alan tottumaan, vaihtaa selvästi terävämmin kuin farmarin TH200:nen. Terävämmät olivat vaihdot myös aiemmassa pitkäkatossani, jossa oli vakio 305 / TH700 -yhdistelmä.

    Seuraavalla huoltoasemakäynnillä selviää hauskuuden hinta.
     
  2. C73

    C73 1st gear

    Paljonko painaa sedan caprice? Onko kevennettävissä?
     
    aturunen tykkää tästä.
  3. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1780 KG ....VM ~89 Brougham.......
     
  4. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Juu eli mitäs vaatii ku meinaisin 305 koneen tilalle 350? Laatikko on nyt th700! Auton vuosimalli 88 ja ei vähäpäästöne ja ei kattia ole ollutkaan!
     
  5. kohvar

    kohvar Gearhead

    mitä vaatii

    no käytännössä ei vaadi kun myllyn vaihtamisen .. pykälien mukaan
    muutoskatsastus täytyy tehdä :eek:
     
  6. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    tarviiko muutos katsastukseen olla jotai papruja?

    Onko capriceja ollu uutena 350 koneella?
     
  7. RacingUSA

    RacingUSA 1st gear

    Suomessa on ollut ainakin yksi '86 Caprice alunperin 350-moottorilla.
    Oli aikoinaan USA:n lähetystöllä. Missäköhän lie nykyään. Tummansininen ja erillisillä etupenkeillä, siis ei sellaisella kaksiosaisella sohvalla, vaan ihan 1+1 penkit. 4d sedan.
     
  8. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    tarviiko jotai muutos töitä tehä? mitä tommosten 350 koneiden hintahaarukka on?
     
  9. mike-79

    mike-79 1st gear

  10. tuntematon

    tuntematon 1st gear

  11. jusssi

    jusssi Gearhead

    Eipä oo capricee, mutta jos sais tässä ketjussa kysästä tuollasen 87-91 mallisen etu-umpioiden mittoja...? Vähä kun suunnittelin että jos soveltais yhteen toiseen chevyyn... :odroll:
     
  12. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    37x14cm ja syvyys/paksuus n.13cm.mitat sisältää umpion kirertävän,ohuen ohuen kumi profiilin.
     
  13. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Tänään(12.9) hankittu -78(350cid)sedan talviautoksi :lol: ei vaan ihan käyttöpeliksi jos siitä siihen on, kertokaa te jotka ootte talvella ajelleet?. Alusta tuntuu aivan turhan löysältä lyö etupalkin maahan kun huolimattomasti ajaan hidastetöyssyn yli, liekkö normaalia?.
     
  14. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    ei se kyllä nuin löysä sais olla,olekko tutkinu ettei ole madallettu ja ettei iskarit ole sököt.omassa seedanissa on ihan timmi alusta mutta se onki poliisi alustalla,mutta ei se normi alustakaan mikään kauheen veltto oo ku enteisessä sedanissa oli sellanen
     
  15. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    vaihda iskarit niin yllätyt kuinka hyvä ajaa vaikka monttuun.ei paljon maksa ja nopea vaihtaa.jos ylä mutteri ei lähde auki,pikku paineilma vinkulla tappi poikki,alapää pulttikoneella.
     
  16. formula350

    formula350 1st gear

    Ja kun uuteen iskariin laitat yläpään kiinnityksen kierreosan suojaksi pätkän kumiletkua jossa esim.vaseliinia sisällä niin saat seuraavalla kerralla helposti auki.

    Nimim. EX-Caprice Brougham 305 -87 kaikilla leluilla.Mukava auto mutta huono maalipinta(GM vesivärit..). Myin jo kai joskus -99/-00 kieppeillä pois, taisin ajaa jonkun 200 tkm. Nyt voisin ottaa tuoreemman sämpylämallin, kyllästyin tuon laatikkomallin ovien tiivareihin, aina vettä sisällä.
     
  17. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Ei pitäisi olla madallettu, iskarit päällisin puolin kuivat ja ihan ok mut sehän ei todista että ne vielä toimisivat. Mistä olette näihin iskareita ostelleet? löyttyykö normaalia jäykempiä? aikoinani astroon kyselin ja yllätyin kun pyysivät 100e/kpl mitä en tosiaankaan pitänyt halpana. Tässä kanssa alkanu peräkontti täyttymään hiekalla niin edellinen omistaja vaihtanut ovien ja kontin tiivisteet. Yhden sämpyläkorisen farkku caprisen omistaneena voin sanoa ettei 305 koneelta kannata liikoja odotella siitäkin syytä tämä on nyt 350 eikä ole mikään erikoisen pirtee vielä tämäkään, tietysti orggis putki voi ahistaa kun on kuitenkin esim uus nelikurkkuinen kaasari jo valmiina.
     
  18. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    tutki ebaytä.2 vuotta sitten ostin loppukesän poisto-tajouksesta,eteen ja taakse vakio iskarit -88 sedan capriceen,45e toimitettuna paikalliseen tulliin.

    täällä ei saa edes yhtä tiskiltä.
     
  19. formula350

    formula350 1st gear

    Mä puolestaan yllätyin ton mun 305 Capricen pirteydestä, se nimittäin poistui mielestäni kiitettävän ripeästi valoista vaikka painoa on niin perkeleesti. Tais olla hyvät välitykset. Tuli muutamaa eurokuskia hämmästytettyä valoista poistuttaessa. Täysin vakio auto, kaasari 305 pata, export-auto joten ei mitään saastelaitteita edes tehtaalta lähtiessä. Tollaselle oli kai aikoinaan joku tuulilasi/tm mitannut n.11sek 0-100kmh, joka on mielestäni aika hyvä saavutus v.87 tuon painoiselle autolle niillä ilmotetuilla tehoilla. Eihän toi nyt mikään Corvette ollut mutta ihan mukavasti kulki perheautoksi. Kaverin 307 Olds-koneinen salafarmi Buick olikin melkoinen järkytys Capricen jälkeen kokeiltaessa, ei liikkunut minnekään...
     
  20. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Ei voi kyllä kun ihmetellä eikö näin isolle porukalle ole mitään yhteistä palstaa/osiota jossa vois kysellä näistä näitä tietoja(onko siis vain tylysti pelkkä käyttöauto) vai onko kaikkien käytävä nää läpi sen vaikeimman kautta :eek: ?. Tuolla jo kyselin mitä kaikkea tietoja saa valmistenumerolla mut yllättävän vähän tietoa heruu, tuli linkki tähän ketjuun :lol: . Olis siitä mielestäni iso apu kun esim tuota ylilöysää jousitusta rupee paranteleen että vois joltain kysyä vinkkejä ennenkuin soittelee kaikki tään alan vauhtiputkat läpi ne kun myy mielellään sinne kaiken uutta vaikkei välttämättä tarttiskaan...
     

Kerro tästä muillekin!