Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Minä taas Summitilta ostaa paukautin yksiputkiset kaasuvaimentimet KYB Gas-A-justit. Listasta valikoin sen tiukemman Impala SS/ poliisi 9C1 -iskarin. Samaa Gas-ajustia saa myös lievempänä eri numerolla. Älä sekaannu minkään merkin kaksiputkisiin kaasuvaimentimiin tai kaasuttomiin ylipäätään. Hintaero on niin pieni ja ero ajossa iso.

    Kypsyin toimituksineen sen 50€ kpl.. Ja taalan hinta on siitä romahtanut.
     
  2. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    tuulilasi testasi 87-89 capricen, 305 tbi-koneella siis ruisku, ei-kaasutin!
    0-100 meni 10.7 ja varttimaili 17.7, kulutus taisi alimmillaan olla 11 sadalla.

    tm testasi KÄYTETTYÄ -84 buick piilofarkkua 307+th200, perä 2:73 aavikko (eli se yleisin kombo mitä farkuista löytyy)
    0-100 14.5 ja varttimaili jotain 19sek. mutta menipä vähimillään 70kmh matkavauhdissa alle 9.5 litraa sadalla!
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Piilofarkulla voisi pysyä mukavasti liikenteen mukana 3,42, 3,55 tai 3,77 yms. ruuvilla? Tuskin kulutuskaan hirveästi kasvaisi, kun loikkaria voisi käyttää jo alemmilla nopeuksilla?

    Ja sama lie koskisi kevyempää sedania? Poliisiversion ruuvihan on 3,42.
     
  4. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    niin, oikeasti farkkunsa saa helpoimmalla rivakammaksi vaihtamalla siihen sedanin perän. Sedaneissa on useammin 3:lla alkavia välityksiä.

    Saikos noihin optioina kuinka tiheää perää?
    en usko että olis saanut poliisiversion 3.42:sta tiheämpää...?
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ei ole saanut RPO:na tiukempaa kuin 3,42. Tietysti pääkonttorin erikoistilauksena/ dealer asennuksena on voinut saada ihan mitä vaan.

    Ja sitä banjoa ei kannata suoraan vaihtaa stw > sedan tai toisinpäin. Sedanin perä on kapeampi. Sisukset toki voi vaihtaa, mutta niissäkin on se spline-luku muutos 80-luvun lopulla.

    Suomi-Sedaneissa taitaa yleensä olla 3,08 ruuvi?

    Tow set, eli hinauspaketissa tuli 3,23 ruuvi.

    Ja ihan mukavasti tuo farkku kulkee (farkuksi) 2,93 ruuvilla. Jollain 3,55 tai 3,73 ruuvilla pääsisi vieläkin mukavemmin? 4,11 voisi olla jo liian tiukka vähäierroksiselle saastekoneelle, mutta kutitellulle 350/383 koneelle loikkarilaatikolla se voisi olla hauska kulma-ajoon? Ei nuo uudet välitykset maksa kuin pari sataa ja yksi NOS Richmond 3,55 jäi typeryyksissään ostamatta hintaan 150€..
     
  6. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Juu ei ihan, Gabriel-iskarit 48€/kpl.
    Mieluummin otan Suomesta kun ei inspiraatio (eikä leima) riitä jenkkilästä tilaamiseen.
     
  7. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Nyt olis sitten iskarit vaihdettu taakse tuli kaverin omaan farkkuunsa ostamat jotkin japsi iskarit(paremmin tietävät kertokoon onko samat kun sedanissa?) ja eteen löytyi nissan cetrikin etuiskarit kun näytti olevan samalaiset kun caprisen ja oli sopivasti saman kaverin ostamassa varaosaliikkeen varaston ylijäämäläjän mukana tulleet. Eroa on kun yöllä ja päivällä mutta vielä sain etupalkin maahan hiekkatiellä kun reilummin laski "pikku" töyssyyn, liekkö jouset sitten kaput vai olisko edessä 14" vanne madalluksen ansiota?(takana 15"). Tuota kulutusta yrittänyt selvitellä että kestääkö edes töissäkäyvällä persaus ajella yli talven mutta bensamittari ainakin tässä yksilössä elää täysin omaa elämäänsä, mutkissa ymmärrän viisarin heilumisen mutta kun tasaisessa matkaajossa lähtee laskemaan ja taas kohta nousee? tämäkinkö ominaisuus??? ps. en tarkoituksella uppaile tätä topiccia mut kun ei capriceille muutakaan ketjua/osiota löydy.
     
  8. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    tuossa vanteessahan se syy on ku pohja raapii maata alkuperänenhän on se 15 tuumaa.ja taitaa olla pikku jarrukki sulla siinä autossa ku nuin pieni vanne mahtuu.ja tuo mittarin heiluminen on ihan normaalia,omassaki se mittari heiluu välissä miten sattuu.oma kuluttaa matka ajossa noin 11 litraa satkulla ja kaupungissa 14 ylös päin vai mikäs mosa sulla oli siinä,jos 5.7 niin sillon kyllä soppa maistuu enempi
     
  9. kohvar

    kohvar Gearhead

    sedanin kulutuksia

    Jatketaan tässä topicissa sivuttua aihetta:

    Käväisin just tankilla, ja ihan tämän viestiketjun "ECE" -kulutuksiin
    en päässyt: Pyttyyn meni 76.9 litraa ja mittariin oli kertynyt 520 kilometriä, eli 14.8 litraa satkulla.

    Ei nyt ihan vähän, mutta kohtuullinen lukema kumminkin - ajelut ovat nimittäin kaikki Kehä III:sta ja sen sisäpuolella, Syyskuun cruising 8)
    mukaanluettuna.
     
  10. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    tota luokkaa se on tolla 5.7 koneella toi kulutus yhistetyllä ajolla,kaverilla meni samoihin lukemiin siitä tiiän
     
  11. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Ku meniskin 5.7 on tämäkin ja punarajan pohjasta punarajan pohjaa(bensa ei siis vielä loppunut) on trippiin kertynyt alle 50km. Testiksi sopi hyvin 20e summalla gasoo joka on aika lähelle näillä hinnoilla sen 15l, jos nyt siihen mittariin voi mitenkään luottaa nopiaa vaan tahtoo pudota. Tuollanen 15l kaupungissa olis erittäin kohtuullista vielä jos ei tartte sillä ajolla bussien takana kökkiä.
     
  12. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ton viimesen pätkän punaisella mittarit usein menee aika reippaasti. Tarkoituksena lienee varoittaa kuljettajaa bensapulan mahdollisuudesta, eli kun mittari näyttää tyhjää, voipi päästä vielä satakin kilsaa. Tai sitten ei.

    Mun muistikuvan mukaan toi Capriisin mittari liikkuis suunnilleen neljänneksen kerrallaan. Eli eipä ole kovin täsmällinen. Mutta noilla 20e tankkauksillahan saa aika hyvin kulutuksen hanskaan, esim. 10-20 tankkauksen päästä on aika hyvä kuva siitä, kuinka pitkä matka 200-400e:lla meni.

    Mitä tulee tohon etupalkin maassa käymiseen, niin eipä ole käynyt silleen koskaan. Fillarit on kylläkin olleet 205 - 215/75/R15 ja etujousetkin vaihdettiin 2000-luvun alkupuolella, kun vanhat oli katki.

    Ja shitten vielä, jos käypi etupalkki maassa, niin kandee varmistua, ettei öljypohja tee samaa. Ne ei yleensä ole kauheen kovaa matskua. Onhan se palkki tietysti siinä pohjasyvennyksen edessä, mutta silti.
     
  13. hara64

    hara64 1st gear

    oman kokemuksen mukaan kun tankkaa täyteen niin tuntuu että pääsee "pyhällä hengellä" puoleen tankkiin asti ja sen jälkeen tuntuu että gasoa palaa niin perkeleesti.
    noi mittarit on varmaan "rakennettu" sillei että puolen tankin jälkeen ne tosiaan kehottaa menemään tankkaamaan
     
  14. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Juu gallona kontissahan näillä pitää ajella vaikka siellä bensaa pitäis ollakin, tosin ei tähän sedanin tankkii kerrallakaan sitä 400e:lla mahdu!. Tietenkin toivon että tuon mittarin kanssa näin olisi on meinaan tuota palkin varomista lukuun ottamatta helkutin mukavaa kyytiä. Vanne hommia tässä jo mietitty muutenkin kun on vielä tuo 15":kin pienen näköinen tuollasien "jättikaarien" sisässä. Joku hillitty 17" esim vois olla nätti riittävän korkea sarjaisella kumilla sotkeutumatta vielä tyninkiin. Ilmeisesti 5x120 vanne saattaisi käydä onko caprice ukot kokeillut? mikä mahtais olla siihen sopiva vanteen et?.
     
  15. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    En jaksa uskoa kummemmin mihinkään GM:n suurempaan ajatteluun bensatankin viisareitten kalibroinnissa.
    Siellä on tankissa samanlainen kohopatentti kuin oli jo 50-luvun letukoissa, ja se jos jää vanhemmiten kohon vuotaessa jumittelemaan jonnekin, niin mittari heiluu sattumanvaraisemmin.

    Älkää uskoko vanhan auton mittareihin liikaa, uskokaa tankatun tavaran määrään ja navigaattorin kanssa vertailtuihin kilometrilukemiin...

    Silti capricet on käsittämättömän taloudellisia orggistekniikalla ehjiä ollessaan. "pisaralla pisimmälle" -aiheessa on vinkkejä millä voi optimoida tehoa ja kulutusta. Hengitystä paremmaksi ja painoa pienemmäksi niin ei ainakaan kulutus lisäänny vaikka tehot nousisi.

    ...mitä vanteisiin tulee niin luulenpa ettei isommat vanteet ainakaan kulutusta laske...mun mielestä noi 15 tuumaiset 75-profiilisellä 235:lla on tolkuttoman isot pallot. tummemmat amerikan henkilöthän ovat kovasti innoissaan niistä yli 20" vanteista. siitä vaan jos mieli tekee, muistakaa päivittää jarrut samalla!
     
  16. advance

    advance 3rd gear

    Avk:lla ois näppärän näköinen kutos caprice, onko tuo kenenkään entinen palstalta? Ajettuhan sillä oli jo 400 000km eli voi olla mitä vain.
     
  17. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Onko kukaan hommannu ovien tiisvisteitä lähiaikoine? Jos on ni mistä ja mitä kustansi?
     
  18. hara64

    hara64 1st gear

    tossa oikealla pyörii mainoksia ja sieltä entisöinti.com.
    näyttäis olevan etuovet 88€
    ja takaovet 88€
     
  19. kane

    kane 1st gear

    Tuossa bensaviisarin (mittarin) toteutuksessa käytetään komponenttiä (nimeä en muista) jolla vakautetaan/hidastetaan signaalia = tankin anturin liikkeitä jotka taasen johtuu p-aineen liikkeestä tankissa. Tuon kyseisen komponentin ominaisuus "kuivuu" ajan saatossa eikä se enää suodata ja viisari alkaa liikkumaan levottomasti ihan suoraan sen mukaan miten anturi tankissa liikkuu. Tätä samantapaista tehokkaammin on käytetty lentokoneteollisuudessa eli että viisari jää siihen asentoon kun virrat katkaistaan.
    Tämän pidemmälle ei komponenttien tuntemusta ole... :(
     
  20. kane

    kane 1st gear

    Takavuosina capricemanin kanssa tehtiin mun Capriceen turbaanilukon ohjaus kun rokkiorkesteri oli korvattu carterilla...
    Elektroninen ohjainkortti TCC lukituksen vapautukseen THM-700R4, GM
    http://capriceman.ifastnet.com/
     

Kerro tästä muillekin!