Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. ammi

    ammi 1st gear

    Täällä sedan brougham vm. 89` 305 koneella
    Laittamista on.Poistin liikenteestä toistaiseksi.Ja katsastamatta vielä.On se epäillyttävä miten ne edelliset katsastukset on hyväksytty!
    Kun katalysaatori on poistettu,pakoputki vuotaa,etusivuvilkut puuttuu,ruostetta on reilusti jne.
    Kun kävin ostamassa sitä,(lokakuussa)niin edellinen katsastus oli tehty henäkuussa :eek:
    Tähän asti olen vaihdanut lambdan,öljyt,tulpat,suodattimet,jne.
    Uusi pakoputkisto ja takaiskarit odottaa asentamista.
    Mut osaatteko sanoa,miten toi katsastus?
    Suomiauto ja kaikkee.Että jos edelliset katsastukset on hyväksytty ja JOS ei mee nyt läpi.Niin mitä sitten?(ruvenko laittamaan kattia ja muita vempeleitä paikalleen?)
    Mul on jossain autohistoriaa AKE`n sivulta printattu.(missä ja milloin katsastettu)
    Kannataako ruveta selvittämän tätä katsastus juttua?
    Vielä parempi,kun teillä olis hyviä vinkejä,kokemuksia siitä?
    Kaikki asialliset vastaukset otan huomioon!
    Kiitos vastauksista etukäteen!
    T:ammi
     
  2. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Todellakin saa ihmetellä miten tämäkin on vuosi sitten leiman saanut, piti paloitella kaksi mersun lokasuojaa ja hitsata ne lattiaan. Runkoakin piti paikata kiitettävästi edestä ja uusia edellisten omistajien paikkauksia. Jarrujakaan ollut juuri minkäänlaisia ostettaessa ja uusien putkien vedon jälkeen hävis ne loputkin... Ei taida saada vapuksi takaisin liikenteeseen :( Jännittää oikeasti mitä kaikkea tästä vielä katsatuksessa löytyy :D
     
  3. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Lainataan nyt vaikka tätä ketjua kun en uutta viitsi pykätä.

    Tuossa käytiin Capricea läpi ja tuli muutama juttu vastaan joista haluaisin vähän kysellä:

    Laatikon öljytikku näytti n. 2cm liikaa kylmänä. Jotain ropleemia?

    Paisuntasäiliössä kylmänä yli kuuman ylärajan. Sellaista sakkaista ruskeaa oli neste. Jotain ropleemia?

    Ilmastointi nakuttaa oikein kovinkin äänekkäästi, mutta toimii kuitenkin suht ok. Kompura näytti melko uudelta. Vinkkejä mölinän hiljentämiseen?

    Koneen lämpömittari ei toimi. Jotain neuvoja sen suhteen että mistä sitä vikaa kannattaisi alkaa etsiä?

    Takatukivarret oli puhki. Mistä uudet puslineen?

    Jos jotain vastauksia saisi niin hyvää mieltä voin palkkioksi antaa.
     
  4. TXR

    TXR 3rd gear

    Vaihdelaatikkoöljy katotaan koneen käydessä, jotta turbiinissa (momentinmuunnin) on sinne kuuluva määrä öljyä. Turbiinista tulee puolet öljystä pois kun moottori ei käy, jolloin laatikon öljytikku valehtelee sitten sen verta liikaa.

    Siitä ei ole mitään haittaa että vettä on kylmänäkin paisuntasäiliössä yli kuuman merkin, kunhan vettä on tarpeeksi. Jos vesi on täynnä ruskeaa paskaa (ruosteista), saattaisi olla enemmän kuin aiheellista vaihtaa jäähdytysneste ennen kuin vesiprikat alkavat irtoilla. Jäähdytysnesteen korroosionestovaikutus katoaa nesteen vanhetessa.

    Jos ilmastointi naksuu päälle ja pois koko ajan koska freonit ovat karanneet? Ota johto irti :D

    Lämpömittarin anturista voi olla johto irti, saattaa sijaita vesipumpun takana öljynpaineanturin lähettyvillä.
     
  5. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Siis se ei kytkeydy edes takasin päälle/pois vaan nakuttaa/säksättää ollessaan päällä.
     
  6. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Nykyään meikäläisellä tämä. Edelleenkin siisti kulkine. Ympärivuotisessa käytössä. On kyllä mukava talviauto. 8)
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Missähän ´86 Brougham NJS-12 on tätä nykyä?
     
  8. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Pihassa seisoo 81 ja 83 sedanit. Toinen pikkujaolla ja 305 + 350 + 10bolt lukko, toinen HD alustalla, isolla jaolla, mutta 229 + 350 ja ilman lukkoa. Molemmissa vielä ulkokuoressa hieromista, aika vaan tahtoo olla kortilla. Vanhempaa tarttis käyttää kohta leimalla. Ollut myös 88 LS Brougham ja 67 2DHT sedan, joskus 90-luvulla.

    Ei sattuisi löytymään joutilaana kuskinpuolen etu ylätukivartta.
     
  9. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    vuoden auto rapakon takana 1977
    1
    2
    3
     
  10. tammercity

    tammercity Gearhead

  11. Holley

    Holley Gearhead

    Hei E.B.Ford, mistä lehdestä toi artikkeli on? Mittasivat aika messevän kulutuksen, taisi olla kaupunkinpainotteista. Amerikkalainen Car and Driver v.1977 vannoi F41-jousitusoption suhteen ja olisi ilmeisesti ollut paikallaan tuohonkin Suomi-testiin, ainakin noille testaajille. Kovin on ristiriitaa ollut jo pitkään, kun autoissa painotetaan ääriajo-ominaisuuksia, vähemmän ajomukavuutta ja toisaalla käsketään autoilijoita noudattamaan liian pieniä nopeusarjoituksia tikkusuorilla teillä, joita tässäkin maassa kuitenkin tiet lähinnä ovat.
     
  12. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  13. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  14. Holley

    Holley Gearhead

    Kiitos skannauksesta! Noita suomi-lehtiä kun ei mistään Ebaysta löydä! Kiva, kun on viitseliäisyyttä skannata meidän muiden iloksi! Eipä tullut mieleen edes ajatella Moottori-lehteä, vain sen TL 7/88:n tiedän, jossa olisi myös Capricen testi.
     
  15. vani75

    vani75 2nd gear

    sedanit

    tääl on 86 broukkis ja olempa 3 omistaja,seissy viimeset 15v.melkosen siisti kuntonen peli,loota pitäs vaihtaa ku kerkiin.
     
  16. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Re: sedanit

    Miten noin pitkään seissyt?
     
  17. vani75

    vani75 2nd gear

    b

    kaveri alko sairastaa aika pahast ja jätti auton seisoo ja oottelee parantumista.ei vaan parantun niin paljo et jaksannu alkaa tekee mitää :cry:
     
  18. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Möin juts tuon omani 4.3 ruiskusedanin pois...mutta tais mennä ns. hyvään kotiin! Tulihan tuolla ajettua n. 60 tkm, viime kesästä asti se olikin sitten seisonnassa => tallissa.
    Hyviä maileja vaan tuolle "wanhalle rouwalle"!
     
  19. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Jees ,tattista vaan... Tännehän se siis siirtyi. Ens viikolla jos nyt sitten sais tilailtua Y-putken ja jostain ehjän pyyhkijämoottorin.
    (se pakoputken vuoto siis on siittä johtunut että oli ruostunut vallan pois kuskinpuolen pakosarjalta y-putken laippa ja auton alla suoralla pätkällä reikä)

    Niin juu, ja se valokatkaisija, leimamies ei välttämättä tykkää jos laitan ton ruuvi patentin =)
    Sitten kokeillaankin leimalle.
     
  20. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Mitäs muuten, eikö ole olemassa yhtään hyvää Caprice foorumia jossa olisi pääasiassa näitä 3 sukupolven malleja?

    Pitäskö moinen perustaa jotta saatas kaikki tärkeä ja oleellinen samaan paikkaan... Näitä kun on maa pullollaan
     

Kerro tästä muillekin!