Tahtoo oman ratin tahtoo ....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Anonymous, 12.6.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin miten on saako tehdä itse ratin
    vai sanooko jotain viranomaiset!

    ja onko suomessa yhtään maahantuojaa/tekiää
    bilet rateille

    tahtoo selaisen

    muovi kehät sucks :smile: :smile: :smile:
     
  2. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Tässä olisi jotain ohjauslaitteista.
    1.6.1948 ohjauslaite autossa vasemmalla (poislukien muutamat poikkeukset)
    1.12.1957 ohjauspyörän kehän ja esteen väli väh. 5 cm. ja ketjua teräsköyttä yms, ei saa käyttää.
    1.1.1981 tuli ohj. laitteen olla turvallinen (kokoonpainuva ohj. akseli) Hyväksytty E12 tai 74/297/EEC mukaisesti tai täytettävä FMVSS 203+204 vaatimukset. (Ei maastoautot).
    1.1.1993 M1-luokan autossa ohjauslaitteen tulee vastata 74/297/ETY tai E12/02 vaatimuksia taikka FMVSS 204+208 vaatimuksia (buldog-malleissa poikkeuksia)
    1.1.1996 M1 ajoneuvon (henkilöauto) ohjauslaitteen tulee olla EY-hyväksytty 74/297/ETY tai 12/02 mukaisesti.
    1.10.1997 ohjauslaitteen toiminta törmäystilanteessa, M1 ja N1 luokan ajoneuvon jonka kokonaismassa on pienempi kuin 1500 kg, ohjauslaitteen tulee olla hyväksytty 74/297/ETY+91/662/ETY tai E12/03 mukaisesti.
    1.1.1998 M1-luokan auton ohjauslaitteen vastattava 70/311+92/62 tai E 79/01 vaatimuksia.
    1.1.2000 Muillakin samat vaatimukset.
    1.10.2000 Uuteen tyyppiin kuuluva 70/311/ETY+92/62/ETY+99/7/EY tai E-säännön no 79 vaatimukset.

    Sitten vielä päätös auton rakenteen muuttamisesta täytyy ottaa huomioon, kuten niitä ei saa muuttaa hitsaamalla tai muulla niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä. Jos ohjauslaitteet, joiden on oltava E-säännön tai muun määräyksen mukainen, ei saa muuttaa siten että em. määräykset ei täyty, tarvittaessa täytyy olla todistus vaatimusten täyttymisestä.

    Ei muuta kuin rakentelun iloa!
     

Kerro tästä muillekin!