Taivaspaikkaa lunastamassa Expedition ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rado, 13.10.2019.

  1. Rado

    Rado Gearhead

    Iltaa raati.
    Olen itselleni lunastamassa näemmä taivaspaikkaa kun olen pistämässä rahani Expedition Fordiin.
    Mitä tuollaisesta 5.4 litraisesta paljon maanteitä nähneestä 2008 versiosta pitäisi oikein tietää ja syynätä ennen kättelyitä?
    Kaikki tieto tervetullutta.
     
  2. downtown

    downtown 3rd gear

  3. Bay City Bstrd

    Bay City Bstrd 1st gear

    Jakopääremontti on pakollinen huoltotoimenpide kun 200 000km mittarissa. Työläs homma, mutta pystyy itse tekemään ilman erikoistyökaluja ja osat on kohtuuhintaisia. Muutakin remonttia piisaa, mutta kaikki on helposti korjattavissa.
     
  4. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Eikös niissä joissain moottoreissa ole sellaiset "hassut" sytytystulpat joiden vaihdossa saa olla tarkkana kun usein jumivat ja helposti rikkoutuvat.....sitten saakin avata lompakkoa....
     
  5. Rado

    Rado Gearhead

    Mites toi jakopää alkaa oireilla vai katkeeko ketju sitten ihan yllättäen?
     
  6. Bay City Bstrd

    Bay City Bstrd 1st gear

    Ketju ei katkea, mutta löystyy kun kiristäjät veltostuu. Se aiheuttaa kalkatusta ja myöhemmin, jos ei korjata ajoissa, venttiilinajoituksen sekoamista ja huonoa öljynpainetta.
    Ääni ratkaisee, ehjästä moottorista kuuluu vain kohinaa ja suuttimien tikitystä.

    2008- mallissa on jo tavalliset tulpat, joista ei tule ongelmia. Vanhemmissa on ne kummalliset, jotka katkeavat helposti, mutta kyllä niidenkin kanssa pärjää.
    Nollakasissa on muitakin teknisiä parannuksia koneessa ym.

    Ps. Mulla myynnissä 2009, johon jakopää tehty...
     
  7. Rado

    Rado Gearhead

    ^laita yksityisviestillä hinta ja tuolla mitä itse katselen on ajettu 350tkm eli ilmeisesti jakopää jo yhden kerran tehty ;) ?
     

Kerro tästä muillekin!