takajousien raiserit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja pikkua83, 21.12.2019.

  1. pikkua83

    pikkua83 1st gear

  2. tzampy

    tzampy Gearhead

    Aika helppohan tuo olisi auton omat jousen alapäät jatkaa hitsaamalla alapäähän putkea ja lattaa.
     
  3. fennia

    fennia Gearhead

    Mulla on tollaset nylonista työmaalla sorvatut.
     
  4. Essex

    Essex Gearhead

    Sorvilla kun tekee "donitsi" eli raudasta rengas jonka sisämitta Capriceen tms GM farkkuun on 65 mm ja ulkomitta 95mm, reikään hitsaa parin sentin pätkä 2-1/2 " pakoputkea. Donitsin paksuus niin paljon kun perää haluaa nostaa. Tämä nostokappale pannaan rungon ja jousen väliin (yläpäähän), niin se ei näy, eikä lisää joustamatonta massaa.
    [​IMG]
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hieno kuva, lisäpisteet realistisesta hitsisaumasta! :)
     
  6. Essex

    Essex Gearhead

    Kiitti, Volovo_5.7. Tuollaisia olen käyttänyt muutaman kerran, nykyisessä ympärivuotiskäyttis Capricessa ollut tuollaiset yli kuusi vuotta, ja toimii. Sekään ei mikään ihme sinänsä ole, yksinkertaista tekniikkaahan tämä on. Heh!
    Vielä vihjeenä: Mittaa takalokasuojan nykyinen korkeus, nosta sitten autoa vetokoukusta, takapuskurista tms kunnes se on halutussa korkeudella. Mittaa taas, saat näin tuon nostopalan paksuuden. Minulla se on muistaakseni 30 mm, ja se jo näyttää melko korkealta. Tietysti tämä riippuu jousien kunnosta. Etujousia lyhennetty kierroksen verran.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!