Takapään stefa&öljykanavien proput SBC

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jack, 29.10.2010.

  1. Jack

    Jack Gearhead

    Sbc 350 koneen kasaus menossa, ja taas olisi pari kysymystä. Onko hyviä vinkkejä kampuran 2-osaisen stefan asennukseen, että sen saisi pitämään, ja kuinka voisi varmistaa, että öljykanavien peltiproput pysyvät paikoillaan (liima, silikooni)? Lohkoa pestessä öljynsuodattimen alla kanavassa ollut proppu lähti melko helposti irti, joka tosin ei ollut alkuperäinen, olisi rauhallisempi mieli kun tietäisi, että ne pysyy paikoillaan.
    Millaisen "modauksen" öljynsuodattimen" jalan "venttiiliin" ovat isot pojat tehneet, kun sellaisesta välillä kuulee mainittavan mm. tälläkin foorumilla, ja mitä se vaikuttaa?
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei kai "stefassa" paljoo muuta tehtävää ole kuin laittaa sen päät 10-15mm kääntäen jakopinnasta, ja tipat moottorisilikonia runkopukin alle stefan reunoista ulospäin, varoen kuitenkin ettei sitä mene öljykanavaan.
    Proppujen kans laakeriliimaa, huolellisen putsauksen jälkeen.
    Joskus tulpannu sen ohivirtausventtiilin sieltä suodattimen jalasta ihan vaan kolmella prikalla ja niiden läpi menevällä m5 ruuvilla, sopivaksi vaan hierottuna, saa siihen tulpankin laitettua kun vääntää kierteen reikään. Esmes Morosolla on myös tarjolla koko kiinnikettä.
     
  3. Moppe

    Moppe 1st gear

    "Ei kai "stefassa" paljoo muuta tehtävää ole kuin laittaa sen päät 10-15mm kääntäen jakopinnasta"

    Varmasti hyvä neuvo, mutta mikäs hyöty tuossa on :odroll: ?
    Pyörittelin stefapakkausta kädessä ja katselin että siellä oli sellainen "liuska" mukana, yritin ohjettakin lukea, mutta en saanut siitä oikein tolkkua, jotenkin sitä siinä asennuksessa hyödynnetään :-??

    Taitaa olla täällä menossa sama vaihe kuin Jack:illa :wink:
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    En tiedä mistään muoveista mutta summassa olen niitä stefan puolikkaita kääntänyt jakopinnasta ihan sitä vasten että öljyt pysyis paremmin sisällä, tai sillä olis ainakin vaikeempi reitti ulos :odroll:
    Chevyssähän jakopinnassa on öljykanava ja jossei ole pinnat kunnossa nii tahtoo tihkua tuolta välistä. Suunnittelin joskus käytettyyn ja linjahoonattuun lohkoon runkopukin O-rengastamista mutta se sit jäi jostain syystä, olikohan siinä huonosti tilaa vai mikä?
     
  5. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    ite en oo käännellyt stefan puolikkatta ollenkaan jako kohdasta ja silti on aina pitänyt...... jos totta puhutaan niin ei ole käynyt edes mielessä kääntäminen... mut pää asia että 4 kertaa 4stä on stefat pitänyt! 8)
     

Kerro tästä muillekin!