Takavalojen tummennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Anonymous, 9.4.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kellään tuoreinta tietoa, kuinka paljon takavaloja saa tummentaa ja miten? Eli vinkit ja kokemukset erittäin tervetulleita! Autona on Omega -89.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Takavalot saa tummentaa hankkimalla tilalle tehdasvalmisteiset e-hyväksytyt valaisimet. Kaikenlainen teippaus, maalaus ja muu pinnoittaminen on kiellettyä.
     
  3. Duster

    Duster 1st gear

    Tulikohan se -90 tai -91 kun Ompun takavalot tummeni. Mulla on -91 Omega ja tässähän nuo ei ole niin kirkkaat.
    Eli romikselta tai jostain tommoset. Pitäs käydä heittämällä kiinni, kun samaa mallia ovat.
    Eihän nuo mitkään mustat siltikään ole ja en tiedä saako mistään tummempia.
    Itse niitä ei saa tummentaa millään tavalla.
     
  4. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    katsastajasta kiinni. maalasin aikoinaan 2 golffin takalamput "saksan tuliaisella" mustaksi, kelpas katsastuksessa valtion konttorilla 1 vuonna ylimäärästen heijastimien kanssa mut ei enää seuraavana vuonna...
    tuurin kans miten käy
     
  5. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Mitähän nuo sanoisi, kun ajattelin vetäistä Bemarin takavalojen keskiurat korinväriseksi, kunhan nyt saa vehkeen maalattua mustaksi. Niissä on nimittäin ainakin joissakin malleissa ollut jo tehtaalta eräänlaiset koristelistat.
     
  6. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Entiseen pikuppiini tummensin tarkoitukseen tehdyllä maalilla takavalot ja etuvilkut, konttorilla ei sanottu yhtään mitään, kumma kyllä. Laitontahan se on. Onhan näihin puuttunut poliisikin tien päällä.
     
  7. MIKI

    MIKI 1st gear

    sävyttää lakkaa mustalla maalilla niin edes konttorilla ei huomaa kun ei ahnehdi...
     
  8. Tapsa112

    Tapsa112 1st gear

    Minulle ei vielä ole selvinnyt, miksi niitä valoja pitäisi tummentaa?

    Ei ole tarkoitus olla mikään trolli, ihan asialliseen sävyyn...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tapsa112 2004-04-13 23:41 ]</font>
     
    kerkko tykkää tästä.
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    mietein tosa ite, että mitenkä ne sais vaaleennettua, elikkäs ikäänkuin sen "lasin" värin pois kokonaan pois, valkoiseksi. sinne sit väripolttimot sisään ja eikös olis komia..?
     
  10. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Tuskinpa onnistuu, sillä "lasit" on läpivärjättyä muovia, eli sieltä ei löydy kirkasta muovia vaikka kuinka hinkkais. Mutta niitähän saa valmiina 1793€ kappale ja on kauniit kuin lepakonraato tunkiolla...
     
  11. Kuutossilli

    Kuutossilli 1st gear

    Joskus nuorena poikana vedin Dartin takavalot
    kiiltävän mustalla spraymaalilla ulkona.
    Kelpas konttorilla,tosin pienen keskustelun
    jälkeen.
    Ei niistä kyllä aurinkoisena päivänä
    valoa näkyny.Mutta oli muka hienot!
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lavakuljtettimessani on takavalot "tummennettu" verkkopellillä (neliöreiät) ilman valoja päällä näyttävät mustilta. Hyvin on kelvannut kaikille (poliisi / katsastus) viimeiset 5v. Ovat kiveniskusuojana =)
     
  13. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Näitä mäkin oon nähny E30 koppasissa. Kaippa ne siis saa maalata.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    mull on omas ompus tummat takavalot. ne on irmscherin takavalot ja ne on e-hyväksytyt. sanoo vaan katsastukses.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    aikoinaan tummensin FIAT UNON takavalot mustalla sprayllä ja lakka päälle. tuli aika siistit. konttorille mennessä toiset muovit kiinni, ei siis sen suhteen ongelmia. poliisit eivät koskaan sen takia pysäyttäneet, muuten kyllä. :grin: nykyisessä cherryssä takavalojen lista maalattu keltaiseksi ja pitäis viel ehkä tummentaa...
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sellaista vaan, että vaikka noista itse tummennetuista tai muuten vaan muokatuista takavaloista ei katsastuksessa tai poliisille jäisikään kiinni, niin peräänajotilanteessa voikin tulla yllätyksenä, että joutuukin itse maksumieheksi.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nykyään on niin paljon satavilla e-hyväksyttyjä tummennettuja tai ihan mitä vain valoja että kukaan ei perkele huomaa eroa jos itse siististi ja hillitysti ne tummentaa.
     
  18. Riesa

    Riesa 1st gear

    valot

    Kaveri tummensi Cosworth escon takavalot ja sano että oli laittanu lakkaa ja 8 pikku tippaa mustaa maalia niin oli sallituissa rajoissa... kokeilin itte ja toimi :) :D
     
  19. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Joo on se kumma. Tässäkin threadissa suorastaan yllytetään rikolliseen toimintaan. Vielä kummempi on se, että auton perse pitäisi saada pikimustaksi, mutta keulaan kiva asennella itse kaiken maailman valonheittimiä ja koristevaloja, sekä ajaa sumuvalot päällä kesät talvet, päivät yöt ja oli sumua tai ei. Keula on kuin joulukuusi, mutta perässä ei saa näkyä mitään. :rotfl:
     
  20. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    tuskin se kukaan sitä valottomaksi haluaa, jos haluaisi niin laittaisi pellit valojen tilalle....

    Eiköhän ajatus kuitenkin ole että jos auto esim musta niin tuon takapään saa tyylikkäämmäksi kun on kaikki mustaa/tummempaa... paitsi rekkari.

    Näin itsekin tuunailin käyttö-auton takaliston... Ledit takapään valoina niin näkyvät varmasti vaikka savunväriset lasit.
     

Kerro tästä muillekin!