Takavetoinen lava-auto talvella? Otanko tallipaikan? :D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Lanttu, 22.9.2012.

  1. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Juu siis takavetoisessa ihan varmaasti olis suurikin ongelma jos jollain mud terrainilla yrittäis ajaa. Pitäähän ne umpihangessa jotenkuten, mutta jäällä pskat.

    Mutta kun on neliveto, niin ennakoiminen on suht helppoa. Pysähtyy se raskaan keulan taka kuitenkin suht hyvin(ainakin paremmin kuin ajoneuvoyhdistelmä) ja risteyksiin voi jopa pysähtyä, eikä tarvitse pelkää sitä onko jumissa... Hlvetin jyrkkä ramppi sais olla, ettei lähde. Tottakai sen sutimaan saa, mutta eikai sitä kaasua pohjaan tarvii aina laittaa :eek:

    Summasummarum: uskon että takavedolla pärjää, jos ois kunnon talvirenkaat. Vähän painoa lavalle niin auttaa vielä paljon. edes tankki täyteen :poff:
     
  2. Pertura

    Pertura Gearhead

    Vasen etufillari jäi pieneen kuoppaan, holtittomalla kaasunkäytöllä muut fillarit sutivat allaan olevan lumen märäksi jääksi. Siinäpä tuo pähkinänkuoressa. Etulukkoahan tossa olis kaipailtu, kiinni oleva fillari kun ei hievahtanutkaan vaikka mitä yritti. Takana tossa on kärpästen herran muistikuvien vastaisesti 100% automaattilukko, tuossa tilanteessa ei siitä juuri ollut hyötyä.
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kaikki autot on talvisin aivan hengenvaarallisia huonoilla renkailla. kääntäen taas millä tahansa pärjää,vaikka 343:lla volvolla tai taunuksella. mutta korppuuntuneilla m+s valkosivuilla ei pärjää ellei ne ole lähes upouusia tai sitten päällä tosi painava lossi joka painollaan saa tarpeeksi pitoa huonoihinkin palloihin.
    ramchargeriin kuuluu mun mielestä ihan imagen puolesta väh. 31" allterrainit, sitä vartenhan se on jatkuva neliveto että pääsee mistä vaan. järkevämpää varmasti olisi hankkia semmoseenkin jotkut tylsät miniatyyri hakkapeliitat... mutta onhan se neliveto suddailukin kivaa kun sen vaan oppii
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Aamen!
    Kaikenlaisilla ruoskilla on tullu pärjättyä ja pääsääntöisesti b-laadun renkailla. Joskus "nuorena poikana" on käyty ojassakin mutta syy on ollu aina ratin ja penkin välis.
    Paras talviauto on se joka lähtee aamulla käyntiin.
    Jos pelottaa lähteä ajamaan (tähän valitsemasi vetotapa)autolla ja (tähän valitsemasi tyyppi) renkailla niin pysy kotona! Ugh, olen puhunut!
     
  5. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Mulla on tollasia tilanteita varten lukkopihdit matkassa. Jos ei jarrulla saa kikkailtua vetoa paikallaan olevalle eturenkaalle, niin sitten pihdit k.o renkaan jarruletkuun. Toimii 8)
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ostin Rancheron -95. 2 talvea jaksoin kikkailla uusilla nastarenkailla jonka jälkeen auto siirtyi kesäkäyttöön. Pienikin ylämäki niin siihen jäi sutimaan ja kun laitoin lavalle painoa sen verran että pitoa oli riittävästi niin keula oli kuskinpukilta katsottua horisontin yläpuolella. (snadisti karrikoiden)
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Aamen!
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllähän takavetoinen lava-auto, merkistä riippumatta vähän tuppaa sutimaan. Tuollainen vanha hilux 62hv/126Nm menee luisua ja välillä on miettimistä miten saa mihinkäkin menemään, jos ilman lisäpainoa ajaa.
    Mutta niin vain tarpeen tullen silläkin saa kiskottua muita ojasta.

    Ei nyt ihan lava-auto mutta kevytperäinen kumminkin eli vanha transit. Sehän jäi kiinni vaikka tasaiselle, jos laittoi tulitikkuaskin eturenkaan eteen.
    Hyvät renkaat, järkevä ja ennakoiva ajotyyli, enimmäkseen pärjää.
     
  9. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Itse olen tähän asti pärjännyt GMC:llä myllypuron talvessa nastoilla ja lisäpainolla. Eihän se herkkua ole mutta kyllä sitä lipsuttelee ennemmin ku kävelee.
     
  10. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Toinen talvi/kesä menossa samoilla firestoneilla, ei lisäpainoja.Eikä nelivetoa.(Mitä nyt baarista kotiin tullessa)
     
  11. demonax

    demonax 1st gear

    Mites on, vieläkö näitä jääratoja löytyy missä pääsis harjoitelemaan ettei tuolla liikenteen seassa tarvitsisi pelleillä? Vaikka itse osaan kyllä ajaa ihan hyvin talvellakin niin en pistäisi pahakseni jos pääsisi ihan radalla kokeilemaan kahva edellä ajamista.

    Joensuun seudulta jos joku tietää paikkoja niin kertoo vaan!
     
  12. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Mielestäni pitäs AINA kun hommaa uuden/uuden käytetyn auton/kehonsiirtovälineen, niin pitäisi käydä jossain kokeilemassa miten se ilmoittelee itsestään siellä pidon rajamailla. Sitä varten pitäisi olla jonkun-tahon toimesta ylläpidettyjä ratoja. Valtiohan ei tässä tilanteessa tuollaisia pysty tarjoamaan järkevään hintaan.
     
  13. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Kyllä se ennenvanhaan harjoittelu hoidettiin omaan piikkiin pikataipaleella, mihin sä Valtiota tähän tarvitset?
    Ja Harjoittelu jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Ennakointi, välin jättäminen siinä jo perus juttuja.

    Vai vielä Valtion Tuella :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  14. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    No nyt ajatus juoksi nopeemmin kun sormet näppäimistöllä. Unohtui välistä sellai ajatus/pelko että kohta joku mikä-lie-Kyllönen keksii että tästähän on säädettävä laki että autonvaihtoa seuraa aina keikka ajoradalle ;)

    Perusjutut tietämällä pärjää pitkälle. Itellä ekaa kertaa kun lähti perä alta automaatilla oli vähän sillai että mitäs-mie-nyt. Ei tullut sillai selkänahasta niinkuin pitäisi. Nyt tulee ;) Ei kait meistä kukaan oo omista taidoista huolissaan. Aina on se "naapurin kakara jota pitäs opettaa". Ja mikä-ihme-siinä-on-että multa tulee aina se keskustelun tappaja. Menen baariin, siellä on aina ystävä - tuoppi -loppu - over and out - 10-4
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No tämä on ollut aika kypsä topikki jo jonkun aikaa. Yks pärjää talvella kunnes tulee lunta, toinen jää tasaselle jumiin vaikka olis mikä veto, kolmannesta on kivaa ajaa sivuikkunasta työmatkat jne :rotfl:
     
  16. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Aikoinaan Caminon kanssa pärjäs ison riisseli-kasin kaa kun oli hyvät kitkat, ei tarttenu painoakaan lavalla.
    Tosin, siltikin ite en ole uusia kitkarenkaita koskaan ostanut vaan aina se nastarengas on tullu valittua.


    Tää sitte on ihan paskapuhetta.


    Ei ne oo mihnää muuttunut, ihmisen muisti on todella lyhyt näissä asioissa, viiskin vuotta on jo liikaa vaadittu.

    Kyl sillo 80-luvulla kaikki oli toisin, talvet oli kylmiä, raatiosta ei kuulunut kuin venäläistä musaa paitsi lauantaina, kesätkin tosin oli vissiin lämpimiä.
    Silloin oli myös takavetoisia autoja ja ihmiset ties milloin on liukasta.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    niin onkin, ei caminoissa ole ollut mitään isoja diiselikaseja
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ja kyllä, melkonen tumpelo vaaditaan että tohon jotain golffia tarvitaan avuksi :rotfl:
     
  19. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    komppaan tätä :D
     
  20. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Piti pariin kertaan tarkastaa millä foorumilla mää nyt oon lukemassa.. kuulostaa tuo talvi autoilu sen verran haasteelliselta :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!