Tallilla tuli käytyä femmaan kurkkaamassa ja todettu että ei oo tallitonttu vieläkään mitään tehnyt...nooo ehkä se siitä joskus...
Ei löytyny 2 ovista koppaa mulle,joten heitin eilen lähes -30 asteen pakkasessa,vajaan 500 kilometrin lenkin ja hain 2d ovet.Ei tartte muuten kovinkaan moneen,tämän päivän autoon,sulloa tuollaisia ovia kyytiin. -55:n peräkonttiin meni kuitenkin heittämällä... Nyt pitäis näyttää laikkaa b-pilareille ja alkaa sovittelee pitempää ovea paikoilleen. Hankintalistalla olis nyt viellä 2d:n takasivulasit,sisäpuolen ikkunalistat ja ehkä ulkopuolellekkin(bel air).Jos nurkista löytyy,niin paneppa tarjoten...
Parikin tuollaista kaksioviseks muutettua omistaneena/rakentaneena voin heittää vinkkiä, että sen takasivulasin aukeavaksi saaminen on yksi ongelma, ellei sulla ole koko kaks ovisen takasivuikkunamekanismia ja muita hilkkeitä. Karmiin, katon puolelle pitäs tehdä u-tiivistekanaalille kuja, kylkipeltiin harjastiivisteelle pinta, ikkunalle tilaa laskeutua kyljen sisään ja niin edelleen. Kaikkien tiivistepintojen kun pitäs vielä olla suorassa toisiinsa, jottei lasi päästä holtittomasti vettä kylkien sisään. Se lasi kun ei anna periksi jos linjat heittää. Monet, itseni mukaanlukien oikaisee täs kohtaa ja liimaa lasit kiinteeks. Sillon ei tartte olla alkup. kaksovisen lasikaan, vaan kelpaa ihan vaan aukkoon sopivaksi leikkuutettu laminoitu lasi. Ja jos joku kommentoi ettei laminoitu lasi kestä, niin haistata pitkät. Takuulla kestää, kokemusta on. Sisäpuolen ikkunalistat on helppo jatkaa sopiviksi yhdistelemällä 4 ovisen listoja, ellei ole tarkoituksena kromata niitä. Kromia varten pitäs olla niin hyvät ja suorat pohjat.
Hyvältä näyttää. Alkaa tekemään mieli uusia omankin rysän maalipinta. Nyt kun ei toivottavasti enää tartte kurkkia konehuonee puolelle niin ahkerasti...
Huomasin syksyllä, että autossa on halogeenivalot. Nyt olen yrittänyt löytää hehkupolttimoilla olevia umpioita. Taitaa olla vaikeata... mutta ne olisivat niin kauniin himmeät ja kellertävät.
Chevy56....kovaa pakkastakin uhmaten nostan karvahattua korkealle. Hienoon kuntoon olet 56 Chevyn laittanut. Olisipa omakin jo moisessa kunnossa. No, jos joku kaunis päivä näin olisi. Varmaan kesällä jossain tapahtumassa nähdään?? Kyllä tuollaisten kuvien näkeminen aina lisää omaa "taistelu tahtoa". Työn alla on 56 4 dr ht:n takaikkunan kehys joka oli ruostunut ympäriinsä käyttökelvottomaksi. Korjauksia oli tehty mm. messingillä juottamalla palasista...ilmankos tuo vuoti sateella. Vaikea tuntuu olevan tuon uusiksi teko. Tosin sain tallin pihalle samanlaisen korin lainaksi. Tästä voi ottaa mallia. ISO kiitos lainaajalle, jos sattuu tämän lukemaan!!!! t: cc.56
Mä meinaan tässä keväällä vielä vaihtaa H4:set nokalle ja ylimääräiseksi jää sealed beamit, jos kelpaa. Ihan ilmatteeks saat kun vaan tulet hakemaan, lamput sijaitsee Turengissa.
Motonetissahan oli ainakin ennen noita Volvo Amazonin 7" hehkulamppu-umpioita ja vielä kuperalla lasilla.