Tallin tai pajan lattiapinnoite

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Karva, 6.12.2010.

  1. Karva

    Karva Gearhead

    Kaippa tämä tänne osastolle kuuluu ...


    Mikähän olisi paras lattiapinnoite tai maali normaaliin autokorjaamo tai talli käyttöön. ??

    Kerran katselin kun yhdet lattiafirman sankarit laskivat bensaa lattialle ja liottivat sillä, sen jälkeen ottivat kosanin käteen ja lämmitti pinttymiä ja taas liotettiin ja lämmitettiin. Lopulta hiertivät koneella ja vedellä, pyyhkivät tärpätillä ja maalasivat. Hyvä tuli ja on kestänny.


    Tarkoitus oli käydä pajan lattiat läpi :

    Tila on aikaisemmin ollut lämmintä varastotilaa, lattiassa ollut uretaanipiki, eli sitä läpinäkyvää lakan tapaista, joka on lähtenyt tai kulunut osittain pois.

    Osa tilan lattioista on maalattu, ilmeisesti jollain polyuretaani pohjaisella maalilla, se on kestänyt suht hyvin kulutusta.

    Tarkoitus oli hiertää kaikki lattiat ja pyyhkiä tinnerillä ja maalata.

    Oliko hyviä ideoita millä maalilla, mitä noihin oikeisiin korjaamoihin laitetaan, niissä on varmaan joku parempi maali. ??

    Entä, kun on tuota paskaa ja öljyä mennyt lattialle, tai sitä on vuosien saatossa painunut sinne kiinni. Miten se nyt meni, kuinka poistat jotta uusi maali pysyy kiinni. ??
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  3. Karva

    Karva Gearhead

    OK ... Iso Kiitos !! :lol:


    Täytyy varmaan tyytyä siihen epoksiin, mastertoppin päälle ei muuten koskaan maalata epoksia, näissä vanhoissa saa epoksi piisata.

    Kesällä vaalean harmaa, Acvacoat pintaan.
     
  4. Qjet

    Qjet 1st gear

    Miksi pitäisi ? Mastertop, SemQuartz (ex-DuroQuartz) jne ovat pintasirotteita, joilla tulee valmista pintaa.
     
  5. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Osaako kukaan sanoa, miksi lattiamiehet sirottavat mastertopia pintaan huomattavasti vähemmän kuin pussin kyljessä lukee. Pinta tulee jo pienemmälläkin määrällä, helpompi tehdä/hiertää, betoni ei sido vai mikä? Mun tallityömaalta ainakin vietiin iso läjä mastertop-säkkejä takaisin ja timpuri sanoi havainneensa samaa useilla työmailla.

    Nimim. Tuliko sekundalattia? :-?
     
  6. HV

    HV Gearhead

    Kosaanilla lämmittää öljyt pois. Pari vuotta sitten maalasin hallin lattian ja nosturin alla oli useammat öljyt joskus lattialle läikkyneet. Vähä itseäkin epäilytti että pysyykö, hyvin on maali pysynyt.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jospa ne haluu päästä helpommalla. Itse laitoin tallin lattiaan ohjeen mukaan 4Kg/neliö ja voihan VIDU! meisas muuten usko loppuu, olipahan urakkaa käsinhiertää. Se on NIIIN kuivaa et pitää hiertää kauan ja tunteella. Oli meit ukkoja neljä tekemässä mut silti oli hirvee homma sadassa neliössä. Viikko meni toipuessa (selvinpäin). Kopteri olis pitäny olla.

    Mut tulipahan hyvä ja ollut kestävä.
     
  8. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei kiillottamalla saada kestävyyttä kuin esim. mastertopilla. Jos esim. omalle lattialleni valuu öljyä niin kuin on käynytkin, niin sen jos siitä pyyhkii pois samantien ja vaik vähänbrake cleaneriä perään niin ei jää okein mitään jälkeä. Pinnote tekee pinnasta kovemman ja mm. estää likaa imeytymästä pintaan.
     
  10. www.mortti.us

    www.mortti.us 1st gear

  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minä hylkäsin epoksit koska eivät kestä hitsuskipinöitä/-nöölejä.

    Oma pinnotevalinta on palvellut moitteettomsti ainakin tähän asti.
     
  12. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Mäkin kyselin tovi sitten täällä samaa asiaa :). Mulla tuli vaan hoppu sen lattian kanssa ja tyydyin pelkästään maalaamaan lattian. Eli ensiksi pesin sen jälkeen hiottiin (käsin, kiva urakka kesällä) helposti irtoava moska ja vanha maali pois ja maalattiin Solmasterin 1K uretaanimaalilla. Sain duunin vierestä tota Solmasterin litkua sen verta edullisesti niin ostin sitä ihan reilusti sieltä, oli joku poistoerä.

    En viittinyt hirveesti sijoittaa tohon tallin lattiaan kun sen on mitä on. Kaadot on surkeet ja tasoitetta on käytetty jossain kohdissa vähän enemmän. Mutta mulla on se maali pysyny ihan ok kiinni, ainoo mikä on ikävää jos jotain tippuu siihen missä on sitä tasoitetta niin aina on pieni kolo...
     
  13. www.mortti.us

    www.mortti.us 1st gear

    Juu laitoin tuohon lattianosaan mikä valettiin juuri ennen näitä pakkasia mastertopin jotakin 100sta se oli. ja punasta kun sai sikahalvalla.

    5kg/neliö hiertokoneella ihan nakki homma, kannattaa unohtaa se käsin vääntö etenkin kun kaverilla on oma hiertokone.

    Tosin maksaahan se vissiin 50-70 eeroa päivä vuokraamosta....
     
  14. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Mekin hierrettiin käsin mastertoppia n.30neliön autotalliin, ihan sairasta hommaa ja hankittiinkin keskenkaiken kopteri apuun.
    Ensikertalaisina amatööreinä ei ollut toivoakaan saada upotettua 4-5kg/neliö kun meinasi kuivua käsiin, mutta hyvännäköinen siitä kuitenkin tuli. Kestävyydestä ei vielä ole tietoa, talli kun on ollut romuvarastona siitä lähtien... :oops:
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Me hierrettiin vaa 100m2.

    Oltiin NIIN ammattilaisia et EI ME tarvita apuvälineitä. Mikä harhaluulo. :rotfl:

    Vaikka ammattilaisia ollaankin. :D

    Meinas kädet irrota joka ukolta.

    Muistaakseen klo 17 oli lattia valettu ja hierto oli tehty sit klo 1 yöllä.
     
  16. poikelin

    poikelin Gearhead

    mullon joku ml-top sirote. hieno ja hyvä tuli kun teetin ammattilaisella.
     

Kerro tästä muillekin!