talviauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja r.timppa, 15.11.2007.

  1. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Jollei se olisi keittänyt pariin kertaan syksyllä olisi ramblerillakin voinut ajella. nyt jääköön seisomaan talveksi..

    vanhalla pajerolla siis kuljetaan normaalisti.
     
  2. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    :D Hyvin tullu päästeltyä Royal Monaco Broughamilla rovaniemellä alla 255 m+s:ät. Tänäänkin oli aamulla -15 mutta 440:nen lähtee kuin palmun alta kuhan muistaa letkulämpäriin johon kytkeä... ilmeisen tehokas letkulämppärin vastus kun vaiks muuten menis yön aikana kottero huurteeseen niin konepelti sula ja lohko et jäähytin lämpöset ku paljaalla kouralla testaa... Koskaan ole ollu kinneriä talveksi ja viel näil näkymin ei tule jos ei lasketa feikkijenkkiä eli ' 67 Apatian Könsyä made in Känädä sellaiseksi kun se tulee käyttöön ensvuoden alussa ja Dötsi pääsee talvilevolle/tuunattavaksi huhtikuun alkuun asti. 8)
     
  3. joonask

    joonask 1st gear

    Ite ajelen -88 Ford Orionilla :D Kova käyttörassi, 3. vuosi menossa ilman muita huoltoja kuin öljyn vaihdot ja ilmaiseks sain, oli menossa paaliin, moneen kertaan tullu testailtua paljon ottaa kierroksia ja huippunopeutta ja käyntiin lähtee sitä paremmin mitä enemmän pakkasta/kauemmin seisoo : D Capricekin on mutta menee talvilevolle kun armeijaan menen tammikuussa eikä jää niin kauheasti bensoihin rahaa tuhlattavaksi : D
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    jaa, eikai semmonen vaaleansininen?
     
  5. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    Miten niin "eikai"??? jep vaaaleen sininenpä juu tai alunperin ja jälkeen huitastu vähän tummempi vaalean sininen niskaan...
     
  6. choppers

    choppers 3rd gear

    talviautona jo kolmatta vuotta chevy fleetside 4.3 -91 4x4. hyvin pärjäilly. alla on 33"allterranit mitkä pitää yllättävänkin hyvin. korottelinkin vielä syksyllä 5" niin ei tarvi lumi kinoksista välittää(mistä helvetin lumikinoksista :eek: !?) aamu ym. käynnistyksiä helpottamassa webasto. samalla tossa syksyllä panostin vähän lisää ulkonäköönkin...uusi väri pintaan, maski+valot, putkisto,levikettä,lavakaarta/valoja ym..(tuppaa aina lähtä vähä kintaasta nää pikku siistimiset :D ) lompsa ja emäntä ei vaan välttämättä aina tykkää :argue:
     
  7. Holley

    Holley Gearhead

  8. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    :D jaa no saman sininen on ollu tuo mun Acadianki mutta eri yksilöstä kyse kummiskin. Tossa meikän Apatianissa on nuo vilku/parkki lamput 2: teen osaan jaetussa maskissa ja listat kulkee keskilinjan alapuolella ja takavalot myös 2:eek:saset... Ettei enempää offtopiciksi niin jos sen verran et mihinkäs Holley on hukannu tuon liian hyvän varaosakotteron? 8)
     
  9. MustangGT

    MustangGT Gearhead

  10. Holley

    Holley Gearhead

    [quote="'68HearseEttei enempää offtopiciksi niin jos sen verran et mihinkäs Holley on hukannu tuon liian hyvän varaosakotteron? 8)[/quote]
    Taisi päätyä kaakkoissuomen kautta jonnekin. Myin siis toisen '64:n, joka oli se "varsinainen" aihio ja tämä Acad. oli ihan ylimääräinen. Näiden pikkuchevyjen jälkeen mietin tarkkaan minkälainen on lähtökohta ja minkälaista autoa kaipaan. Olipahan joku millä opetella.
     
  11. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    Mulle tää on aina ollut ihan selvä kysymys. Talviauto on umpikoppanen ja kesäauto avoauto, aika selkeetä vai mitä? 8)
     
  12. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Tommosen rekisteröittin tänään.. Edellisen kerran katsastettu -91.
    Lyhennetty alusta ja nelipaikkainen 8) Huippu talviauto :rotfl:


    [​IMG]
     
  13. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Eilen oli jo hieman hankala keli tuolle muoviautolle, kun tuntui etuspoileri kaapivan renkaiden väliin jäävää vallia vähän väliä. Onneksi tuo spoikka on kumia ja antaa helposti periksi. Ja renkaatkaan ei tuntuneet toimivan mitenkään erityisen hyvin. No, ennakointiahan se vaan vaatii :wink:
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    niin talviauton erottaa harrasteautosta meikäläisellä siitä että talviautossa on hyvät nastarenkaat alla. kannattaa pitää akku kunnossa ja tarvittaessa huuhtoa lämppärin kenno niin kyllä sitä millä vaan nestejäähdytteisellä ajoneuvolla pärjää. landeteitä päästellessä suolaa välttäen.

    vaikka ihan eurooppalaisilla, jotkut jopa ankeilla saksalaisilla autoilla. jotkut kuulemma ajaa semmosillakin talvella jota ei itse pysty mitään tekemään jos vehje hajoaa. huh huh.
     
  15. KALE

    KALE Gearhead

    Tullu tuossa viimeiset 3 edellistä talvea ajettua Caprice STW,
    tänä talvena mennään Caprice henkilö mallilla vm: -78. 350/350
     
  16. Holley

    Holley Gearhead

    Jos kriteeri olisi vain ja ainoastaan talviajon hauskuus, niin en ole vielä voiton lyönyttä joskus omistamastani BMW2002:sta. Tunnokas kevyt ohjaus, 100mk rengaskerralla & akseliston rakenteella (liekö aurausta takana vai mikä) perä ei hetkeäkään suoraan, mutta silti auto pysyi koko ajan helposti hallinnassa. Jos tänä päivänä haluaisi moisen, ei ehkä A1-kuntoista viitsisi enää talvisuolassa uittaa. Tuskin 100-sarjalaisessa uudessa on samaa fiilistä, vaikka olisi tehoakin sitten enempi eikä esim. 2-litrainen B-kadetti päässyt lähellekään pikkubemaria talviajon hauskuudessa.
    Nyt tulee iso osa työmatkoista vaimon kera yhdellä "autolla", mutta omana talviautona vähillä kilsoilla edelleen Camino, joka on kyllä hauska auto, lämmin ja vaikea keksiä miksi näitä jenkkejä niin harvoin näkee ajossa. Maanantaina tuli ihan hiukan jännitystä, kun kesken pitkähkön sivuluisun napsahti ohjaustehostajan hihna poikki! Oli tipalla luiston oikaisemisen onnistuminen, huhhuh. Renkaat nimenomaan joskus 2002 hankitut "nastarenkaat" = ei nastoja enää pinnassa juuri lainkaan.
     
  17. mke77

    mke77 Gearhead

    `83 240 gle volvo...2.0 i automaatti, tehostin, k-lukko,sähköklasit,musta "retro" :rotfl: ,turbiini(orgineel-optio), ei puutukuin "huoratikkaat"takaikkunalta ja perä ylös....

    ja mkä parasta katsastettu ens syksyyn...ja myytävänä 600€ :wc:

    tolla tars ajaa viel par viikkoooooo, voi kauhia!
     
  18. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Nyt näyttäis siltä että muijalle olis tulossa Caprice farmari talviautoksi.....
     
  19. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Itellä kanssa mennään tuolla tutulla merkillä, Capricella.
    Tänä talvena joko `91 tai `88 sedanilla.
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo. Alkaa 12 talvi pelkästään mun ajossa ja 18 perheessä.. Samalla Capricella..
     

Kerro tästä muillekin!