talviauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja r.timppa, 15.11.2007.

  1. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Ite ajelen tolla Buickkilla näköjään tän talvenkin, vaikka seisomaan se oli tarkoitus laittaa. Lukkoperä ja nastakumit (tosin kehnot) ja ei oo vielä paikaa tullu minne ei ois päässy. Emäntä ajelee sit tolla T&C:llä missä etuveto, kaikki luistonestot ja muut epäajohärvelit häiritsee ajamista :rotfl: . On sillä takavedolla ajamisessa vaan oma fiiliksensä :wink: .
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, Skoda 120L -88 tietysti. Näillä EI mojon puutteesta kärsivät ajele :rotfl: :rotfl: :rotfl: ja :pinup: saanti on varmaa 8)
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    minä pistin entisen ns.talviauton rahoiksi ja laitoin buickin tulille. on siinä oma fiiliksensä kun takatuupparilla pienessä sladissa päästelee 8) hymy korvissa :rotfl: pienestä se on kiinni :poff:
    jotenkin menny koko hauskuus ohi kun etuveto autolla ajellu talvisin...
     
  5. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Sierralla ja Buickilla mennään. On se :rotfl: :rotfl:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Sama paska kesät talvet, kiisseli-mersu. Ehkä sitä jo ens kesäks sen Auton sais hommattua...
     
  7. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Toyota Corolla -93... :oops: vani luovutuselimiä odottelee... mut täytyy myöntää, että on muuten hyvä käyttökinneri... :eek: sekunnissa käyntiin, oli keli mikä hyvänsä, ei tarvii hinkata... ja just tuli 300tkm täyteen... ei mitään herkkuja, tehostimia, sähköjä, tms...
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Saratogalla talvet. No problem, mukava peli.
     
  9. 660

    660 1st gear

    darra on ehdoton talviauto 8) itellä myös 225 voimanpesä
     
  10. Kaataja

    Kaataja 1st gear

    '65 valtteri pikkulohkolla (170cid) ja yllätyksettömällä kolmilovisella manuaalilla...
     
  11. vallu67

    vallu67 Gearhead

    Talvet ja kesätkin '67 Valiantillani. Hyvin kulkee kelillä kuin kelillä :wink: . Ja Slantilla tietysti.
     
  12. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    '73 Taunuksella mennään niin että perä jollottaa... :rotfl:
     
  13. chevy88

    chevy88 1st gear

    chevyn pick-up...hyvin etenee jos vaan pääsee pihasta liikkeelle
     
  14. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Pickiksellä myös, eteneminen saattaa välillä olla hankalaa.. :lol:
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kokemusta on usealta talvelta jenkkiautoista että ei sen puoleen, mutta nyt on Audi A6 Quattro V6 ja tuskinpa enää jenkkiä talviautoksi tämän jälkeen tulee...
     
  16. DaFox

    DaFox Gearhead

    Joo, aika omalta planeetaltaan talviautoina noi uudehkot V.A.G nelikot mukavuuksin..
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Alkujaan taloudellisista syistä itse harrasteautolla, sittemmin -66 dartilla, -wagoneerilla, cherokeella, eri-ikäisillä piilofarkuilla, arieksella, jeep wranglerilla ja caminolla...

    ja kyllä aina kun jotain ylimääräistä askaretta tulee (johtuen autojen korkeasta iästä ja sadoista tuhansista kilometreistä)- niin kyllä sitä itseään kiroo että miksei ota kunnolla lainaa ja hanki uutta velkavankeus-kinneriä.
    Ei tarvitse ajaa kuin kerran duuniin lainakinnerillä ja päättää että tämmösellä en kyllä ainakaan ala työmatkoja ajelemaan, varsinkin kun noiden uusien autojen huoltokuluja ja pyyntihintoja ihmettelee.

    ..Sitten kun se vanha paska taas on läjässä -itse rautalangalla korjattuna- ja pärisee paukkuu ja toimii niin ei sen mukavampaa matkustamista olekaan. noita on tullut vaihdettua lähinnä sen takia että joku on ehdottanut sopivaa vaihtokauppaa. Vaihtelu virkistää.

    paras talviauto on suomen oloissa neliveto maasturi, ainoana heikkona puolena polttoaineen kulutus. Vaikka ei noi isot jeepit vieneet kuin 11litraa tasaasella maantiellä päästellessä. Pikkujeeppi ei ollu yhtään sen taloudellisempi. Taas syksyllä viimeksi harkitsin wagon hankintaa mutta hyviä ei tahdo enää löytää.
     
  18. chevystw

    chevystw 1st gear

    Toista talvea mennään länsinaapurin tuotteilla, edellisenä talvena oli 740, nyt 240 Volvo. Lämmin, iso ja tukevaa tekoa :D
     
  19. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Jaa itte oon kyllä aivan toista mieltä, miten esim automaatilla säätelet pyörille menevää minimivoimaa ja miten aiheutat kätevästi heijariliikkeen jos jäät johonkin kuoppaan sutimaan?
     
  20. Holley

    Holley Gearhead

    Kyllä ihan kaasupolkimella säädellään... no ei vait, kyllä automaatilla voi saada uskomattoman pehmeän liikkeellelähdön, jollei ole kesärenkaat alla ja tyhjäkäynti säädetty 2000rpm:ään. Silloinkin jarrua keventämällä vaan. Heijauksen kanssa on toki vaikeampaa. Ei kuitenkaan koskaan oikeastaan vaihteistotyyppi ole ollut ongelma, vaan 57% keulapaino yhdistettynä äärimmäiseen rahansäästöön talvirenkaissa sekä lukoton perä.
     

Kerro tästä muillekin!