talviauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja r.timppa, 15.11.2007.

  1. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    mulla on jo kolmas "talvi mersu" eli 200d 124 koppanen...8v ajelin kaikki talvet jenkillä mut pitkien työmatkojen takia piti heittää pois...jenkkiä esim cadillacia parempaa talviautoo ei oo tullu vastaan...ostaa vaan bensaa ja ajelee meneen lämmintä riitää ja hyvä ajaa talvellaki
     
  2. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Jos painaa samalla jarrua kun yrittää hivuttautua liikkeelle niin vaikka takapyöristä sais just oikeen momentin ulos niin etupyörät jarruttaa silloin myöskin ja auto ei liiku mihinkään. Jarrusta ei siis apua.
    Kyllä se niin on että manuaali on parempi ääritilanteissa liikkeelle yritettäessä.
     
  3. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Samaa mieltä olen minä. ekana talvena en viitsiny heti vaihtaa talvirenkaita, sunnyllä ajelin, ja sitten tuli vastaan jyrkkä ja jäinen ylämäki, vaikka olikin vauhtia niin eipä se riittäny. siinä sitte kauhistelin paikallani että kuinkas tästä ny ylös pääsee, vaikka kuinka liiras kytkintä nii aina suti.. lopuksi sitte kytkintä, jarrua ja kaasua ja 2. vaihde silmässä ja niinhän se sunny tärisi sen ylämäen ylös :rotfl: buickilla olisin ollu tosi lirissä..
     
  4. Bronto

    Bronto 3rd gear

    köyhän miehen lukkoperä

    Takavetoautossahan köyhän miehen lukkoperä on maailman sivu ollut käsijarru. :D
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    mikä on pitkä työmatka,itellä lyheni ,nyt 110 km edestakas,ajanu monta vuotta bensa kasilla ja ajan,ei urat eikä töyssyt haittaa,uusia autoja näkyy olevan vähän väliä ojissa.ei oo huonoja teitä on vaan huonoja autoja.eikä ole aamulla aina auraa näkyny täällä "korvessa"(suden kyllä)
     
  6. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Mulla on työmatka vaan viitisen kilometriä, mutta se on riittävän pitkä siihen, että ehtii tulla pikkarin ratissa hyvä mieli mennen tullen. Tänä aamuna oli paikoitellen puolen metrin lumivallia matkalla myräkän jäljiltä. Eipä noita oikeesti edes huomannu kun ajoi yli 8)

    Webasto tosin pitäisi vielä raskia laittaa, kunhan tuo perustekniikka tulee käytyä läpi niin jää ehkä rahaa siihenkin.
     
  7. downtown

    downtown 3rd gear

    -84 Range roover ja tieteski 3.5litran kasilla on ny ajeltu ja kyllä menee ku mikäki, eiku vaan lämää tiskiin ja antaa palaa...toimiiki ku junan vessa ja välillä kiva viedä kahva eellä
     
  8. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ite ajoin tomaatti caminolla 3-4 talvea eikä koskaan jääny kiinni mihinkään, kun ei ruvennut kaivattamaan mihinkään kuoppaan.
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Jepjep, ajakaa Audilla ja ihmetelkää automaattien heikkoutta talvella. Kuukausi melkein tuli taukoa startin vaihdon takia ja lambda-anturin asennuksen takia ja heti ensimmäiset 5 kilometriä palauttivat mieleen sen, miksi tota autoa tuli räntäsateessa tuli rakennettuakaan. Tänään oli aika liukasta. Toisaallahan täällä oli joskus topicci "Elämä on valintoja täynnä". Tosin olen itsekin sitä mieltä, että varsinaisesti talviautona hauskin autoni koskaan on silti ollut 2002 BMW. Vaan eipä silläkään päässyt paikaltaan liikkeelle Caminoa paremmin. Siinä vain renkaat kääntyivät enemmän, joten sai jyrkemmän luiston vielä oikaistua.
     
  10. Casull

    Casull 1st gear

    Tällä hetkellä alla rakas harrastepeli, sekasikiö kv. '75-6 Camaro, 350+350 ja ei lukkoa (papereissa '76 Nova Concourse, oikeat osasuhteet "hieman" epäselvät). Alla pinnoitetut kitkat. Oppii kyllä ennakoivaa ajotapaa, sen verran karmeata on meno joskus. Muuten luotettava ja lämmin talvipeli tähänastisella kokemuksella.

    Kun on vain pakko päästä perille kelistä riippumatta, on huoltoautona Toyota Carina II '91 ja tänä talvena ostetut nastarenkaat. Muuten suosin kyllä aina takavetoa jos vain valita voi.
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kyllä autolootalla saa heijattua.. Ja käsijarru on keksitty takavetoisissa..
     
  12. temenstein

    temenstein 1st gear

    terve :eek:
     
  13. L.P.

    L.P. Gearhead

    Tänään otettiin talviauto, elikkä tuo GM:n romukasa käyttöön. Ennen sitä piti tapella jakaja ja kaasutin kuntoon. Nähtäväksi jää, miten lähtee käyntiin ja toimimaan pakkasilla. Mielestäni kriteeri talviautolle on: Tarpeeksi ruma ja sellainene että kehtaa ajella. Puheiden mukaan lukkoperä löytyy, mutta eipä ole tullut asiaa vielä varmistettua.

    Dodgeen rupesi tulemaan niin paljon pikkuvikoja, että laitoin talveksi telakalle.
     
  14. rakkari

    rakkari 3rd gear

    75- datsun 1600 SSS 2dht ja oven kahva määrää kohta ajosuunnan :rotfl: :rotfl:
     
  15. alfadatsun

    alfadatsun 1st gear

    Tarkentaisitko hiukan
    korimalli
    -510
    -610
    -710
    Tollaista autoa ei ole tietääkseni olemassa tuossa vuosimallissa 8)
     
  16. willalande

    willalande 2nd gear

    neljä talvee gm stwllä diesel ja bensa versioilla,yks talvi vm 90 voyager
    "hevoskärryllä" toinenkin talvi perään jos ei muuta tilalle tuu.kylmä
    tuo perhana on ei lämpiä kunnolla kun niin lyhyttä matkaa.muuten
    kyllä etenee hyvin ilman nastojakin vanhat bfgoodrikit alla.
     
  17. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Ransitilla, tosin etuveto ettei lähe lapanen kädestä... vai miten se oli... :odroll:
     
  18. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mitsubitsillä mennään jo kolmas talvi.....
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tosi äijät ajaa takatuuppari-Skodalla :rotfl: . Ompi hauska peli jos liukasta vaa on... Valoista saa helposti piikkipaikan 8) . Varsinkin kun takaluukun sisältöä on käsitelty :poff:
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Mulla oli tollanen 160 SSS -75, korimallia en tiedä numeroina, mutta kone oli 1598 eli käytännössä 1600, oliskohan tosta tullut sekaannus.
     

Kerro tästä muillekin!