Tankkaus piste

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja vekku, 10.12.2017.

  1. vekku

    vekku 2nd gear

    Minulla -72 charger ja siinä tuo tankkauspaikka rekisterikilven takana ei ole kyllä mieleinen paikka. Miten saisi helpoiten sen siirrettyä lokasuojan päälle kuten esim. -69 mallissa? Nuita tankin korkkeja on myynnissä mutta miten siitä eteenpäin, tuleeko siihen suoraan kiinni täyttöputki? Vois kuvitella, että jollain letkulla sais sen yhdistettyä nukyiseen täyttöputkeen.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Enoo moppemiehiä, mutta eikös toi ollu ruksailtava "rallioptio"?
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Kieltämättä vittumainen paikka tankkailla. Meiän -66 Craisussa se tankin rööri on just kans siellä rekkarikilven takana. Huonopolvisella ja -selkäsellä tympiää hommaa. Sitte vielä ku joutuu kuulostelee että milloin se on lähelle täynnä, koska jos antaa letkusta mennä sen mitä siitä tulee, niin sitte ku tankki on täynnä ni sitä bensaa lentää metrin kaarella ryysyille ku se putki on miltei vaakatasossa.
    Muutenki se on tarkka tankata, sillä jos jättää auton hiemankaan keula pystyyn parkkiin ni ei tankkia täyteen, vastaavasti perä pystyssä sinne saa yli 10litraa enempi. Joutuu pitemmillä reissuilla siksi vähä kattoo tankkauspaikkaa että saa sen tankin oikeesti täyteen.
    Noh, annan olla alkuperäsenä ite. Kylläpä tuo kesän ajoihin välttää tommosena. :D
     
    passerby, Rotten ja rane58 tykkäävät tästä.
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tämä nyt on vähän ohi topicin.

    Kuten kirjoittelelit mm. Moparin C-kopassa on se tankin rööri kilven takana. Mulla oli kaverin -73 300 Rysy lainassa hääautona. Tankkasin rysyn paikallisella ABC:lla kyykyssä ja polvillaan. Eikös siihen tullut "Off Road harrastaja" Nissanin Qashqailla lippis päässä kertomaan kuinka hankala auto mulla oli tankattavana, kuluttaa paljon jne- jne..

    Oli pakko sanoa ukolle, että silloin kun tämäkin auto valmistettiin, niin kuski ei sitä tankannut. Tankkauksen teki erivärisellä ranteella varustettu poika ja sai vielä tippiä päälle jos putsasi tuulilasin.

    "Off Road" harrastaja häipyi..:D:D
     
    rane58, Herje, KajS ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. TimoN

    TimoN 3rd gear

    En tiedä, auttaako asiaa, mutta jos vertaa vaikka sitä mainittua -69 Chargeria ja sisarmalliaan Coronetia, niin tankin ja tavaratilan pohjapellin aihiot ovat molemmissa samat. Chargerissa vaan tavaratilan pohjapellissä on reikä, josta täyttöputki menee läpi ja vastaavasti tankissa on täyttöaukko lävistetty eri paikkaan. Coronetissa siis on myös se tankkauspaikka rekisterikilven takana. Chargerissa se oli silloin vakiona se tankin korkki lokasuojan päällä, ei optiona. Mutta tuosta uudemmasta kopasta en tiedä, oliko siinä sitten erikseen joku optio, saattoi olla. En ainkaan itse tosin sellaista tuossa äkkiseltään huomannut, mutta eipä se mitään todista: http://www.hamtramck-historical.com/dealerships/1972DealershipDataBook-05.shtml
     
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mitäs jos kääntäis sen pystyyn, kontin puolelle? Vielkään ei tarrteis miettiä mille puolelle ajat, eikä tarvii kylkee ruveta laikkailee!??
     
    KajS tykkää tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joskus kun tankkasin linkkolnia tuli myös tollanen höpöttäjä paikalle mutta sanoin sille etten yleensä tankkaa näissä köyhille tarkotetuilla asemilla missä joutuu tankkaan ite.
     
    rane58, Camino'79, KajS ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Tämän tein ite -67 Fairlaneen kun tankki on kontissa suoraan eikä sen alla, putki vaan irti ja pystyyn konttiin, toki joudut kontin aukasemaan mutta ai että miten helpotti asioita kummasti.
     
    viikinki75, passerby ja Rotten tykkäävät tästä.
  9. vekku

    vekku 2nd gear

    Juurikin tuo kyykkiminen ahistaa ja jos auto jää vähän väärään paikkaan tuntuu ettei tankkaus letku yllä ym. Putken kääntäminen konttiin ois yksi konsti mutta kun tahtoo aina vähin tuota bensaa roiskua ja korkissakin huohotus reijät niin voi tulla hajuhaittoja.
    No, tilasin 69 chargerin "fuel filler door" ja "fuel cap trim ring" osat, jos katkasis nykyisen täyttöputken ja laittaisi letkun väliin.
    Hyviä kommentteja tuossa yllä nuille kyselijöille.
     
  10. Jsp

    Jsp Gearhead

    Mulla on taunuksessa samalla tavalla kilven alla korkki. Minusta just hyvä. Ajat vaan pumppujen ohi pikkusen niin voit kummalta tahansa puolelta tankata. Helppo on myös laittaa lyijymönjät kun täyttökaula on melkein pystyyn päin.
     
    rane58 ja rb tykkäävät tästä.
  11. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    On tossa taunuksessa joo helppo kun on takavalojen korkeudella. Madalletussa c-bodyssä suunnilleen maassa ja roiskii bensat tosiaan tankkaajan päälle jos ei ole tarkkana. Lyijyn korvike aineen saa suunilleen heittää sinne päin ja toivoa että osuu.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  12. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    se kuuluu tankata kuin umpikänninen olisi kusella.
    eli leveä haara-asento, (polttoaine)pistooli toiseen käteen etumuksen kohdalle, syvä etukeno ja toisella kädellä rötköttää takaluukun päällä.

    lopuksi voi vielä pieraista.
     
    rane58, Camino'79, viikinki75 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ne lyijykorvike pullot on kanssa aika huumorilla suunniteltuja......
     
    rane58 tykkää tästä.
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep, ihan ku reikä olis aina hyvin hollilla. Belairissa sellasella muka pitkäkaulasellakin sitä ainetta on enämpi muualla ku tankissa.
     
    rane58 tykkää tästä.
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Valiantissa tankkaaminen onnistuu yleensä laittamalla pistooli ylösalaisin ja liipaisinta peukalolla painamalla.

    Noiden juurikin kyseisen mallisten (onko niitä edes muunlaisia?) lyijynkorvike purnukoiden kanssa saa todella käyttää luovuutta, jos meinaa saada sitä ainetta muuallekin ku auton kylkeen ja/tai kengille...

    Se tankkausaukko ku on tosiaan kyljessä, ja se perkeleen putki tankille lähtee vaakatasossa, ennen kuin se kaartaa alaspäin.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  17. vekku

    vekku 2nd gear

    Osia jo tilattu mutta nyt vasta kävin kattoon mihin ne osat voi sijoittaa. Näköjään tuo lokasuoja -72 mallissa päältä paljon kapeampi kuin -69 joten tuohon sitä tankkauspaikkaa ei ainakaan saa laitettua. Pitää ootella osat ja katella sitten löytyykö järkevää paikkaa vai tankataanko entiseen malliin.
     
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ikinä ei ole sentään ylösalaisin joutunut tankkaamaan, vaikka useasti on asentoa joutunut hakemaan. Älä työnnä pistoolia niin syvälle. Usein sillä löytyy helpompi asento.
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    On kuule kokeiltu kyllä kaikki "säädöt", ja totta tuokin.

    Joillain harvoilla asemilla onnistuu ihan normaalisti, mut yleensä toi ylösalaisin on toimivin ratkaisu.
     
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No nyt kun sanoit, niin muistu mieleen eräs tankkaus, jonka suoritti kyydissä olija random asemalla. ABC:lla (jota itse käytän) on onnistunut tankkaus suht normaalisti, mutta Joku muu pätki koko ajan, eikä tankkauksesta meinannut tulla mitään.

    Eli kai se on pistoolista/asemasta kiinni, toimiiko, vai joutuuko kikkailemaan kuinka paljon.
     

Kerro tästä muillekin!