Tarvis saada nokka akseli tietoutta kiitos etu käteen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tepsu, 16.11.2010.

  1. tepsu

    tepsu 1st gear

    Katselin edelbrock sivuja jossa on melkein kaksi identistä nokka akselia ja nyt kysymys tämä alla oleva nokka tarkoitettu efi ruiskun kanssa homma varmaan ok mutta edl myy avain samaa nokkaa pienellä erolla ja tässä ero Centerlines: Lobe Separation - 112°
    tai Centerlines: Lobe Separation - 114°


    mitä tarkoitta tuo jos Lobe Separation on - 112°
    tai Lobe Separation on - 114° kuten alla olevassa nokka kortissa °
    mikä vaikutus tuolla kahden asteen erolla on tai mitä nuot luvut itse asiassa kuvastaa , mulla on tuo edl efi ruisku ja pitäs nyt vielä valita tuo nokka rakeinteilla olevaan pannuun

    #2205 http://www.summitracing.com/parts/EDL-2205/

    http://www.summitracing.com/parts/EDL-22015/
    tässä koko setti

    ENGINE: 283-400 V8 (1987-Later) wide center EFI
    RPM RANGE: 1500-6500

    Duration at 0.006" Lift: Intake: 296° Exhaust: 300°
    Duration at 0.050" Lift: Intake: 234° Exhaust: 238°
    Lift at Cam: Intake: 0.359" Exhaust: 0.365"
    Lift at Valve: Intake: 0.539" Exhaust: 0.548"
    Timing at 0.050" lift: Open Close
    Intake: 7° BTDC 47° ABDC
    Exhaust: 57° BBDC 1° ATDC
    Centerlines: Lobe Separation - 114° Intake Centerline - 110°
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tarkottaa, et jälkimmäisessä on pienempi overlap, eli venttiilien yhtaikanen aukioloaika. Nokat on enempi erillään toisistaan. Tarkottaa myös ehkä pikkasen pienempää sylinteripainetta ku imuvena menee astetta myöhäsemmin kii. Mut ero on suht pieni. Tohon ei oikeen mitään viisastenkivee oo, et millanen LSA sitte olis hyvä, siit on kovin erilaisia filosofioita olemassa. Kummassakaan noissa se ei oo kovin kapee.
     
  3. tepsu

    tepsu 1st gear

    Kiitos vastauksesta ,,, mulla on kyllä ihan hukassa nuot nokka akseli jutut ja tuntuu olevan myös niiden myyjillä , yleensä myyjältä tulee vastaus että tää nokka on just pars sun autoosi mikä heillä satuu olemaan juuri sillä hetkellä hyllyssä ....siksi haluaisin pikaisen syvälisemmin tietää noitten nokien teoriaa..
    esim jos koneissa on sama teho vaikka tuo 440 hepoa kaasari versio tai efi versio lieneekö tpi vielä erillainen nokka ,,, mikä suurin ero nokissa saman tehoisessa ruutta koneessa verratuna kaasari koneeseen , sen verran olen ymmärtänyt että ruisku koneet ei oikein toimi kaasari koneisiin tarkoitetuilla nokilla
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Täytyy tunnustaa, et en sinänsä näe nokkien eron ojhtuvan ruisku/kaasari erosta. Voisko olla, et myös imusarjojen ominaisuudet on erilaiset? Vai oisko mahdollisesti jotain saastehommia jotka vaikuttais? En sinänsä näe syytä miks noin olis, jopa päinvastoin, et ruisku ei olis niin riippuvainen imusarjan alipaineesta ja sen signaaleista ja siks sietäis paremmin kapeeta nokkakulmaa kun kaasari matalakierrosomiaisuudet säilyttäen?
     
  5. ceevu

    ceevu Gearhead

    päästöt nousee jos overläppiä on liikaa,mikä sitten on liikaa niin en ota kantaa...Saattaa se lambdakin siitä palamattomasta seoksesta tyhjäkäynnillä tykätä kyttyrää pitemmän päälle. Kapee lsa ei oo kummassakaan mutta ite laittaisin sen mitä nokan valmistaja suosittelee,sillä kun ei oo intressiä myydä sitä mikä on lähikaupan hyllyssä vaan se mikä tuo asiakkaan seuraavankin kerran saman firman tuotteisiin takas.
     
  6. tepsu

    tepsu 1st gear

    Kyllä rupee tulee tuota tietoa kiitos vaan mutta vielä kun puhuit jos on overläppiä liikaa niin tulee krääsää liikaa putkesta eli mitä tietä tää nyt loppujen lopuksi menee
    tässä on nyt vielä kahden eri EDL nokka kortista tietoa muuten nokan muut tiedot on samoja vai onko toinen noista joku california malli

    Centerlines: Lobe Separation - 114° Intake Centerline -110°

    Centerlines: Lobe Separation - 112° Intake Centerline - 107°

    mitä tietä tuo kaava nyt menee eli kummasta noista vaihtoehdoista
    tulee enenmän palamattomia käryjä ja mitä tuo Intake Centerline
    tarkoitaa overläpin jälkeen
     

Kerro tästä muillekin!