Taurukseen lohkolämppäri?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Jome, 26.10.2004.

  1. Jome

    Jome Gearhead

    Mistä vois kysellä? Osaako joku sanoo minkä hintanen on suunnilleen?
    Kone on 3.0 V6
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Sun Taurukseen käy kaksi eri defaa: 346 ("pultattava malli") ja 104 ("sisäänlyötävä").

    Tuo 104 on sama kun mulla on dodgeramvanissa (ja sama sopii vaikka sierracosworthiin), ostin sen US-Partsista vielä markka-aikaan. Hintaa en tarkkaan muista, ehkä oli johtoineen alle sata egee :D :D

    Katso vaikka Motonetin sivuilta, sieltä löytyy hintoja: Lämmitinelementti (45-9104) 55 egee, johtosarja(45-4915)44 egee.

    Jos Motonetin 45-9104 on Defan 104, elämä on helppoa.
     
  3. Jome

    Jome Gearhead

    Kiitoksia. Tohon viä sisähaara niin on mukava nousta aamupakkasella lämpimään autoon. :wink:
     
  4. Kimi

    Kimi 1st gear

    Onnistuiko lohkolämmittimen laitto? Pitikö purkaa tavaraa ympäriltä?

    Kävin tänään oman Taurukseni kanssa Osasetin yhteydessä olevalla pajalla. Oli oikein aika varattuna ja kirjoista katsottu sopivat Defan tyypit. Asennuspaikka vaan oli niin ahdas, että työstä päätettiin luopua. Lämmitin tulee moottorin taakse, ja työskentelytilaa ei oikein ollut, ellei olisi alkanut purkaa pakosarjaa pois. Pähkäiltiin vielä letkulämmitinvaihtoehtoa, mutta siitäkään ei tulllut valmiimpaa. Jos letkulämmittimen olisi laittanut katkaistuun alavesiletkuun, ei vesi todennäköisesti olisi kiertänyt lohkoon. Ei ehkä olisi kiertänyt mihinkään, olisi vaan kiehunut putkessä ja polttanut vastuksen.

    Ellei lohkolämmitintä saa asennettua, miten olisi järkevintä laittaa letkulämmitin?
    Ja auto on Taurus V6 3 l vm 95.
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Sepäse, poikittaismoottoriin tulipellin puolelle pakosarjan alle on kiva asentaa.

    Dodgeenkin naputtelin pikkuhiljaa yhtenä lauantaina parin tunnin (?) ajan. Asennuspaikka on tietenkin pakoputken kohdalla eikä se silloin 12 vee kiinnimaatunut putki mihinkään irronnut. Kolme vuotta on tiiviisti pysynyt ja suorassa, vaikka sai naputtaa aikalailla "kulman takaa".

    Asiaan: Miten olisi sellainen trendikäs säteilylämmitin? Ei tarvitsisi miettiä kiertääkö vesi vai ei. Ainakin jotkut ammattilaiset tykkää asentaa noita "liimattavia".
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taurukseen Defa suosittelee ensisijaisesti elementtiä "346", joka on ruuvilla kiristettävä malli. Se ei tarvinne niin hirveästi naputtelua paikallelaitossa.
    Miten saa pakkaspropun irti olemattomassa työskentelytilassa?

    Entä letkulämmitin? Esim sivuhaara alavesilekusta tulopuolelle ja menolämppärin paluuletkuun kanssa sivuhaaralla. Toimisiko?
     
  7. Kimi

    Kimi 1st gear

    Ja minähän taas tuossa yllä tyhmiä kyselin.
     

Kerro tästä muillekin!