Taurus 3.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja impala67, 20.10.2008.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kaikkea sitä tulee hankittua, ostin tauruksen...

    mites tommosesta 80-luvun foortista saa obd-koodit ulos?
    lueskelin netistä että konehuoneen puolella on vastaavankaltainen liitin kuin gm:ssä rattiputken alla.

    Olen antanut itselleni kertoa että noissa ekoissa taaruksissa ei olisi laatikon lauhdutinta ollenkaan, pitääkö paikkansa ja saakohan semmosta jälkiasennettua helposti?

    kiitos osaaottavista surunvalitteluista.
     
  2. Jome

    Jome Gearhead

    Omani oli -94, mutta pistoke löyty konehuoneesta apukuskin puolelta, tulipellistä. Ekoissa tauruksissa ei tosiaan ollu laatikonlauhdutinta, ei myöskään omassani. 270€ makso uus syyläri, missä oli laatikonlauhdutin samassa. Ainoo huono puoli Tauruksessa on helvetin kalliit varaosat ja niiden vaikea saanti, muuten mukava auto ajella.
     
  3. Juppee

    Juppee Gearhead

    95 asti obd pistoke on konehuoneen puolella, uudemmissa löytyy kabiinin puolelta, kojelaudan alta, kuskin puoli.
    Kunnollista lauhdutinta ei ole edes uudemmissa, ja se kannattaa ehdottomasti asentaa jos laatikko on vielä ehjä. Tarvikelauhduttimet ei paljoa maksa!
    Laatikko-ongelmat on ihan korjattavissa ku tietää mitä tekee. Samat ongelmat on olleet sekä AXOD, AXOD-E ja AX4N laatikoissa. Gil Youngerin modauksilla öljynkiertoa vähän päivittämään ja johan kestää...
     
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    mikäs tyyppinen laatikko on -87 mallissa, ja millä ne tunnistaa- sillä laatikko on kertalleen kuulemma vaihdettu... ilmeisesti kestävämpi vanhempi AXOD (vaikka tästä yksilöstä sekin kertaalleen siis hajonnut)?
     
  5. Juppee

    Juppee Gearhead

    Alunperin ainakin "pelkkä" AXOD. AXOD-E tuli muistaakseni 90.
    Eikä sitä laatikkoa vaihtamalla tai korjaamalla saa kestämään, se öljynkierto planeetoille pitää muuttaa. Jokunen modifikaatio tehtynä, eikä uusiksi ole tarvinnut avata.
     
  6. tha022

    tha022 Gearhead

    86-90 AXOD.
    91-92 AXOD-E.
    93-?? AX4N
    Hyvin on muijankin autossa loota kestänyt modifikaation jälkeen, siinä on tuo AXOD-E.
    Mulla olis ylimääräinen tiiviste sarja AXOD malliin. Jos joku moista tarvii.
     
  7. Naukkis

    Naukkis Gearhead

    kuinka koodit saadaan luettua tuollaisesta?
     
  8. möökjuri

    möökjuri 1st gear

    Analogisella yleismittarilla ja jumppilangalla toi onnistuu,mutta en tähän hätään muista miten ne kytkettiin konehuoneessa olevaan pistokkeeseen.Jollei joku neuvo ennemmin,niin koitan muistaa illalla katsoa opuksesta.Vähän onneton tapa kylläkin koittaa moljottaa sitä neulaa ja laskea heilahduksia,onnistuu kylläkin kovalla tahdonvoimalla ja kärsivällisyydellä.Oikialla testerillähän toi ois helepompaa.
    Onko farkku vai sedan ,uteliaisuuttani kysyn,josko vanha sotaratsu olis käytössä eikä paalattuna :(.

    No kerpele kuva löyty heti perään
    http://www.troublecodes.net/Ford/
    tommottos,ja silmä tarkkana :D
     
  9. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Ei välttämättä tarvitse yleismittaria tuijotella. Nimittäin kun tekee hyppylangalla tuon linkin mukaisen kytkennän testeripistokkeeseen niin keltainen "Check Engine" valo mittaristossa alkaa vilkuttamaan noita koodeja.

    Tsekkaapa sivusto www.fordfuelinjection.com. Sieltä löytyy hyvät ohjeet koodien purkuun kuin myös koodien selitykset.
     
  10. Naukkis

    Naukkis Gearhead

    kiitoksia, kaverin -90 farkku kyseessä.
     
  11. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tuli ostettua -87 farmi, kuulemma kanadan tuonti, kuten tähän asti olen saanut kuulla jokaisen (!?) tauruksen olleen...
    edit: tossa kuva hökötyksestä.

    [​IMG]
     
  12. impala67

    impala67 Double Gearhead

    hyvät ohjeet noilla foordifuelinjektiooni sivuilla:

    Itse itseäni opettaen, jos tietsikka ja check engine valo toimii, ne saa näin:

    1.virran ollessa pois päältä,
    2.yhdistä STI (self-test-in siis?) akun miinukseen tai runkoon
    3.käännä virta run-asentoon, odota releiden raksuttelua ja bensapumpun paineen lisäys,
    4. äänten loppuessa laske vilkahdukset kuten geeämmässä.

    ja jos kojelaudan tuikku on rikki, voi asettaa alle 0,5 watin lampun STO-porttiin... ja laskee sen vilkahdukset.

    [​IMG]
    on se hyvä kun jenkit on varautuneet autojensa aavikkokorjaamiseen!
     
  13. möökjuri

    möökjuri 1st gear

    No nih,oishan se pitäny arvata että on helpompiki konsti ku moljottaa sitä mittaria.Farmi oli se minunkin,harmaa hopialla alosalla.Laakotti remppakin tehtynä,tosin se oljynkierto muuttamatta,valitettavasti.
     
  14. Juppee

    Juppee Gearhead

    On jo niin monta Tauruksen omistajaa ketjussa, että ihan pakko mainostaa TÄTÄ. Tee tarjous ja aja varaosiksi kotiin.
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    päivitystä, sain hyppylangoilla otettua vikakoodit,tässä mallissa ei ollutkaan "engine" valoa.
    koodit 41 ja 53: tps ja happisensori. tilauksessa...

    missä tuossa on happisensori, jossain koneen alla?
     
  16. Luigi

    Luigi Gearhead

    Hyvin on laatikko pelannut ihan normi huollolla,alle 60 nopeuksissa pikku d ja siitä yli iso D,ei ole ongelmia ollut. Yksi varmimpia amerikan autoja mitä olen omistanut, tiedä sitten mistä tuo ¨sääli¨ juontaa.
     
  17. Luigi

    Luigi Gearhead

    Lisäisin vielä Fordin eduksi pyyhkijät,ei tule sitä ärsyttävää viimeistä kuivapyyhkäisyä mikä Gm:llä on tapana.
     
  18. voortti89

    voortti89 1st gear

    kone ei käy

    mikä vois olla vikana ku kone pyörittää ilosesti mutt ei käy ei edes yski? auto on -89 sedan 3.0l :eek:
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    eikä tule vikakoodeja?
    jos pyörittää epänormaalin nopeasti, kuulostaa pahimmillaan jakopäältä?

    tarkista kuitenkin ensin sensorit, fuel pressure regulator sw. ja ettei ns. tappokatkaisin ole mennyt päälle, myös crank position sensor eli kampuran asennontunnistin tekisi tuota, mutta vikakoodin pitäisi antaa.
     
  20. Luigi

    Luigi Gearhead

    Tuleeko soppaa, peräronkissa on se lanka mistä saa nykästyä.
     

Kerro tästä muillekin!