TCC väliohjain

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja VANKKURI, 17.5.2004.

  1. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    http://www.kolumbus.fi/mikko.esala/lista.htm tai jotain sinnepäin.

    "THM700-R4 ja THM200-R vaihteiston momentinmuuntimen TCC väliohjain
    jossa huomioidaan tehokkaammin jarrupolkimen sekä kaasupolkimen asento. Laite sijoitetaan TCC brake SW linjan ja TCC solenoidin väliin.
    Tällä ohjaimella saa autolle huomattavasti enemmän rullaus ominaisuutta sekä " pirteyttä kiihdytykseen ".
    Toiminta perustuu jännitemittaukseen TPS sensorilta, kun jännite nousee tarpeeksi ( eli kaasu läppä 30-40% auki ) TCC irrotetaan, jolloin
    moottorin toimintapiste muuttuu ja saadaan enemmän vääntömomenttia. Vähemmällä kaasulla TCC pidetään kiinni, jolloin hyötysuhde on parempi
    eikä muunnin kuumene turhaan. Jarrua painettaessa TCC irtoaa normaalisti, nopeasti painaen jolloin jarruvalot ehtivät vain vilahtaa >> logiikka
    menee rullaus moodiin. Jarrusta päästäessä ja kaasulle siirtyessä viivettä TCC kytkentään on lisätty 10s jolloin ehtii kiihdyttää autoa
    optimaalisempaan nopeuteen. Laite sopii GM autoihin, joissa TCC kytkin vaihteistossa ja ECM ohjaus vaihteistolle.
    Sopii myös osaan laatikoista joissa TCC. Lisää tietoa suunnittelijalta."

    En tiedä kun en ole kuin lukenut "mainoksen", mutta jos jotain kiinnostaa, niin moisen asian löysin surffatessa. Toivottavsti on jollekulle avuksi.
    Kiloisia ilometrejä.
     

Kerro tästä muillekin!