TCI vetolevy mopar

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kippis, 4.2.2018.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    tci 145600 vetolevy kyseessä ja us-parts kertoo seuraavaa... sb / bb , pieni jako, 5/16" (noin 8mm).
    https://www.uspartsperformance.fi/tci-145600-vetolevy#
    kuitenkin sokee reettakin huomaa että turbiinin kiinnitysreiät on lähes sen kokoset kun noi sisemmätkin.
    sisemmät lienee 7/16" eli 11mm ?!
    toi levy on käytännössä juuri kuvan mukainen ja tämä asia jäi joskus kaivelemaan...
    eli miten noi turbiinin pultin reiät pitää olla noin isot ?
     
  2. SBM

    SBM 2nd gear

    Tuossa suora lainaus turbo actionin sivuilta:

    Over the years on the tech line we have had many customers who do not understand the relationship of the torque converter to the engine and transmission mechanically. The converter must be in line with the crankshaft and the transmission pump assembly. These three items must form a line from the front of the crankshaft to tip of the output shaft of the transmission. A perfectly straight line like the line bore in your engine. This means that the bore in the back of the crank, the nose of the converter and the converter transmission pump drive are all precise tolerance items, in order to maintain the accuracy of the imaginary line. Many people unfortunately think that the bolt holes in the flexplate are used for alignment. Actually the bolts and matching holes in the flexplate are only for driving the converter and the holes in flexplate should be at least 1/32” larger than the bolt size. Tight bolt holes will cause the converter to have excessive run out, which can cause damage to the engine, the transmission or both.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi 1/32" on .80 mm. 5/16" ja 7/16" ero on 3mm. Onkos sulla se vetolevy jo hyppysissä? Noi verkkokaupan kuvat ei välttämättä ole just siitä tuotteesta.
    Jos vetolevyssä on 7/16" lävet niin ei kannata laittaa 5/16" jenkaseen limppuun kiinni. Tossa 7/16" pulteille tatti.
    [​IMG]
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    Toi levy siis autossa ollu jo pari kesää kiinni.
    Tarvii mittailla tarkemmat mitat... ei ehkä ihan kolmea milliä tule niiden eroksi.
    Mutta siis jonkun välyksen se vaatii ettei riko konetta, mitä tuosta englannista selvisi.
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    at least 1/32" larger than bolt size. vähintään 0,8 mm reiät oltava isompia kuin pultit ?? vai??
     

Kerro tästä muillekin!