Tehohäviö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja coistinen, 23.10.2013.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Eikös nuo kaasarivehkeet ole vähän semmosia että voi antaa 300 tänään ja 200 huomenna,vähän ilmanalasta riippuen.. :) Vois olla ainakin osasyy heittelehtiviin dynolukemiin.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    jos noiden esson baari pullistelu tehojen ja rullafinninaamatehojen välissä ei oo tehty säätöjä ja ne kaverin 60 hv vähemmän antavat rullat on viimisen päälle oikeissa säädöissä niin kohta laukee joku, eli laatikko tai turbaani. 170hv ei jää ehjään voimansiirtoon.
     
  3. coistinen

    coistinen Gearhead

    Samaa mieltä peltsin kanssa tosta 170 konin mysteeristä, en tohtinut ottaa kaikkea irti kaikissa mahdollisissa keksimissäni tilanteissa tekniikan porsimisen pelossa. Olisihan se voinut konkretisoitua jossain kohtaa vaurioina, eniten arvelen perämurikkaa kun on noin harvat välitykset.
    Edit: True Track on tarkoitettu 3.5 välitykselle, ei alle myyjän mukaan.
     
  4. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Jos et oikeasti ole tässä sekoittanut kilowatteja ja hevosvoimia keskenään niin lämpömittarilla voit selvittää mihin paikkoihin se puuttuva teho menee piiloon.
     
  5. coistinen

    coistinen Gearhead

    Peukku tälle!
    Kostea ilma = vähemmän tehoa.
    Vastaväitteitä saa esittää :)
     
  6. coistinen

    coistinen Gearhead

    Thanks! Laitetaan korvan taakse. Ja juu, ei ole sekoitettu :)
     
  7. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Vastaväite 1
    -Käytetty korjauskerrointa -> ei olennaista eroa
     
  8. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Utopistinen ajatus, mut kaikkea on tullu nähtyä. Kiristyykö käsijarruvaijeri, kun perä putoaa alemmas?
     
  9. xp

    xp Gearhead

    No minä ajattelin tätä, että lainlaatijan käsitys eri normeista on tämä:
    "moottorin nettotehon katsotaan vastaavan rakenneasetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa."

    Ja sitten dynopaperissa lukee vain chp, joka jotain korjattu luku, mutta mihin sööriin se noitten aiempien kanssa sattuu?
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ensimmäisestä viestistä ei käy selville mitä apulaitteita mottidynossa oli kiinni. Jos ilman apulaitteita ja auton omaa pakoputkistoa niin ei toi tehoero ole mahdottomuus IMO.
     
  11. idiot

    idiot Gearhead

    Mulla oli tälläinen 'ongelma' isolohko kapriississa.
    Tuli ihmeteltyä kun ns. paikoillaan sutiminen oli käytännössä mahdotonta :poff:
    puri takajarrut niin lujaa kiinni että yks kardaanikin män :rotfl:
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Hieman ehkä offtopic, saako tuota perän kääntymistä kuriin helpolla näissä? Aika hyvin vääntyy itelläkin kun tirvasee lämän tiskiin jarrua vasten.
     
  13. coistinen

    coistinen Gearhead

    Mottidynossa oli erilainen putkisto peltisarjojen perässä,
    tuulettajan lavat poissa,
    ojaustehostajan pumppu poissa,
    ilmansuodatin poissa,
    laturi mukana kuormittamattomana.
    Sytkäkamat samanlaiset.
    Bensapumppu sama.

    Olivat männäviikolla tehneet testivedon Yeh:W Dynon rullilla vakiotehoisella uudella autolla, inertialla ja jarrulla hepalleen sama teholukema ja täsmäsi tehtaan arvoihin just. Penkin säädöt kohdallaan!
     
  14. saresks

    saresks Gearhead

    Ei tehtaat kai ilmottele pyörätehoja?
     
  15. coistinen

    coistinen Gearhead

    Juu ei.
    Tietokone laskee voimansiirron häviöt kun vedon jälkeen annetaan rullata vapaalla lähtötilanteeseen niin saadaan moottoriteho samalla, kärry oli siis manuaali askilla.
    Tämä on jo niin vaikea asia että en ymmärrä sitä itsekään :rotfl:
     
  16. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    N. 30-40 heppaa löydetty :odroll: Missä loput :odroll:
     
  17. coistinen

    coistinen Gearhead

    Suurin osa piilee voimansiirrossa, käsijarruvaijerin kiristyminen perän niiatessa ei tunnu olevan mahdollista kun tietää sen rakenteen.

    W Dynon omalla Amg mesellä mitattu takapyöräteho on vain 70 hp alle tehtaan ilmoittaman mottitehon, kuitenkin päälle 400 hp takasilla vakiokärryllä. Nykytekniikka rulaa.
     
  18. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Laita se murikka pienempään kulmaan kardaanin kanssa niin kääntää vähemmän.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olisko ollut takajarrut ja seisontajarruvaijeri väärin säädetty tai automaattikehintä rikki? Jos kengän yläpää ei nojaa ankkuritappiin, niin jarrukengät hirttää tiukemmin kiinni koska itsetehostusta tulee liikaa ja liian helposti.
     
  20. 69

    69 Gearhead

    Kaveri käyttää tänään Zetor 25 dynossa, paljonko löytyy ulosottoakselilta? :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!