Tehostus häviää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Degenerated, 11.10.2009.

  1. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Voiko jarrutehostin mennä silleen rikki, että toimii, mutta ei kestä kahta peräkkäistä jarrutusta? Kun tehostus häviää ja saan kotteron pysäytettyä ja nyppään alipaineletkun hetkeksi irti ja tökkään takas niin kas; taas toimii. Eikös se silloin ole tehostin oltava viallinen, eikä riittämätön alipaine? Auto Chevy van, alipaine tehdään alipainepumpulla.
     
  2. L.P.

    L.P. Gearhead

    Jarrutehostimessa on kyllä sillä tavalla rajoitetusti alipainetta, että jos monta kertaa pumppaa poljinta pohjaan nopaesti niin moottori ei ehdi tehdä alipainetta tehostimeen siinä välissä.

    Onko tässä nyt kyse normaalista kevyestä jarrutuksesta vai lukkojarrutuksesta? Palautuuko jarrutehostimen toiminta ainoastaan ottamalla letku irti? Eli moottoria tyhjäkäynnillä käyttämällä tehostus ei palaa?

    Ai niin, luinkin tekstin vähän huolimattomasti. Kyseessä onkin alipainepumpullinen systeemi. Jos pumppu tekee alipainetta normaalisti, niin silloin vian on oltava joko tehostajassa tai tehostajan check-valvessa.
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ahaa tee se itse dieselöinti! Ihan varmasti on ongelmia, jos sillä dieselin alipainepumpulla yritetään tehdä myös jarrutehostus. Se pumppu on tarkoitettu tekemään alipainetta vain tuuletusjärjestelmän läppien ohjaamiseen sekä feikkialipaineen TH400 ja Th350 lootien modulaattoreille, ei muuhun.

    Tehdas varusti juuri siksi dieselit hydraulisella Hydroboost-tehostimella.

    Sulla pitänee a) joko pistää siihen lisäalipainesäiliö takaiskuilla väliin keräämään alipainetta "varalle". Moisen saa vauhtikaupasta/ purkaamoilta - kun noita on ollut mm. joissain Volvoissa ? b) Ja/tai pistää vielä rinnalle sähköinen lisäalipainepumppu, jollaisen saa autotarvikeliikkeestä.
     
  4. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    2 vuotta on toiminut mulla ihan hyvin, ja edelliselläkin sitä ennen, nyt vasta alkoi temppuilemaan
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ei käynyt ilmi onko vanhakin auto, mut letkutkin vanhenee ja haurastuu.
     

Kerro tästä muillekin!