Tekniikan vaihtopapereita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tlento, 13.7.2006.

  1. tlento

    tlento 1st gear

    Tästä aiheesta on varmaan ollut aika paljon ennenkin juttua, mutta pitäisi katsastaa -63 impala kutoskone + manuaalitekniikkaisesta V8+automaatti tekniikalle.
    Mun käsittääkseni tohon autoon ei tarvi vaihtaa muutakuin etujouset kasin koneelle vastaaviin.
    Sitte ne kysyy kuitenkin niitä muuttuneita painoja. Koneen painon tiedän mutta mikä mahtaa olla ero 3v. manuaalin ja TH350 painoilla?
    Jos jollain on jotain kirjallisuutta josta voisi saada kopioita korvausta vastaan ni olis kiva!
    Kaipa ne haluaa senki paperilla että noissa kaikissa x-runkoisissa Chevyissä on samat jarrut koneesta riippumatta...
     
  2. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Lakitekstissä ei vaadita selvitystä laatikkojen painoeroista, ainoastaan koneiden.
     
  3. cstm

    cstm 1st gear

    multa ne halus paperilla et mikä moottori on mallisarjan suurin mikä oli ensiasennus moottori ja mikä sinne nyt laitettiin ja moottorien tehot ja painot piti näkyä. Jarruista piti pystyä näyttään paperilla että kaikissa oli samat jarrut moottorista riippumatta, jousituksesta mulla ei ollu mitään dokumenttia.
    vaihdoin fordiin 352cid -> 460cid (mallisarjan suurin 427cid) homma oli selvä alle viidessä minutissa ja nyt auto on rekisteröity isolle moottorille
     
  4. tlento

    tlento 1st gear

    Jees, tuo jarrujen paperi taitaa olla se oleellisin! Kaikkihan sen tietää että mallisarjan suurinta 409 isolohkoa on saanut samoilla tehostamattomilla rummuilla kun kutostakin, mutta mites sen kerrot kats. sedälle.. :rotfl:
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla riitti se, että kirjoitin paperin, jossa allekirjoituksellani vahvistin paperien tiedot paikkansapitäviksi ja jarrut ja jouset ja muut riittäviksi.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Niin paljon tuntuu olevan käytännöissä eroja että kun itekin pitäis varmaankin muutoskatsastaa Oildropperi nyt seuraavan vuosikatsastuksen yhdeydessä kasikoneelle niin taitaakin olla parasta ens soitella tai käydä ennakkoon konttorit läpi ja kysyä mitä dokumentteja mikäkin haluaa homman tekemiseks ja valita sit paikka sen mukaan :wink:
    Nimittäin Metro-Autosta en ainakaan haluais alkaa kysellä mitään lappuja tai ees tietoa, se on vaivalloista ja kallista hommaa :mad:
     
  7. tlento

    tlento 1st gear

    Joo, kyllä mullakin on mahdollisuus kirjotella kaikennäköisiä lappuja ja laittaa leimoja ja tulostaa jopa sellaiselle paperille, missä on chevroletin logo parin muun automerkin lisäksi! :D
    Jos tekis tosiaan ite paperit ja menis vaan tylysti niitten kans konttorille ja ottais sitten vielä ShopManualin föliin ja näyttäis siitä katsastajalle viisaan näköisenä hienoja kuvia ja lontoon kieltä! :rotfl:
     
  8. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Tarkista kuitenkin ettei ole alanharrastaja katsurina, olis hiukka noloo..

    ..jäädä fuulasta kiinni ku olis ihan puhumallakin voinu selvitä..
     
  9. tlento

    tlento 1st gear

    Totta turiset! Täytyy ny miettiä, miten tän homman hoitaa kunniallisesti!
    Mutta anyway, jos jollain on jotain materiaalia josta selviäisi toi jarrujuttu, ni olis kiva!
     
  10. jublomb

    jublomb 1st gear

    No täälläpäin maailmaa ainakin kelpaa oikeestaan kopio minkä vaan kirjan sivusta jossa on teknisiä tietoja ko. autosta.

    Esim.Amerikan autovaliot 60´s kirjasta löytyy toi sun kaipaamas tieto ihan painettuna,että alahan metsästää kirjaa,jos et jo omista sellasta.

    Nii ja multakin se opus löytyy jos tarttet vaikka kopioita tiedoista.
     
  11. Pitu

    Pitu Gearhead

    Eikös se kelpaa, kun se tuolta shop manuaalista löytyy. Ota kirja mukaan ja oikeasta kohdasta oikeaksi todistetut valopiot liitteeksi mukaan.

    Omalla nimellä allekirjotetut todistukset on ok, mutta älä mitään tökeröä väärennöstä yritä tyrkyttää. Menee vaan hommat vaikeemmiksi. Seuraavaltakin koneen vaihtajalta..
     
  12. tlento

    tlento 1st gear

    Katteleks YV:s!!
     
  13. cstm

    cstm 1st gear

    Mä tulostin tostata shop manuaalista vaan kohdat missä näky noi millä moottorilla autoo on saanu ja mikkä jarrut missäkin mallissa on ollu, moottorien tiedot löyty yheltä netti sivustolta (painot ja tehot) ja ne riitti inssille ilman mitään allekirjotuksia kysy vaan saako pitää ne paperit vai ottaako kopiot
     
  14. tlento

    tlento 1st gear

    Joo, tossa mun shop manualissa vaan ei ole eritelty, mitkä jarrut missäkin on!!
     
  15. cstm

    cstm 1st gear

    no ei mullakaan tän kummempaa lappua ollu ja riitti inssille
     
  16. jublomb

    jublomb 1st gear

    Yritin lähetellä yv:tä,mut ei tainnu tulla perille,ku mä oon niin v...tun huono käyttämään tätä toosaa,mut paiskaappa vaikka oma s-postiosottees mulle,ni tyhmäkin pystyy kertomaan asiansa...
     
  17. fennia

    fennia Gearhead

    Joskus -99 vaihdoin Caminoon kasin kutosen tilalle. Kysyivät vaan, että onko tätä valmistettu kyseisellä koneella. Ei tarvinnut ainoatakaan lappua, tai allekirjoitusta. Eivät olleet myöskään jarruista kiinnostuneita.
     
  18. tlento

    tlento 1st gear

    Joo, tollasta jotain kaipaisinki! Ei vaa löyvy omasta materiaalista!

    jublomb: laitoin e-mailiosoitteen yv:nä!
     

Kerro tästä muillekin!