temadur 90 vinkkejä kaipaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja daavid-son, 4.5.2014.

  1. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    Eka kertaa näitä maaleja käytän:

    Oldsin ovenpielien pohjamaalit vetäsin epoksilla temacoat RM 40 siihen noin 40% ohenninta. Paineet 3bar, bilteman yläkannulla. Reilulla kädellä valumia pelkäämättä antoi suht tasasen jäljen. Tallissa on semmoset 5-10 astetta lämmintä.

    Nyt olisi tarkoitus vetää pintaväri ovenpieliin temadur 90.
    Miten tuota kannataa ohennella? Paineet? Yms. Devcibiss yläkannulla meinasin nuo vedellä. Vai kannataako sitä sotkea noilla maaleilla ollenkaan?
     
  2. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    En vaihtaisi edes ruiskua välissä. Jos pohjamaali tuli ruiskusta pihalle tulee pintamaalikin. Huomioi, että pintamaali on liukkaampaa ja valuu helpommin.
     
  3. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    Samalla ruiskulla vetelin menemään. Ohensin 20 prossaa. Todella helppo maali vetää.
     
  4. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    Milläs kannattas rintteri maalaa
    Teknodur 190
    Temadur 90
    Normadur 90

    Mikä näistä teollisuus maaleista olis paras matalapaineruiskulle
     
  5. mikis80

    mikis80 3rd gear

    No jos noista maaleista hakee parasta nii oma kokemus puhuu temadur90 puolesta. normaalin 90 ei oo täyskiiltävää nähnykkää mut temadur kiiltää...
     
  6. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Korjatkaa jos maallikko on väärässä. Kaikki uretaaneja ja numero kertoo kiiltoasteen. Mutta voiko temadur 90 .n kovettajana temadur 10 kovetinta? Suhde 1:10. Ja mitä on kiilto. Noiden painotettukeskiarvo? Mitä suosittelisitte 74 mallisen muoseokuorkin runkoon, oliko jossain pidemmän päälle liituuntumisilmiötä? Sävy luultavasti sca tumma runkoharmaa, ral hakusessa.
     
  7. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    Muistaako kukaa paljo temadur in litra hinta o?
     
  8. kaarlekissa

    kaarlekissa 1st gear

    Temadureihin käy 0087590 kovettaja kiiltoasteesta riippumatta 5:1 ja ohentaa omantunnon mukaan esim. 1048 ohentimella :wc:
     
  9. cvo

    cvo 1st gear

    pari pvää sitten rtv:stä hain temadur 20 kolmosen pöntön 55 e. siihen kovettaja 17 e. 1048 ohenne 3 l 48 e.
     
  10. speedy

    speedy Double Gearhead

    Minä kokeilin ohentimena tinneriä ja automaaliohennita, ihan hyvin toimi molempat.. Kuivuminen oli hidasta, lieneekö tuossa syy ?
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    Sinkkifosfaatilla korroosiosuojaa antava pohja&pintamaali Temadur 20 polyuretaani kiiltää ton 20%, eli on suunnilleen satiini, eikä pitäis liituuntua.

    Tolla ite vetelen alustaosia ja käytän pintaosissakin pohja/hiontamaalina sellaisissa tapauksissa jossa vehkeet joutuu välillä ulkoilemaan, eli välihommissa,
    on meinaan ihan hyvää hiottavaa vaikka onkin paksukalvomaali.

    Jäpähtää nopeella kovettimella sitten oikeesti nopeesti, 20 asteessa pari tuntia alkaa olla varovastipitelyskuiva,
    että isoja tasopintoja normi hajotusilmaruiskulla maalatessa tuo tarvii ottaa huomioon jos vaatimuksena on tasainen kiilto,
    eli ei kannata vätystellä, kusella käyntikohtaan tulee varmasti sumuraja.

    ite oon temadurissakin käyttänyt tavis ekotinneriä oharina(sademetsää),
    maksaa 25 ekee 5 litran pytty, vastannee nopeeta oharia.
     
  12. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    Temadur 90 10l sis.kovete 178€
    Teknodur 0190 10l sis.kovete 257€

    Jos tolla temaduurilla vetäis kestääköhän paremmin uuvee säteilyy kun teknoduur tuppaa haalistuu jo parissa vudessa
     

Kerro tästä muillekin!