Tenu-Dart ahdistui

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Slant Sickness, 23.9.2021.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei niitä enää passaa sekoitella, kun on jo käyneet noilla männillä ja renkailla omissa pytyissään. Mä kokeilen sillä muovilangalla välykset kootessani.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ok, aattelin että hoonaat ja rengastat myös tässä remontissa. Jos et niin tosiaan samoihin reikiin männät missä olleetkin.

    Sitä laakerin reijästä akselin kaulaan tarkoitin noilla mittauksilla, toki hyvä on mitata veivien pesän soikeus yms. niin kuin jo teitkin, ne vaikutti hyvältä.

    Jos vielä on mittalaitteet käytettävissä niin mittaisin sillain mieluummin reijät laakerit paikoillaan ja laskisin välyksen jo mitattuihin akselin kauloihin. Kyllä se plastigauge sen saman silti kertoo, ihan jees sekin tyyli on.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Runkolaakerivälykset olivat .002” välyksin. Se on vissiin hyvä luku?

    On tämä jotenkin ajatuksen kanssa tehty muutenkin vrt ”se toinen koneistamo”. Näkyy osissa jopa mittausjälkiä ja olihan tuonne sekaan pakattu tuloksetkin. Sillai pahvikortilla, manuaalikirjoittimella laitettuna.

    Loppuilta meneekin tallihallia siivotessa, kun on tiivisteitä kateissa. Ihan normisettiä mulle. Ja ainahan se on hyvä siivota välillä.

    Rallimallin dampperi on valikoitunut hitaaseen rahtiin, kunnei 1kk ole riittänyt kengurun vierestä tänne. Tai ehkä sieltä vaan kestää. Ei ole edes seurantanumeroa.
     
    Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuli pientä taukoa rakentamiseen. DHL lähetti mun tilaamani osan takaisin Australiaan, koska lähettäjä oli laittanut minun yhteystiedoikseni omat osoitetietonsa ja osa seisoi liian kauan tullausta odottamassa. DHL ei lähettele kirjeitä vastaanottajalle. Heidän tekstiviestinsä katosivat loman aikana suljettuna olleeseen puhelimeen ja sähköposti, joka arvaten oli kirjoitettu suomeksi, meni Australiaan, josta lähettäjä tuskin ymmärsi sanaakaan.

    Kun viimein sain lähettäjältä track id:n, niin näin, että mun 3 viikkoa Suomessa ollut osa oli lähetetty takaisin kaksikymmentäkaksi (22) minuuttia aiemmin. Lähellä kävi.

    No tulipahan vapaa-aikaa. Rallidampperia odotellessa kampura ei mene lohkoon momenttiin, koska tod näk se pitää sovituttaa koneistamossa akselin pään osalta.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    No kun sulla on mittavehkeet hallussa niin ota kampuran kaulasta tarkat mitat ja sitten kun damperi saapuu menet mittojen kanssa sorvarille.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Aattelin hiotuttaa sen kampiakselin (jos näin käy). Syynä se, että myös JP:n tuplarullajakopään osalta akseli huutaa sovittamista. Billetjakopää ei mene 170:n akselille, mutta menee 225:n. Joku desimaali niillä on ollut moparilla erilailla jossakin vaiheessa.

    Pelkän jakopään rattaan koneistaa dremilin santapaperirullilla, mut dampperia ei.
     

Kerro tästä muillekin!