Termostaattikysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Iiro, 18.10.2021.

  1. matti R

    matti R 2nd gear

    Ladassahan on samanlainen, oisko se vähän isompi halkaisijaltaan?
     
  2. Iiro

    Iiro Gearhead

    Näyttäis googlauksen perusteella samalta, 32mm ulko- ja 27mm sisähalkaisija. Taidan koittaa sellaisella, Ladan osa maksaa netissä vaan kympin = ei ole kallis kokeilu :)

    Ja tuollaisia "vaihtavia" termostaattielementtejä näyttää saavan irrallaan = jos tuntuu ettei vesi kierrä tarpeeksi, voi rakentaa oman kotelon ja laittaa sisään sopivan elementin.
     
  3. Arkkumies

    Arkkumies 1st gear

    Riippuen mihin autoon kyseinen setuppi tulee, muista että monet lämppärin kennot eivät ole suunniteltu hirveille koville paineille ja varsinkin kun alkaa kennolla olemaan ikää, on hajoamisen vaara aina suurempi. Varsinkin perinteisellä mekaanisella vesipumpulla saattaa vanha kenno antautua kun antaa pitempään runtua isoilla kierroksilla.
    Suht yleinen juttu on laittaa virtausta rajoittava palikka lämppärin menoletkuun, heater core restrictorilla löytyy netistä. Tai änkee vaikka iso mutteri letkuun...
     
    Iiro tykkää tästä.
  4. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Tästä on ihan omakohtaista kokemusta. Rakensin ensijenkin (olds350) koneen uudelleen ja ihmettelin kun uusi kenno puhki ja internetin ihmeellistä maailmaa tutkittua tajusin että se supistin jäi laittamatta kun uusin imusarjan, yhteen ja letkun.
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Pitää vaan olla tarkkana että supistaa ennen kennoa eikä kennon jälkeen...
     
    Iiro tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!