TestaRyssä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja C5_Z06, 19.3.2007.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Muistaakseni 90-luvulla Vauhdin Maailmassa oli virolaisen toimittajan tekemä muutaman sivun artikkeli Neuvostoliiton 50- ja 60-luvun nopeusennätysautoista. Mieleen jäi hieman 50-luvun Testarossaa muistuttanut laite, bensaveekasilla tietty. Punainenkin se taisi olla. Jos jollakulla olisi artikkeli, niin skannaus olisi mukava nähdä. Samoin jos joku löytää netistä lisää tarinoita ja juttua em. autoista niin linkkiä vaan tänne tarjolle.
     
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  3. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Aika outo yhdistelmä:

    9 sek 0-100
    huiput 260km
    1300kg
    220hp. suora kasi

    Taisi olla aavikkovälitykset ja työn veljien syvä usko huomiseen joka siivitti noin siperian ehkä pisimmässä alamäessä :rotfl:
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Hyvin sanottu :lol:
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tai sitten Baarumit vaan sutii ja teholukemat ei ole JIS eikä SAE-heppoja, vaan jotain ihme stalininaikuisia koneja jotka on lopulta saanut ehtaa 99-oktaanista bensaa länsimaista... :)
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Lisää kaasua:
    Duudsonit näyttäisi tosi pelleiltä sen hepun rinnalla joka tuolla polkee 260km/h.
    Olihan ryssä tehnyt jotakin edistyksellistäkin: kts. popparit joilla vaihdekepin ympäryspelti on kiinni: Meillä ei kyllä ollut poppareita 50-luvulla :eek:

    Ja kun tekniikka on 30-vuotta jäljessä nykyäänkin, paitsi kopioitu sellainen, tuo ratti on 20-luvun autosta. Tai sitten kolhoosin kyntöaurassa, näin just sellaisen kotiranchilla. :rotfl:

    Todennäköisimmin kyseessä on "replica" puolueen sisäiseen käyttöön, ja sitten pikku-vodkassa politbyroon ukot antoi täyslaidallisen kapitalisteille. Suoritusluvut takuulla "sovittuja", kun eivät edes tienneet luonnonlakien vaikutusta hevosvoimatarpeeseen.

    Lieneekö koskaan liikkunut--ainakaan kovaa. :lol:
     
  7. bootsi

    bootsi Gearhead

    AC Dobra huja. :rotfl: :poff:
     
  8. VSQ

    VSQ 1st gear

    Taitaa olla kuuluisan venäläis-suunnittelija Reguspatoffin tuotteita...
    Niinku monet muutkin paikalliset muotoilut olleet.
    (Reg.Us.Pat.Off.) :rotfl:
     
  9. Se ZIL-112 on muuten Latviassa Riikassa olevassa automuseossa, kannatta poiketa jos sinne "eksyy". Ei vain ole ihan keskustassa. Ihan hyvin jenkkejä, vähän sakujen sotakamaa, ja sitten noita idän ihmeitä, mm. Off-Road-mosse...

    Ja sitten Brezhnevin ruttaama Bentley.
     
  10. electra1

    electra1 Gearhead

    Joo, tosimies täytys olla joka tuota puimurin rattia yli 200 vauhdis käskyttäs...Jotenkin koomisia nuo heidän rakennelmat on, kun jostain on selvästi aina mallia otettu, tehty vain omaan karuun tyyliinsä...Tämän päivän esimerkkejä vaikkapa just nää luksusmaasturi kopiot jne...
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kertakaikkisen erikoinen peli...:

    [​IMG]

    ...kuten tämäkin...:

    [​IMG]
     
  12. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Onko keulassa Turun Palloseuran logo?
    Tuo hytti on kyllä kätevä, kun kotona on "puhuva nopeusmittari"
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead


    Kyllähän ne ihan talttakärkisiltä puuruuveilta näyttää, kun tarkemmin katsoo. "mielenkiintoinen" viritys joo. Muotoilukin on kaukaa katsottuna sentään vähän sinnepäin, mutta eihän tuommoisella perunapussilla kehtiaisi ihmisten ilmoilla igorikaan ajaa :rotfl:

    Eikös siinä oo muuten vielä tuplaputket sen suoran kasin kanssa :odroll: No onhan toisaalta jossain audin tt:ssäkin tuplat :poff:

    ...mutt miten tää kaikki liittyä tuohon C5_Z06:n kysymään testarossaan?
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Makuasia, tietty, mutta tässä italialaisessa Testa Rossassa (suomeksi kait punainen pää eli autoista puhuttaessa punaiset venttiilinkopat)...

    [​IMG]

    [​IMG]

    ...on mielestäni jotain samaa kuin tässä aiemmin mainitussa venäläisessä:

    [​IMG]
     
  15. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Onhan näitä:
    Zil-packard jne,
    samanlaisia kopioita jopa polkupyörissä, aseissa, kaikessa joka mieleen tulee. Taitaa AK-47 olla ainoa oma keksintö...
     
  16. sakkesaari

    sakkesaari 1st gear

    No ei ihan... Kyllä ne jotain omaakin siihen keksi...

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Sturmgewehr_44
     
  17. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Ken aseista jotain tietää voinee varmistaa, että tällä sturmgewehrillä ja AK-47:lla ei ole juurikaan mitään yhteistä kuin että ovat rynnäkkö kivääreitä joten toimintaperiaate on sama. Sen sijaan AK-47:lla on älyttömästi erilaisia "luvattomia" replikoita. siis kopsattu suoraan.
    Kun olen nyt tutustunut russian vehkeisiin mm. Ziliin(157) niin voisi sanoa että ei se kyllä ole replika mistään vaikka siltä näyttää. Mutta eikös niin ole kaikki nykiset uudet autot, näyttävä kaukaa kaikki samoilta ja tunnistaa vaan logoista. Mittasuhteet mm Zilissä esikuvaansa Internationalia huomattavasti kookkaammat. Työn jälki roisia mutta metallit taasen ensiluokkaisia. Stalinin urut kai oli myös yksi voitokas oma keksintö. Henkilöautothan eivät olleet mikään tärkeä osa-alue ko maan tieteessä ja mitään vientiähän tai kaupankäyntiä ei siellä juuri panostettu. Henkilö Zilissäkään ei taida olla yhtään vaihtokelpoista osaa esikuvansa kanssa.
     
  18. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Joo

    Entäs piikkinokka-mossen ja opel kadettin yhteys?
    Kyllä slobovehkeet on kaikki kopioita jostakin????
     
  19. TiM

    TiM 1st gear

    Piikkinokka-Mosse ei ollut mikään kopio Opel Kadettista, vaan merkkituunaus, vain merkit vaihdettiin. Neuvostoliitto sodan loputtua sosialisoi eli purki ja lastasi junaan koko Kadettin tuotantolinjan kaikkine koneineen. Eli ne tehtiin ihan samoilla työkaluilla, materiaalin toimittajat vaan vaihtuivat... :rotfl:
     
  20. ari vw

    ari vw Gearhead

    Eikös EMW/BMW ollu sama juttu?
     

Kerro tästä muillekin!