TF 727 irroitus, .apua!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja timppa50, 17.4.2014.

  1. timppa50

    timppa50 3rd gear

    Tarvitsisin vl-irroitukseen tietoa.
    70-luv. plym BB.
    Kiitos ennakkoon!!!
    Miten kannattaa tehdä ????,kun moottoria ei otettaisi pois.!
    Joitain linkkejä ???
    (Auton saa nostimelle korjaamolla).

    yt.T-50 8)
     
  2. mesev8

    mesev8 3rd gear

    Ruvaa laatikko irti moottorista ja turbiini irti vetolevystä niin että turbiini jää paikalleen vaihteistoon.Ja tietysti startti, kardaani,mittarivaijeri ja öljynlauhduttimen putket niin kyllä se sieltä tulee.
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vaihdevipu, kickdownvipu,lootaöljyn putket irti. Nopeusmittarin vaijeri , perästä kardaani irti ja pois.
    Vetolevyn ja turbiinin välistä pultit. Sitten koneen ja lootan väliset pultit. Toki lootan palkki ennen sitä.
     
  4. palotila

    palotila Gearhead

    Ite motti kannattaa myös vähän varmistaa ettei keikahda eteen- tai taaksepäin ja riko jotakin. Turbiini putoaa akselilta jos vaihdelaatikkoa kallistaa liikaa.
     
  5. cuda69

    cuda69 Gearhead

    moottori makaa sievästi raidetangon päällä,voi sinne jonku ohuen laudanpätkän väliin laittaa
     
  6. Räsä

    Räsä 3rd gear

    Ja muistaa lootan öljymittatikun nyppästä pois kokonaan, ei väänny mihinkään väliin. Ja vaikka ne öljytkin valuttais pois. Tulee hännästä ja siitä mittatikun putken reiästä kuitenkin ulos kun joutuu kallistelee. Ja kannattaa todellakin varoa sitä turbaania, etenkin jos nosturilla teet homman. Luikahtaa aika salakavalasti ulos jos kallistuu eteenpäin.
    Pikkulohkossa tuo kone kannattaa tukea, nimim. yhden jakajankannen hajottanut ;)
     
  7. timppa50

    timppa50 3rd gear

    SUURI KIITOS neuvoista...jonkun mielipide oli ,että pitää--vielä
    kallistaa moottoria taaksepäin,että pääsee laatikon ylä- kiinnityspultteihin käsiksi!!!!???? :eek:

    t.T-50 ja käykää Mopar osastolla F--A:n näyttelyssä!!!
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Laittaa lukkopihdit kiinni turbiinikopan alareunaan kiinni niin turbiini ei pääse putoamaan.
     
  9. Mr J

    Mr J Gearhead

    Näin jälkeenpäin projektin tehneenä, onko väliä missä asennossa vaihteenvalitsin irroitettaessa? Ja V-mäisesti on kiinnityspultit ainakin A-bodyssä. Seuraavan kerran lähtee moottorit ja etuakselistot alakautta irti laatikon kanssa...
     
  10. Martin460

    Martin460 Gearhead

    Jos on peltisarjat niin startin irroitamiseksi piti löysätä vasempipuolinen.
     
  11. timppa50

    timppa50 3rd gear

    Vastauksilla oli positiivinen vaikutus....
    vl- 727 onnellisesti irti hydr.vl.tunkin avustuksella.
    -moottori-tuella konehuoneessa varmistus
    -leikkasin vanerilevyn ja lovesin siihen vl tunkin neljä ylä tukea.
    Levy tuli vl:n öljypohjan alle suunnilleen vaateriin
    -ohjeiden mukaan osat irti-kartaanin merkkaus/vetolevyn merkkaus, ainut mikä vähän mietitytti, oli miten vetolevyn/turbiini pultit pois???? irroitin aina kaksi näkyvillä olutta?
    ja kierrätin myötäpäivään keulasta katsottuna, ja taas kaksi pulttia irti (olisiko pitänyt kardaani irroittaa myöhemmin???)
    -ei tila ongelmaa pulttien irroituksessa
    -pieni veto taaksepäin ja katso: siinä se lepäsi vl tunkin/levyn päällä
    tasapainossa (lukkopihdit varalla kiinni ettei turbaani lattialle).
    -sitten puhdistusta ja osien tarkistusta -osien tilausta-HANKITTU osia-

    -Hyvä kirja : Carl Munroe-Transmission Handbook ja Opinnäytetyö: TF-727
    vl:n muuttaminen kilpakäyttöön
    -KIITOS neuvoista, Alan harrastajat/ammattilaiset tosi kannustavia
    ja auttavaisia noviisillekin.

    -Tack och pok!! (kiire tulee aina)

    yt: T-50
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

  13. timppa50

    timppa50 3rd gear

    NYT OLISI viimeinkin aikaa KIINNITTÄÄ 727 takaisin paikoilleen....

    mutta.....vaihteiston palkki EI meinaa mennä mitenkään paikoilleen.
    ---kuskin puolen 4 pulttia jotenkin,,,mutta, seuraavat vastakkaisella puolella EI sovi kohilleen jää noin 1/2 ---1 cm sivuun.
    PITÄISI pakottaa jollakin, mutta miten saisi riittävän vedon
    palkkiin tai apurungon pätkään, missä on pitkittäis tuki kiinni (fury -75).
    JA kun vetolevy on kiinni, niin kunpaan suuntaan pitää pyörittää, kun laitaa turbiinin neljä pulttia kiinni; katse vetolevyyn päin, ohje sanoo ,että pyöräytä myötäpäivään päin, vai onko tarkkaa???

    KUN pitäisi päästä huomenissa siirtämään...ja hermo meinasi jo mennä.

    yt. T-50 8)
     
  14. Blower 69

    Blower 69 2nd gear

    NUKUPPA nyt ensin yön yli JA kattele huomenna uudestaan,VOIMAA tossa laatikon asennuksessa EI SAA käyttää,JOS tuntuu että PITÄÄ turvautua väkivaltaan,jotain on PIELESSÄ...ei sille lootalle tartte puhua ISOILLA kirjaimilla,että se paikalleen MENEE...
     
  15. timppa50

    timppa50 3rd gear

    LAATIKKO on paikoillaan ,ja meni vaivattomasti kohilleen, mutta palkki siis kettuilee,hännän tuki ei ole vielä paikoillaan, tuettu vl-tunkilla .. pitää tuumailla,... kyllä se siitä jampakoituu...
     
  16. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Tuttu ongelma :-? . Laatikon palkki vastustaa, koska etujousituksen vääntösauvat on kiinni siinä apurungon takapäässä, ja ilman sitä keskipalkkia apurungon takapää pääsee elämään. Keulan kevittäminen apurungosta (eturenkaat ilmaan), tai viimeistään vääntösauvojen esijännityksen löysääminen pitäis auttaa. Vääntösauvojen esijännityksen löysäämällä menee sitten auton korkeussäätö pieleen, ellet löysätessä laske montako kierrosta pultteja avaat.

    EDIT : Niin ja kannattaa laittaa aluks yks pultti per puoli ja vaan muutaman kierroksen paikalleen. Lopullinen kiristys vasta kun kaikki pultit on paikallaan. Helpottaa jos saat kaverin vastakkaiselle puolelle palkkia avittamaan jostain pultin reiästä piikkipäisen asennusraudan kans.
     
  17. timppa50

    timppa50 3rd gear

    Kiitos tiedoista (Kerpo)....
    Kiristin isolla Kuormaliinalla Vääntösauvojen takapäistä nippuun ja vl-tunkkia alle eri kohtiin (varoin, että laatikon häntä-osa ei vedolla), sinnehän se palkki jotenkin meni paikoilleen.
    Auto nostimella tuet apurungossa ja takaa lehtijousien kiinnityspisteessä.-....se siis jampakoitui kaikesta sähläilyistä huolimatta.

    yt. T-50
     
  18. timppa50

    timppa50 3rd gear

    OTSIKKO ei ole ihan paikkansa pitävä,SILLÄ vl. on VIIMEINKIN..
    asennettu paikoilleen ja....TOIMII, ihan niin kuin pitääkin.
    (EN TIEDÄ MITEN KAUAN).
    Siis ensi kertalainenkin voi saada onnistumisen iloa PERUS-727:n laitosta,
    MUTTA en olisi selvinnyt ilman tietävien harrastajien neuvoja ja vinkkejä: Siis iso käsi, no:1.Tuopille sekä Harrille,Broidille,
    Sepolle(yli 70-v),ja KANNATTAA miettiä ensin,kysyä?,ja tehdä rauhallisesti
    oikeilla työkaluilla-ohjeilla.

    yt. T-50
     

Kerro tästä muillekin!