tf 727 laatikosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja fairlane -67, 7.2.2011.

  1. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    tästä aiheesta täällä varmaan juttua riittää mut alotetaan taas uus.

    eli isolohkon peräs oleva 727 jossa shift kit ja 3000-3500 stall tci turbiini ja hurst vmatic shifteri, ongelmana vaihteiden ennenaikainen vaihtaminen, kun lähtee rauhallisesti ajamaan ilman kierrätystä, niin 3 pykälä päällä jo noin 30-40km/h vauhdissa (vaikee sanoo tarkkaa ku mittari näyttää mitä sattuu) ja toinen asia että vaihto erittäin pehmeä (1-2 vaihto tuntuu, 2-3 vaihto erittäin tunnoton, kyydisolijana ei edes aina huomaa), täyskaasulla loota tuntuis toimivan normaalisti, kickdown varppi pitäis olla oikeis säädöis, öljyt päästetty pariin kertaan, ei paskaa seas eikä haise palaneelle, mikä tähän vois olla syynä, ajattelin ensi täällä kysyä, ennenkun menöö perattavaksi.
     
  2. tniitty

    tniitty Gearhead

    tf727

    toi kyllä vaikuttais,että se kickdown ei oo säädöissä.kun painat kaasua,niin lähteekö kikkari heti myös liikkuun ? sen pitäis, että paine nousee ja pykälät pysyy pitempään päällä. tai voihan joku olla ruuvannu venttiilikoneistosta linjapaineensäätö ruuvin tosi löysälle tai liikaa välystä kikkarin vivun ja kikkari venttiilin välissä (ristipääruuvilla säädettävissä)se linja paine on se kuusiokoloruuvilla säädettävä.
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ota kikkarin vipu irti ja kokeile sormilla liikutella sitä vaihdelaatikon sisään menevää vipua, pitäis tuntua selkeä jousi kuorma ja "järkevä liikerata" jos ei niin sitten öljypohja pois ja tutkimaan lisää.
     
  4. kuutiotuumaaja

    kuutiotuumaaja 1st gear

    No kyllähän toi vaikuttais ,että kick-down on liian löysällä -rohkeesti lisää"kuormaa" laatikon päässä olevalle vipuselle....
     
  5. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    kiitos vastauksista, kickdown säädettynä silleen et vaijeris pieni vapaaliike, mut kun kaasua painaa niin vaijeris veto heti ku kierrokset nousee vähänki. tota linjapainehommaa oon vähä kyl epäillytkin, mut pitää kattoo lisää ku saa koneen keulille.
     
  6. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Säädä se vaijeri vaikka lähtökohtasesti niin että kun kaasu on pohjassa niin kick downin vipu laatikon kyljessä on myös pohjassa. Siitä sitten hakee säätöä jos tuntuu että tarvii.
     
  7. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    ok, pitää säädellä keväällä ja kysellä sitte lisää mikäli ei skulaa :rotfl:
     
  8. HÖTSÖ

    HÖTSÖ Gearhead

    No joo .. mulla sama vika. Mulla kicdown säädetty.ihan tappiin kaasun kanssa, ei apua joten luultavasti vika linjapaineissa
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Ookko vaihtanu siihen vielä öljyjä, jos vaihdat niin samalla voidaan kattoo paineet kuntoon. Shift kittiä siinä ei ollu laitettu niin saattaa olla orkkis osat paikoillaan.
     
  10. Lancce

    Lancce 1st gear

    löytyisköhän sieltä laatikon kyljestä(kuljettajan puolelta) vivuston sellainen säätömutteri jota pyörittelee niin sais säädettyä vaihtamista. 904 ainakin oli tälläinen jota säädin ku pykälti liian aikaseen vaihteita.
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Se "säätömutteri" on etupannan säätö ja vaikuttaa vain ja ainoastaan kakkosvaihteen kytkeytymiseen.
     

Kerro tästä muillekin!