TF 727 öljyvuotoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jack, 31.5.2015.

  1. Jack

    Jack Gearhead

    Käytin hakua, eikä vastaavanlaisen ongelman käsittelyä näyttänyt löytyvän?

    Hetken seistyään ajon jälkeen, alkaa öljyä vuotamaan nopeusmittarin vaijerinkuorta pitkin, ja melko runsaanlaisesti.
    Öljy ei näyttäisi tulevan sen laatikon kyljessä olevan laipan alta, vaan tosiaan nopeusmittarin vaijerin juuresta.
    Vaijerin "mutteri" on kireällä, ja kysymys kuuluukin, millainen tiivistys tuolla juuressa on ja miten vuoto olisi korjattavissa?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siellä on pikkuinen "stefa" ja metallilanka pitää sen paikallaan.
     
  3. Jack

    Jack Gearhead

    Kiitos tiedosta, onnistuukohan vaihto ilman pelkoa, että sieltä lentää jousi ja kasa kuulia lattialle?
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

  5. kotr

    kotr 3rd gear

    Mulla näyttää 727vuotavan siitä vaiheakselin juuresta.Stefa vissiin vaihtokunnosa.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sielläkin on sit kaks stefaa, kuoressa oleva ja kickdown vivun stefa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi vaihteensiirtäjän steeffani on melko vittumaisessa paikassa vaihdon kannalta. Tein joskus jenkatangosta ja parista holkista kalun jolla sen saa loota paikallaan vaihdettua.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On siihen työkalukin olemassa, tuommoinen: http://www.jamant.fi/irroitusasennustyo ... -3945.html
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No enkös just sanonu että sellainen kalu on ja tais se ainakin 3 markkaa maksaa.
     
  10. Jack

    Jack Gearhead

    Kiitokset neuvoista, vika on korjattu. Se pieni "stefa" oli vinossa ja samoin tietysti myös se lukkorengas. Ilmeisesti oli edellisessä asennuksessa akseli muljauttanut tiivisteen vinoon, menee näköjään hyvinkin helposti.
     
  11. BioFreak

    BioFreak 1st gear

    Kaivellaanpa vanha keskustelu esille. Samanmoinen loota Ram Vanissa tihuttaa öljyä siitä mittari hässäkän laipan reunasta. Ilmeisesti sitä taitaa tiivistää o-rengas, vaan minkä kokoinen? Millää kun ei kehtais avata ja kahtoa minkä kokonen, pistää kiinni, hommata uus ja taas avata.
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Soittele jollekin automaatteja korjaavalle firmalle niin varmasti saat oikeat tiivisteet kirjekuoressa eipä tuo montaa euroa maksa.
    Tai täälläkin kirjoitteleva Mudracer nimimerkki tekee automaattilooria "muutaman vuodessa" ja "todennäköisesti" tietää mikä stefa tarvitaan.
     
  13. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    tai sit jollei viitti avata ni voi oottaa josko se itellään lakkais vuotamasta.
    tai sit tilaa tiivisteet valmiiksi ja alkaa vaihtamaan niitä ja toteaa että väärät osat,rojut takas kiinni,uudet tilaukseen ja homma uusiks.
     

Kerro tästä muillekin!