TF727 => Th700r4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Poni -69, 19.10.2015.

  1. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    En olevinaan haulla löytäny tällasesta juttua vaikka varmasti jossain sellasta on käyty enemmänkin..
    Tuollasta swappia siis suunnitellu talven aikana tehtäväks tohon chargeriin.. Tässä koittanu keksiä vaan et miten toteuttas järkevimmin..
    Konehan on toi 499ci,kaakkeja ei oo ny mitattu rempan jälkeen mut on varmasti yli 500hp koska ennen tuo läpiharva öljynsyöjä mittautti 420hp takapyöriltä..
    Tän hetkinen 727 on cheetahin käännetyllä manuaalilla,turbiini on joku turbo action, mainos stalli 3500,tuntuu kyllä ottavan reilusti alempaa jo..ja perävälitys on 3.73
    Ja ens kesäks löytyy,toivon mukaan, sit pitävämpää kumiaki taka-akselille.

    Tota ylivaihdetta oon hippaillu jo reilun vuoden ja nyt talvella aion asian eteen jotain tehdä.Alla jotaki mitä nyt netistä oon itseopiskellu,toivon että korjaatte kun olen harhateillä.

    Eka oli mielessä helpoin asennettava eli Gear Vendor,OD 0.78, mut sen kallis hinta,n.3000$ rapakon takana+rahti+verot=liian kallis yhestä "järkevästä" lisävaihteesta.

    No sit vaakakuppiin A518,se varhaisin versio siis 2-pinnisellä liittimellä eli vain OD, turbiinilukoton. Kävis sama 727 turbiini,OD olis 0.69,napilla shifteristä vaikka kytkettäväks.Tietty tarvii sit adapterin moottoriin kiinnitystä varten ja kardaanin lyhennys mut sen joutus lyhentään joka tapauksessa..Crossmemberin muutos vielä,ebaysta varmaan saa jo valmiita tohon tarkotukseen? Mitäs muuta? Tunnelia joutuu moukaroimaan vissiin vai miten on b-bodyn kohalla?

    No onkos sit enää järkee aatella tota turbiinilukollista A518:sta ? kaiken ton yllä olevan lisäks pitäs sit vielä turbiini uusia...

    Ja tuohon A518:een mä haluan kuitenki tuon käännetyn kaavion/manuaalitoiminnon et laatikon täysremppa kuiteski tehtävä(teetettävä!)
    Onko muita järkeviä vaihtoehtoja ylivaihteen saamiseks..? Ehtaa manuaalilootaa en laita,jostain syystä tykästyny tuohon,räikällä vaa isompaa pesään.. :)

    Ja millä tavalla nämä A618,kaikki 46,47,48RE/RH eroo toisistaan ja onko muunneltavissa isolohkon jatkeeks..?

    Tällasia ajatuksia näin syyspimeellä,lompakkoo pitää vaan vielä lihottaa.. On tää kyllä pimeetä touhuaki mutta mukavaa.. :rotfl:
     
  2. 300

    300 2nd gear

    GM 4L80E kestää kanssa tehoja, mutta joutuu leikkelee tunnelia.
    Varmaan toi non-lock up A518 ois paras...
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyl se turbiininlukko on asian ydin. Mieluummin teetä 727 lukkoturbiinilla kuin ylivaihde lukottomalla. Koska turbiininluistosta ne kaikki on kiinni. Simo on ainakin kokeillut.
    Chevyn loota on rahallisesti ehkä järkevin vaihtoehto. Mut ei sitäkään ihan tonnilla tee.
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Joutuu leikkeleen myös A500/A518 -askilla. Kotikylillä on 1971 Challengerin 500 cid koneen perässä moinen ihmetys. Lukkoturbiinilla.
     
  5. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Onkos lukkoturbiinilla varustetussa A518:ssa sama heikkousongelma turbiinin kaulan kanssa mitä A500:ssa? Vai onko se vaan tuon A500 tyyppivika johtuen tf904 "perinnöstä"?

    A500 lootia on oman tutkimukseni mukaan saatu sopimaan ilman tunnelin moukarointia ainakin C-koppasiin ja ihan niinkuin muistaisin että joku laitto myös E-koppaseen pelkästään uusimalla vaihteistonpalkin. Molemmissa tapauksissa laatikon kopasta oli jyrsästy vähän pois.
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    TH700 tai 4L80E jos itse saisin päättää.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    904/A500 turbiinimurhe johtuu kaulan pienestä halkaisijasta, "isoveljissä" se on isompi.
    Loikkari on sama ja sen takia saman kokoisen tilan se vaatii.
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    juu, jos paljon stallia turbiinissa niin GV ei välttämättä pudota paljoa kierroksia tuollasen välityksen kera.. edukkain ja toimiva ois 4L80e integrointi tuommosen jatkeeksi. matala stallisen turbaanin kanssa tuo GV pelaa hienosti.
     
  9. challenger71

    challenger71 1st gear

    A518 (46RH) menee ainakin challengeriin leikkaamalla ylivaihteen kopasta palan pois. Loova ei passaa suoraan isolohkoon vaatii adapterin tai ultrabellin. SMR adapteria en voi suositella, vaatii korvakkeen poiston lohkosta ja pakosarjan muutoksen. ylivaihteen ja lukon ohjaus on helppo tehdä PATC:n sarjalla.
     
  10. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    518 lootassa voit hyödyntää myös kardaanin yoken, vaihde ja kikkari vivuston sekä neutraali/pakkivalo katkaisijaa ja nopeusmittarin vaijeria letukan askiin verrattuna.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Moopparin mittarivaijeri sopii suoraan generalmistake töpseliin jos se siitä jää kiinni. Olisko katulootan valinnassa sama viisaus toimiva kuin nokassa, että se mitä "ajattelit" niin pari pykälää pikkasen miedompi on se soiva?
     
  12. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Tästähän tulee mulle vielä dilemma.. :rotfl:
    Vaakakuppi heiluu eestaas...
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    A-500 olis tietenkin moparmaniakille se järkevin mutta kuka näissä hommissa järkeä käyttää :eek: . Tossa on ihan "jees" 1-3 mutta loikkari heikoin. Sen saa vahvistettua noitten rieselilootien loikkarien osilla. Tarvii siis ostaa kax mopar toosaa niin saa yhtä vaffan kuin yx geeämmä on.
     
  14. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Mä en oo ton chargerin kans niin tarkka kuhan saa vaan varmasti kestävän paketin.. Täydellistäki (mopar) voi aina parantaa.. 8)
    Mut kattoo nyt miten tuo vaakakuppi heiluu ja miten lompsa kestää..
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Korjataas sanomisia. Tunnelia ei ole leikattu vaan laatikosta sipistelty kamaa pois.
     
  16. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Saahan GV:llä enemmän kuin yhden lisävaihteen.
    Tosin välivaihteiden hyöty on kyllä mitätön.
    Mulla toiminut hyvin, mutta sai kyllä b-korisessa tunnelin kokoa kasvattaa ihan selvästi - ei riittänyt moukarointi.
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    tosiaan niillä välivaihteilla ei tee kyllä yhtään mitään gv:llä
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Täältä plussa GV:lle.

    Ei pitäis olla tehojen kestosta kiinni, laatikko poikii ennen GV:tä.
    Arvokas pökäle joo, mut jos autolla ajaa paljon maantie/motari pätkää niin kyllä jossain vaiheessa maksaa itsensä takaisin ihan jo bensakuluissa.
    Aika paljon on muutenkin miellyttävä ajella maantiellä kun rundit saa pudotettua reilusti alaspäin.
    Jos kurvailee vain pillurallia niin sit on ihan turhaa rahan haaskausta GV:n hankinta.
    E-podiin meni ihan pienellä tunnelin vasaroinnilla ja hännän viilaamisella.
    Studio puhui kyllä asiaa turbiinista, 3.55 perävällärillä maantienopeuksissa rundit pyörii 2000rpm:n kulmilla ja kun stalli on n.2500rpm niin matka-ajoa ajatellen stalli sais olla matalampi(piti olla n.2000rpm stalli).

    Tuolta löytyy muutama foto auton alta: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 742&type=3

    [​IMG]
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Edelleen, se turbiinin lukko tekee ihmeitä kierroksiin ja sitä kautta kulutukseen.
    GV ilmoittaa tehonkestoa 1200Hv mut ovat ponnistaneet jopa 3000hv.

    Paras on ylivaihde JA lukkoturbiini.
     
  20. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Kyllä mäki alan kääntyä ton ylivaihdeaskin puolelle..mut se et onko se A518,4L80e vaiko ehkä täysin vahvistettu TH200-4R vielä hakusessa..(kaikki siis käännetyllä manuaalilla)
    Mitä lukenu noita jenkkilänki foorumeita niin tuntuu että toi TH200-4R menis vähimmillä muokkauksilla B-bodyn alle.. Mut en tiiä ku ei oo kokemusta.Jokaisen laatikon puolestapuhujia ja vastustajia on.. :)
    Ja ku mulla on kuitenki aika reipas nokka niin ei oo kuitenkaan aikomus cruising-kierroksia pudottaa edes alle 2000rpm..
    Turbiinikin vois olla tulevassa ylivaihdeaskissa pienemmällä stallilla ku 3500.. ?
     

Kerro tästä muillekin!