TF727 => Th700r4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Poni -69, 19.10.2015.

  1. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Sanotaanhan tuossa, että:
    *May require minor tunnel modification
    **Requires high torque mini-starter

    Mielenkiintosta kuulla miten sopii.
    GV:ssä oli sama, että saattaa tarvita jotain pientä = sai leikata palan tunnelia auki ja muotoilla sopivan korokepalan jne...
     
  2. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Joo,pittää laitella apdeittiä sitte miten homma etenee..
     
  3. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Ny olis 700r4 naitettu moparin isolohkon jatkeeks..Ja ku homma taas vähä lähti lapasesta nii tuli tohon 8 3/4:een Truetrac-lukko ja himpun tiuhempi välitys, 3.91..ja Jaffulta uus kardaani..
    Lattiaa ei tarvinnu leikellä,vänkärin jalkatilaan piti antaa vähä lekaa et sai tilaa öljynjäähdytyslinjoille..
    Kardaanitunneli myös jäi ennalleen,lukuunottamatta sitä vaihteistopalkin kohtaa josta piti sitä kaarevaa osaa leikata ohkasemmaks ja hitsata 3mm peltiä soiro tilalle,sit lootan häntä mahtu kunnolla ohi. Vaihteistopalkin tein tyystin uuden,kiinnityskohta kuitenkin prikulleen samassa kohtaa ku 727:ssa .
    Moparin oma nopeusmittarin vaijeri kiinnitty suoraan,joskin hieman ahdas asentaa ku sattuu juuri keskelle tota vaihteistopalkkia mut palkin keskeltä,alareunasta sopi meneen..
    Sit toi TCI:n adapteripaketti mikä mulle tuli niin se levy passas heittämällä paikalleen (ku ensin sahas ylimääräiset reunat veks) ,vetolevyyn merkitty asennussuunta ei käyny yksiin pulttijaon kans,asensin levyn siis toisinpäin kuin reiät passas siinä ainoassa mahdollisessa asennossa. Levy siis tismalleen mitoiltaan identtinen kumminkin päin. Vetolevyn+kampiakseliadapterin kartiopultteja puuttu 3 kpl,mukana oliki kyllä 3kpl ylimääräsiä,liian pieniä pultteja..tilasin puuttuvat Mäntsälästä Ruuvikauppa Oy,ku ei jaksanu alkaa penäämään niitä jenkeistä. Ei muuten tahtonu löytyä moisia pultteja mistään..!Vetolevyn ja turbiinin väliset kiinnityspulttien välipalat,adapterit,3 kpl, oli liian paksuja ja itseasiassa niistäkin yks oli muita paksumpi..teetin paikallisella pajalla sopivat jotta turbiini keskittyi kampiakselin adapterille ja välys lootaan päin jäi sopivaks. No sit vielä kone/loota adapterilevystä piti startin kiinnityskohdasta ottaa siivu pois ku hammaskosketus jäi muuten vain puoliksi rattaalle.
    Ja piti siitä lootastaki vähä nirhata jotta startti mahtu pyörittään..
    Mut muuten meni aika nätisti.. :Deikö se oiski liian helppoo harrastamista jos kaikki menis ku strömssöössä ja bolt-on..o_O;)
    Koekäyttö tehty,mikään ei kolissu ja öljyt pysy siellä missä piti,koeajoa vaan en vielä päässy tekeen ku vajaan kilsan paskalla kelirikko hiekkatiellä..ja ku toi tehostettu ohjaussimpukka alko vittuillessaan tehostaa vaa toiseen suuntaan..mut kaikki pykälät ainaki löyty ja ihan terhakkaasti vaihto. Mut odotellaan et saa ton ohjauksen kuntoon nii pääsee KUNNOLLA testaan..:)
     
    Muokattu: 4.4.2016
    bottipoika tykkää tästä.
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla oli yks mooppari joskus rempassa ja omistaja ei muistanu sanoa että ratti menee hiljaa itekseen vasempaan laitaan kun siitä irrottaa, oli aika vinkeä ajaa. Sain luvan korjata sen jos ei tarvii koko simpukkaa vaihtaa. Onneks siinä on "säätö" elikkäs sitä pulikkaa johon letkut menee voi liikuttaa kun löysää pultteja.
     
  5. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Joo,mä oon sitä puljannu laidasta laitaan aina testaten mut ei auta..simpukan sisällä on ny joku o-rengas tai jotain pettäny..
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kato ettei se "äänirauta" ole katki sen pulikan alta johon pletkut menee.
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mitäis tuollainen th700 "päivitys" tuli yhteensä maksaa?
     
  8. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    n. 4100€ sis. laatikko ja sen hilut,turbaani,adapterihässäkkä,chromo-kardaani.
     
    66monaco tykkää tästä.
  9. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ok. joskus pitäis toho omaa monacoonkin jotain ylivaihdetta katella...tosin vaan 3.23 vällärillä mut ois kiva saada kierroksia yli satasen nopeudessa ales.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei oikein vakuuttanut toi TCI paketti, jos noin paljon joutu vielä sepittää.
    Taidan itse kallistua Ultrabell ja A518 (46RH) kannalle.
     
    Muokattu: 15.4.2016
  11. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Joo,ei todellakaan TCI kerännyt pojoja adapteripaketillaan..Halvin se tais noista valmiista ollakkin..
     
  12. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    No nyt pääsin testaan viimeinki.. Ihan kiukuttelematta takapallot piirti viivaa;)
    Loota vaihtaa moitteetta,eritoten 1 -2:lle oikeen potkasee, 2-3-4 hieman nätimmin.
    Kierrokset 100 nopeudessa nelosella n.2500-2600, ilman turbiinilukkoo. .satasessa kiekat lukon kans n.2100, alkaa jo olla liiankin matalalla tolle nokalle. .mut eipä tota pakko oo käyttää ku kytkentä on erikseen napilla.
    Ainoo ja vain pieni miinus on et nopeusmittari valehtelee ny n.20mph ylöspäin:D
    En tiiä et riittääkö tolle enää pelkän sen vaijeri rattaan vaihto isompaan vai pitääkö jo uusia se akselinki ratas..? Juu ja en ees tiiä nykysten rattaiden kokoja..
    Mut ny vaan kovaa ajoo:)
     
    Muokattu: 16.4.2016
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mikäs perävälitys tässä oli?
     
  14. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    3.91
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kuulostaa kyllä aika hyvälle paketille.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi raju 1-2 vaihto johtuu isosta välityksen muutoksesta,
    3.06:1=>1.63:1 ja tietenkin myös siitä että on woimaa. Löysähkö turbiini syö sitä pikkasen, vakiolla se olisi vielä härskimpi!
    Tohon saa 2.84:1=>1.56:1 välitykset mutta maksaa 600$:eek: .
     
  17. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Kyllä toi välityssuhde on ihan ok vaikka lyhkänen toi ykkönen onki.. Ykkösellä heti tyhmäkäynnin jälkeen lähtee vatkaan tyhjää ja sit kakkosta=>kolmosta pesään niin puhistuu gummit aika pienellä vaivalla..:p
    Sellasta hiuksenhianoo "nykimistä" tuntuu satkun vauhdissa ja nimenomaan lukko päällä mutta luulisin et johtuu juurikin matalista (2100) kierroksista vs. raju nokka.. eller hur?
    Sen verran on ollu mukava paketti että kohta joutuu rengaskauppaan..:D
     
    Herje tykkää tästä.
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä lukko päällä tulee aika herkästi kaikki koneessa olevat "viat" esiin juurinkin pienillä kierroksilla. Onkos sulla seosmittari, laajakaistasellainen? Mulla rupes nykimään kun tasaisessa noin satkun nopeudessa seos laiheni liikaa.
     
  19. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    On mulla kakski, innovaten laajakaista vasemmassa kollektorissa ja toi atomicin oma oikeessa. . Pittääpä seurata miten seos käyttäytyy ku lukon kytkee..
    Tänään kävinki heittään 100km testilenkin tankilta takas tankille ja himpun alle 15l sain tankkiin ainoostaan mahtumaan:eek:
    Suurimmaks osaks matka-ajoa nopeudella 90km/h,n.2200rpm,ilman turbiinilukkoo koko reissu,seokset pysyi AFR 14.0-14.5 välillä.
    Viime kesinä kuitenki menny samanlaisessa ajossa sen 20l.
    Pitipähän vaan testata ku sitä joka paikassa aina kysytään:cool:
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mul rupes nylpyttää kun laiheni sinne 15.4:1 paikkeille. Ekaks oli tietenkin edessä "liian" pienet siittimet ja isommat takana mutta piti vaihtaa.
    Aika vähän toi turbaani luistaa ajossa ilman lukkoo, mitä se antaa jenkaa jarrua vastaan? Villi veikkaus että ~3200 jenkulaa?
     
    -weikko tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!