TF904 ei toimi

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jumani, 3.7.2004.

  1. jumani

    jumani Gearhead

    Kertokaapa mikä vaivaa, oljyä on, vipstaakit liikkuu, mutta auto ei? Voiko laatikon öljyn suodatin vaikuttaa asiaan on vähän suurempi kuin vanha??
     
  2. smuige

    smuige Gearhead

    mulla oli sama vika ja silloin oli turbiinin kaula poikki. katkes ajossa ja yhtäkkiä veto hävis.
     
  3. jumani

    jumani Gearhead

    Kuinka pääsen helpoiten näkeen onko turbiinissa? joutuuko purkaan paljon? voisko olla vaan jokin jumissa? auto ollut ajamattomana 18v. On toiminu kun jätetty seisomaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jumani 2004-07-03 14:40 ]</font>
     
  4. rt68

    rt68 1st gear

    Laita auto käyntiin ja katso lootan öljyt keppi P-asennossa ja pane muistiin öljyn pinta, käännä sitten keppi N-asentoon, anna käydä hetki ja katso öljyn pinta, jos näyttää tarkalleen samaa kuin P-asennossa on pumppu/turbiinin kaula todennäköisesti rikki. Muutenkin jos auto on seissyt 18v voisi olla aiheellista uusia lootaan tiivisteet sillä saattaa olla aika "korput" eikä 904 osat kovin kalliita ole.
     
  5. firebreather

    firebreather 1st gear

    ..Eipä taira turpiinia päästä tarkastelemaan, muutaku ottamalla loota irti. (<-sisältää ruuvien avausta oikein mukavista paikoista!!!)
    Ja jos öljyt on yhtä vanhat ku auto on seisonu, kannattais vaihtaa uusiin ja samalla vaihtaa suodatin ja ö.pohjantiiviste.

    ..niin ja justiinsa sitten vasta luin että suodatin on isompi ku VANHA...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: firebreather 2004-07-07 01:11 ]</font>
     
  6. jumani

    jumani Gearhead

    Eli voiko suodattimen koko vaikuttaa tohon??
     
  7. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei!
     
  8. jumani

    jumani Gearhead

    Onko enää mitää muuta mahollisuutta kun turbiini? ja miten se voi hajota? autolla ei ole ajettu sen jälkeen kun jätetty seisomaan. Hinattu on pieniä matkoja alle 2km pari kertaa. Voiko siinä hajota?
     
  9. jumani

    jumani Gearhead

    Vetolevy selvä. Onko ideoita mikä sen on voinu rikkoo?? Kaikki korvakkeet poikki.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jumani 2004-07-13 22:00 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asiasta hieman sivuun... VOiko moparien automaattilaatikoita seisottaa miten pitkään p asennossa kone käynnissä? Mites letukan automaattien laita? ELi missä kaikissa asennoissa laatikossa toimii voitelu?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    N-asento olis parempi. Siinä öljy kiertää joka paikassa. Ellei sitten venakoneistossa ole shiftkittiä joka kierrättää öljyä myös P:llä.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juuh, lisää tietoa tuosta öljynkiertämisestä eri laatikoissa.
     
  13. jumani

    jumani Gearhead

    Vaihdoin vetolevyn, mutta ei vieläkään paa kuinkaan, mistä tiedän että onko turbiini kunnossa? päällisin puolin näyttää hyvältä mutta voiko olla silti rikki?
     
  14. ZEZ-2

    ZEZ-2 1st gear

    Taitaa olla viisainta nykästä koko paketti alas ja tutkia hieman tarkemmin. Jokseenkin terve järki sanoo et jos vetolevy oli todellakin niin tohjona niinpä tuskin siinä kannattaa pelkkää turbiinia tutkia... Laatikko on saanu aikalailla kipeetä varmastikin!
    Ei ole paha rasti toi ysinollanelpan reparointi, eikä myöskään turhan kallis... (Varsinkin jos sen tekee itse)
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toinen laatikko on olemas mutta kiinostas tietää onko turbiini kunnos, jos laitan vain sen toisen lootan vai pitääkö hommata myös turbiini?
     
  16. jumani

    jumani Gearhead

    Tuo edellinen oli mun...
     
  17. ZEZ-2

    ZEZ-2 1st gear

    Laatikon vaihdon yhteydessähän se turbiinikin pois otetaan ja jos siinä näyttää kaikki päällisinpuolin ehjältä, niin koeajo paljastaa sisuskalujen kunnon. Ei itsellä ainakaan ole tiedossa mitään muuta, jolla voidaan limppua testata. Tietysti vähemmän päänvaivaa aiheuttaa, kun roppaa heti uuden kiinni nin ei tarvitse jälkeenpäin kirota. Riippuu tietysti rakentelu budjetista mitä tekee...
     

Kerro tästä muillekin!