TF904 vedättää 1. vaihteella liikaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Impalala, 12.6.2012.

  1. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Eli ongelma otsikon mukainen. -79 aspeni, josta luullakseni moinen toosa löytyy. Venyttää välillä älyttömän pitkään 1. vaihteella, jonka jälkeen 2. vaihteen se "lyö" päälle, 2 - 3 vaihto on normaalin tuntuinen.

    Auttaako noihin ongelmiin niiden pantojen säätö, vai onko se revittävä auki koko laatikko? :eek:
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Takerteleeko kikkarin tanko?
    Vai onkos se vaijerilla?
     
  3. mafo

    mafo 3rd gear

    mulla on vähän samanlainen ongelma, mutta vaan kun laatikko on kylmä, on tullut siihen tulokseen että vika on koneistossa 1 -2 shift valve

    mutta kun loota on just kasattu eikä vuoda öljyä :rotfl: niin tutkin sen vasta joskus myöhemmin
     
  4. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Kickdown on tangolla, kaasarin vivustosta.
    Kiitos vinkistä, tarvii koittaa ne läpi ensimmäisenä!
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa on melko pommivarma venakoneisto ja keskipakotsydeemi mutta muutamassa on tullut eteen jumittava keskipakosysteemi. Sen on saanu kuntoon varovasti hoonilla ja hienolla hiomapaperilla hieromalla.
     
  6. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Alkais olemaan laatikon irroitus ajankohtaista, alkoi turbiinin stefa ilmeisesti vuotamaan, valuu atf:ät kaavelin välistä...

    Samalla nyt ois tarkoitus avata toi loota, jota silmällä pitäen tilasin sen Master kitin. Sisältääkö toi suunnilleen kaiken, mitä tullaan tarvitsemaan, vai tuleeko mahdollisesti vastaan jotain muutakin hankittavaa?
     
  7. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Re:

    Mulla on sama ongelma 904:ssa eli kylmänä ei meinaa vaihtaa ylöspäin millään mutta lämpimänä toimii hyvin.

    Avarras Mudracer vähän maailmaa mullekin eli missä kohti
    laatikkoa toi keskipakosäädin sijaitsee ja onkos se toiminnaltaan
    kuten mäntä mitä öljynpaine säätelee ja sekö nyt todennäkösesti jumittelee ? Terveisin turisti :poff:
     
  8. mafo

    mafo 3rd gear

  9. Impalala

    Impalala 3rd gear

    No niin, nyt ois laatikkoa palasina, ei mitään omaan silmään suurempaa vauriota ollu havaittavissa. Ainut, mikä jäi ihmetyttää, oli niiden pantojen kireys; etummainen oli huomattavasti kireämmällä kun taaimmainen, josta sai sitä "liipaisinta" painaa millitolkulla, ennen kuin otti kiinni pakkaan.
    Ja tosiaan, loppuvaiheessa ennen purkamista, vuoti ihan lotona öljyä turbiinin juuresta, tiiviste kumminkin vaikuttaa ehjältä??
     
  10. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Sul on varmaan turbiinin kaula halki,sehän on näissä laatikoissa
    ihan "normaalia". Mulla meni viime kesänä, ei onnex ehtiny vielä pala irrota.
     
  11. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Ok, pitääpä kattoa myös toi sitten, kiitokset vinkistä!
     
  12. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Eipä näkyny halkeamia turbiinin kaulassa, ilm. sitte vaan stefa vuotanut?

    Tänään tuli pari tuntia kasattua laatikkoa, kunnes ilmeni ongelma; toisen pakan sisälle tuleva iso huulitiiviste on erilainen kuin aikaisempi(tiivisteen "helma" on lyhyempi kuin alunperin, ei meinaa saada sitä pyöreetä levyä paikoilleen pesäänsä)
    Onko muilla tullut vastaavaa ongelmaa vastaan?
     
  13. Impalala

    Impalala 3rd gear

    No niin, laatikko rempattu, hyvällä menestyksellä. 1 -2 vaihto pehmeni huomattavasti ja toki öljyvuodot saatiin kuriin. Tästä on hyvä jatkaa!
     

Kerro tästä muillekin!