th 200

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pykkis, 31.8.2009.

  1. Rip Kirby

    Rip Kirby 1st gear

    Sorry että lainaan topikkia, pysyn kyllä aiheessa.
    Onkos nämä kuvat nyt sitten TH200-4R laatikosta vai mistä? Tällainen on tuossa mun Letukassa, mutta johtoja ei tuohon liittimeen ole mun aikana mennyt. Jos se on 4R, niin miks ihmeessä joku on jättänyt johdot liittämättä (tietämättäänkö?)[​IMG][​IMG]
     
  2. hervoletti

    hervoletti 3rd gear

  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    TH200C, ei ole varmaan nelostakaan kytkeytynyt päälle :eek:
     
  4. Rip Kirby

    Rip Kirby 1st gear

    TH200C, ei ole varmaan nelostakaan kytkeytynyt päälle :eek:[/quote]

    Ei oo ei. :(
    Mutta eihän tossa 200-C:ssä nelosta kai ookkaan, ainoastaan lukko (vai?)
    Eikös 200-4R ole se ylivaihteellinen (siis 4 vaihdetta?)
     
  5. katris

    katris 1st gear

  6. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    hyvä on, muutan mieltäni. se on hyvä vaihdelaatikko.
     
  7. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    mein olohuoneen seinällä, toden totta, on suuri Esson valomainos. tulisit joskus käymään, ni tieto vois tarttua siunkin päähän. tai en kyl haluakaan siuta kylään. kuitenkin,

    TH200 on paska vaihdelaatikko.

    TH200R4 on hyvä vaihdelaatikko.[/quote

    - En huomannut viestiäsi aikaisemmin, mutta jos et osaa perustella
    kantaasi mitenkään, puhutaan ns. Esson baarista ja tarkoitukseni ei ollut
    loukata.
    Ensi vuonna autoni on 30 vuotta vanha, ja se on ollut jatkuvassa käytössä.
    .... ja tuot TH200 ei ole koskaan avattu, kerron vain käyttökokemuksesta 22 vuoden ajalta, ja TH on pelannut hyvin.
    Että semmosta.
     
  8. kotu

    kotu Gearhead

    ainakin ArtCarr lupaa TH200R4 800hp kestävyyden

    TH200R4
     
  9. rainbow6

    rainbow6 3rd gear

    Samaa ihmettelin itekin, viime viikolla ostin auton jossa 307+TH200 ja piuha roikkuu liittämättömänä. Mikä on syy miksei piuhaa ole liitetty? Pistoke on kuitenkin ihan vieressä...
     
  10. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos moottorinoahjausjärjestelmässä on joku vika, vaikkapa viallinen TPS, niin turbiinilukko voi kytkeytyä oudosti. Voi olla että vika on "korjattu" irrottamalla liitin :eek:

    Tai jos vaihteiston turbiinilukon ohjaussolenoidi on tukossa niin että turbiililukko jumittaa päälle, niin sama juttu tuo näppärän korjaamisen suhteen.
     
  11. mirage

    mirage 3rd gear

    Niin siis kyllähän tuo kuvissa oleva öljypohja on 200:n. Tosin mulla ei vielä ole ollut samassa laatikossa sähköpistoketta ja tollasta öljypohjaa, mutta toi pistoke on samanmoinen kuin th2004r:ssä turbiinilukkoa varten. Ja sitä varten se tossakin varmaan on.
    Mulla on nyt 200:n kanssa semmonen ongelma, että se ei osaa vaihtaa ajoissa isompaa ja tuli mieleeni, että voiskohan tuossa nykyisessä ollakin sittenkin sellainen turbiinilukko, joka on vaan jäänyt päälle? Tai sitten siellä laatikon sisällä on jotain muuta jumissa käyttämättömyyttään/ rikkoutunut väärän tv kaapelin säädön vuoksi? Toisaalta ei kyllä paljo laatikko luistele, suddailee kiltisti ja rykii miehekkäästi isompaa pykälää. Tosin vähän hirvittää kun kolmosta saa odotella 150 km/h asti.... Oiskos kellään vinkkejä? Viehän se tietty gasookin, kun miltei aina liian pienellä vaihteella joutuu ajelee.
    En jaksas nyt alkaa vaihtaa vaihdelaatikkoo, jos ton vaan sais pelittää sillee normisti, niin kyllä se ton uusiohankinnan "sisäänajoon" riittäis ennen talviseisotuksia ja -modailuja..
    Ja ps. perstuntumalta sanoisin, et suurin syy tämän 200:n huonoon maineeseen johtunee siitä, että se oli tv-cable laatikko, eikä kickdown-vaijeri-laatikko ja sai osakseen huonoo huoltoo, esim. tv-cable säädettiin helposti väärin. Käsittääkseni se ei ole niitä helpoimmin vikaantuvia laatikoita ollenkaan.
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Itse tarkastaisin keskipakosäätimen muovisen pesän kunnon. Jos siihen on kulunut urat keskipakosäätimen tiivisteiden kohdalle, voi se aiheuttaa vaihtamiseen liittyviä ongelmia.

    Se sijaitsee siinä takaosassa lootan kyljessä apumiehenpuolella. Lähtee irti kun irrottaa lukkorenkaan ja pihdeillä vetää ulospäin.
     
  13. pykkis

    pykkis 1st gear

    voikos se kuluneisuus vaikuttaa myös siihen ku yks vaihde väli on sellainen että nostaa kierroksia ennenkö lykkää vaihteen sisään? muuten toimii tosi hyvin!
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Keskipakosäädin vaikuttaa periaatteessa vain siihen missä nopeuksissa vaihtaa.

    Th200 -laatikossa on erilainen keskipakossäädin ja sen pesä kuin th200 4R:ssä. Th200 4R:ssä siinä (alumiinisessa) pesässä metallivahvike niin ettei se kulu niinkuin muovinen kuluu.
     
  15. montego

    montego 1st gear

    Mulla tuossa pikkukakkosessa on kans tuo 4r tai r4 toosa, ja näkyy olevan tuo muovinen töspeli,olisko arvon raadilla tietoa miten siihen tulevat piuhat kytketään :eek: :eek:
     
  16. PauliP

    PauliP 1st gear

    Yleisesti ottaen plussa solenoidille siihen kolmen nastan (yksi neljästä on tyhjä) muodostaman kuvion nurkassa olevaan liittimeen. Toinen nurkkaliitin kertoo yleensä bensaversioissa laatikon kytkeytymisestä neloselle (avaamalla maadoituksen) ja toinen on solenoidin maadoitus.
     
  17. mirage

    mirage 3rd gear

    governorin muovipesä ei ole mikään ihan väljä. Keskipakosäätimen akselin tiivisterengas pitäs vaihtaa varmaan nyt ihan vaan siks kun se on irti. Tuli mieleen, et kun siinä muovipesässä on sitä pientä kulumaa tietyssä kohdassa, niin voiskos lisätä sen akselin toiseen päähän yhden teräslevyn, jollon sen kulumakohta vähän muuttuisi? Ja o-renkaat muovipesään tietty kannattaa nyt vaihtaa myös. Saako näitä osia muuten jostain nopeesti, vai meneekö amerikan tilaukseksi?
     
  18. mirage

    mirage 3rd gear

    Miten sen throttle valven pitäs oleilla th200:ssa? Se on semmonen kaks-osanen ja venttiilien välissä on jousi. Se ensimmäinen venttiili vaijerista lukien kuitenkaan ei tunnu vastaavan jouseen ennenkuin parin sentin painamisen jälkeen ts. jousikuormaa ei käytännössä ole ennenkun on jo venttiili on liikkunut huomattavan paljon. Oisko se toinen venttiili jotenkin jumissa? Pitäiskö sen olla lähempänä ekaa venttiiliä? Laatikko on kiinni autossa, joten tokaan venttiilin ei käsiksi pääse.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vaikka siellä on kaksi venttiiliä niin vain se ulompi on jousikuormitteinen ulospäin!! Sitä sisempää liikuttaa öölinpaine ulospäin!!
     
  20. mirage

    mirage 3rd gear

    ok. Harmi ettei sitä pääse liikuttelemaan, pitäs varmistaa että se on liikkuvaa sorttia ennenkun taas laittelee öljyt laatikkoon.
    Kuinka paljon governorin muovikopassa voi olla kulumaa? Saippuavesi +paineilma=aika ilosesti vuotaa. Kannattaskos pronssihela laittaa tuohon?
    Miten se muuten vaikuttaa? Jos se vuotaa riittävästi, niin eikös vaihdot siirry aikaisemmalle? Mulla kun vaihtaa aivan liian myöhään..
     

Kerro tästä muillekin!