TH 2004r ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja herrakani, 20.11.2013.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on TH2004r jossa on "aftermarketpanta" oikealla kohtaan. Siitä kun kattoo servon tapin reijästä, näkee sen kohdan pannasta johon se servon tapin pitäis asettua. Sit mulla on toinen TH2004R jossa on vakiopanta ja siinä ei näy kun pari milliä sen pannan yläreunaa siitä reijästä.

    Mitvit. Millä mä saan sen männäntapin oikeeseen kohtaan?
    Kuva kohta jos joku ei hiffaa mitä tarkoitan.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Eli oikeanpuolimmaisessa näkyy messinginvärinen panta ja männäntapin paikka, vasemmassa "jotain muuta" ja vähän pannan reunaa.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos ploota hylsyssä kiinni?
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eikun irtaallaan.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Panta näkyy pikkasen öölipohjan alta, koita sieltä painaa pantaa sinne pervoon päin. Samalla paina panta ruuvarilla pervon reijästä piukkaan ja koita öölipohjan alta saada panta pysymään paikallaan niinkauan että saat pervon paikalleen. Vitun helppo selittää :rotfl: .
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, selitys tajuttu, toimi. Kiitos.
    Jätin välykseksi n. 2mm ilman tiivistettä niinkuin jossain ohjeistettiin.
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mittasitko välyksen siten, että servo on ilman tiivistettä paikallaan ja käsin painelit sitä servon kupua arvioiden sen liikkuvan 2mm? Transgo:n "opetusvideossa" liikuttelivat pantaa meisselillä sieltä venttiilikoneiston vierestä tirkistelyreiästä, muistaakseni siellä ohjearvo oli 1/16-3/16"
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo tolla ekalla tavalla.
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Done. Transgon HD2-kitin mukana tulleet shimmit oli sen verran paksuja, että molemmat kun laittoi niin kardaani ei pyöriny toiseen suuntaan enää ollenkaan eikä kuppia saanu painettua sisään edes sitä kahta milliä. Yhdellä shimmillä taas välystä minun näkemyksen mukaan liikaa.
    No vakioservossa oli paikallaan pari ohueampaa shimmiä (oliskohan olleet 1/32"), eli niistä toinen + se kitin mukana tullut paksumpi niin alko oleen bueno. Shimmejä siis ehkä noin kahen millin edestä, mutta niiden tarve kai vaihtelee servon ja pannankin mukaan.
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    tosa transhitissä on kai varauduttu vähä siihenkin, että panta on käytetty ja rumpukin hippasen kulunut, muistaaksein huomioitiin ohjeissakin jotenkin, ainakin sisäänajoproseduureissa.
     

Kerro tästä muillekin!