TH-200c laatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja atobee, 5.10.2017.

  1. atobee

    atobee Gearhead

    Eipä haulla mitään löytynyt joten kysellään.

    Romuihin noita heiteltiin 80-luvulla kuten powerglideja aiemmin mutta miten nykyisin? Olisi tuossa pari ko. laatikkoa ja koppana 82 Cutlass farkku ja perävälitykset jotain 2.??. Koneeksi tulee 305 vm. -96 L30 , tosin nokka on vaihdettu LT1:n keppiin. Onko odotettavissa ongelmia vakiolaatikon kanssa johtuen harvasta peräruuvista noilla tehoilla?
    Wiki: "230 hp (172 kW) net flywheel at 4,600 rpm and 285 lb·ft (386 N·m) net flywheel torque at 2,800 rpm. In van configuration it produces 220 hp (164 kW) net flywheel at 4,600 rpm and 290 lb·ft (393 N·m) net flywheel torque at 2,800 rpm."
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    kakkosen, eli pantaservoo saattasin pikkasen petrata, ja fluidiksi F-type tai jonkun sekotuksen, pakin hidas kytkeytyminen kuumana on kans yks omituisuus ja turhaan syö vähän takimmaista pakkaa, siihen myydään shiftkittiä erikseenkin.

    olen yhtä lukotonta th200 vakioplootaa F-typellä kiusannut yhden suven 600Nm /+300 kaakkisen jatkeena, se oli siinä ja siinä pitikö kakkonen, dexronilla ei pitänyt,
    loota jäi henkiin mutta fluidissa oli syssyllä jo vieno kissinpissin haju.
    nykyään koslassa on shitkitattu 200r4 ja tosta -78 lootasta pöllitty isompi pantaservo prepattuna.
     
    Muokattu: 5.10.2017
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Noissa kannattaa huolehtia että keskipakosäätimen tiivisteet on hyvässä kunnossa.
     
  4. atobee

    atobee Gearhead

    Yllätti ja helpotti, että tuo 200 kestää moisia vääntöjä. mikä olisi suositeltu ja halpa shift kitti tai muu mitä laatikolle pitäsi tehdä ihan katukäyttöön, liika terävyys ei haittaa, kuminauha no no. :D
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Itse ajattelisin että Sonnaxin Super servo (violetti) ja ehkä leveämpi panta. Ja hyvä jäähdytys.
    Jos vaihtojen kanssa on ongelmaa sittenkin, niin joku kitti sitten.

    Ja ennenkaikkea, ihan oikea geometria kaasuasentovaijerin vivustolle ja vaijerin kulmalle siihen nähden. Mallia vaikka th200 4R vaihteistoisen auton kaasarista. Vaijeria liikuttelevan vivun pituus millileen kohdalleen ja vaijerin lähtökulma oikeaksi. Kun kaasua on painettu neljäsosa, pitäsi vaijerin ja vivun keskilinjan muodostaa 90 asteen kulma.
     
    atobee tykkää tästä.
  6. atobee

    atobee Gearhead

    Muokattu: 6.10.2017
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Näissä toosissa on aina se "kasin" servo, vasta 4R plootaan tuli pienempikin versio. Mun käyttöhylsyssä on käytetyistä osista kasattu 200c kuuskekkosen koneen persiissä. Rääkätty traikkua vedellen jo sellaiset 5 vuotta eikä se suostu hajoamaan sitten millään. Sen verran sitä parantelin että shift kitin tälläsin ja koloselle dual feed mode kuin kolosen pakassa on "vain" 5 kitkaa. Vaihtaa napakasti jopa traikku persiissä.
    Kovat osat on samat kuin 4R versiossa ja sellaisia on rääkätty yli 1000Nm väännöllä liimaradalla.
     
    atobee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!