TH-200R4 tehon kesto ja millä osilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja impala-63, 3.4.2013.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Täällä kun nyt on ollut paljon puheita tuosta 200R4 laatikosta ja että kestää paljonkin tehoa kun vaihdetaan hi-po palikkaa, mutta voisko vähän tehdä juttua mitä kestää:

    Vakioloota perus vessasta: ?
    Vakioloota perus vesssasta+shift kit: ?
    Mitä pitää vaihtaa että kestää 300hp: ?
    mitä pitää vaihtaa että kestää 400hp: ?
    Jne.?

    Täällä nyt kumminkin on noita laatikkoa tehneitä ja on varmasti myös porukka jota tämä asia kiinnostaa kun näitä laatikoita tungetaan nykyään
    vähän joka autoon tuon.
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    Avataan sanainen arkku, ne jotka on tekemiään laatikoita itse rikkoneet, voi sitten korjailla.

    Oletetaan, että kaikki laatikot on peruskorjattuja, pakkojen ja pannan välykset oikein, helat vaihdettu, tiivisteet pitää ja planeettojen pinionirattaiden päittäispuslat tiukkoja. TV-kaapeli on oikein säädetty ja toimintapaineet tarkastettu.

    Mitä enemmän voimaa lootaan syötetään, sitä tiheämmäksi huoltovälit kasvavat ja huollon jälkeen hetkellinen tehon kesto rääkistä riippuen laskee välyksien kasvaessa jne.

    - Vakioloota: 300 000+ km, 150-170hv, varmaan 220-250 hv hetken aikaa. Kaksi projektia olen avannut kun niistä on laatikot pitänyt tehdä, ja molemmissa paaljon km takana. molemmista kolmosen pakka sulanut ja toisesta pakan palautinjousiasetelma (muovirunko) ja jousenpätkät missä sattuu ja rikkoneet paikkoja. Mailit tulleet täyteen + TV säätö + loppuunajetun lootan rääkkäys todnäk. rikkoneet lopullisesti.

    - Vakio + shift kit: Riippuu mikä shift kit, Jos vaihtaa TransGo Reprogramming kitin tai CK Performance kitin + isommat pantaservot mol. tapauksissa, niin 100 000+ km ja 300 hv, kun välillä tykittelee.

    - 400 hv: yllämainitut palikat, lisäkitkalevy OD pakkaan, paremmat kitkalevyt kolmosen pakkaan, leveämpi rummun panta, mahdollisesti dual feed -modaus kolmosen pakalle ja se tarvii billetakselisen tai ainakin parempiyksilöisen + karkaistun forward rummun. Jos haluaa varmuutta, vois laittaa jo billet sisäänmenoakselin. Lukuisia trikkejä kierroskestävyyteen ja osien/pakkojen öljynsaantiin voi/pitää toteuttaa.

    - 800 hv: lue lista, mitä käyttävät ja tekevät Full billet pro street/strip lootaan:
    http://www.ckperformance.com/resources/ ... SIONS.html

    - 1000 hv: markkinointivedätystä. Pantarummulle on kuorissa fyysisesti liian vähän tilaa pidon ja ja lämmön poisjohtamisen suhteen.
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kiitos saresks vastauksesta mikä oli melko tyhjentävä. :D

    No sitten kun aletaan tekemään remppaa kyseiselle laatikko niin annappas samalla tavalla ainekset noille tehoille.
     
  4. saresks

    saresks Gearhead

    No juu heh, sen kun tietäs aina itsekin.

    Noita laatikoita ei lopulta monet tosissaan vahvistele, ml. ammattitekijät. Sama tilanne on mittakaavaan suhteutettuna USA:ssa. Se on th-350-ukolle äkkiseltään kalibroinniltaan tarkka ja hankalahko saada sen suhteen kestämään ja toiminnaltaan halutunlaiseksi - riippuen tietty mitä haluaa.

    Sen verran niitä on kuitenkin jenkkilässä kiusattu, että tuo 800hv on ilmeisesti aika vankalla pohjalla.
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Perus katu moottoreiden tehot pyörii varmaankin 200-350 hv:n tienoilla.
    Eli jos tekee perus master rebuilt kitillä ja laittaa shift kitin kaveriksi niin mitä tehoja kestää? 300hv?

    Parempi rebuilt kitti ja shift kitti, 400hv?
     
  6. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Onkohan aiheesta olemassa mitään kirjallisuutta?
     
  7. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ei ota tuulta purjeisiin tämäkään topikki!! :mad:

    Eikö ketään kiinnosta vai onko kaikki niin tietäviä ettei jaksa enään näitä keskusteluja?! :poff:
     
  10. saresks

    saresks Gearhead

    Selvitäs nyt, kuinka moni kotimaassa esim. stripillä piiskaa tuota laatikkoa sulaksi niin ymmärrät, ettei tännekään niitä kirjoittelijoita jonoksi asti ole. Mä tiedän tältä palstalta yhden joka näistä tietää enemmän kuin minä JA viitsii niistä välillä kirjoitella. Ja kun se on ollu tässä hiljaa, niin edellä puhuttuun ei ole juuri lisättävää. Seuraavaksi tuota vinkattua manuaalia tilaamaan, siinäkin kun on satoja sivuja niin on aika homma tähän sitä levitellä. Muutenkin, tuohan on noiden laatikoiden kestot rajatapauksissa todennäköisyyksillä pelaamista, paljon helpompi on antaa tosiaan se tehoresepti koneen rakennukseen.
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tiedän kyllä ketä tarkoitat ja olenkin häneltä kysynyt laatikolle remppaa ja hinnankin sain jo. Mutta kun kiinnostaa tuollein yleisellä tasolla että
    minkälaisilla osilla jätkät yleensä laatikkonsa kasaavat ja minkä tehoisten koneiden perään. Tarkoitus ei ole kusta kenenkään muroihin tahi bisneksiin!!

    Esim. onko joku laittanut perus masterkitin sisään ja ajellut pari vuotta menestyksellisesti vaikka 300hp koneen perässä sillä? Laittanut vaan ison coolerin lootaöljyille.

    Kattos kun on tyhmä niin tarvii kysellä...
     
  12. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Mä ajoin viime kesänä vakio laatikolla 1700kiloisella GN:llä
    11.0 ja yli 200 maaliin eikä ollut mitään häikkää missään kohtaan. :)
    ja kyyti sai lämiskää koko kesän :eek:
    Tulevalle kaudelle siellä laatikon sisällä onkin sit kaikki
    vaihdettu "pilletiksi" vai mitä ne on :rotfl:
     
  13. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    grand nationaalin laatikko kestää vakiona sen luokkaa 300hp mitä siinä koneessa on ja tiedämmä enemmänkin, mutta gn:n loota ei oo ihan sama ku perus lankkukylki farkun th200 4r.
     
  14. Bukero

    Bukero Gearhead

    onko tuolle GN:n lootalle ominaista että veto kytkeytyy päälle erittäin voimakkaasti jo tyhjäkäynnillä liikkeelle lähdettäessä sekä pysähdyttäessä ikään kuin tuntuisi ettei halua irroittaa?????...lukkoturbiiniko, ei viiti paljoo jarrulla pidätellä jos on vika
     
  15. Bukero

    Bukero Gearhead

    laitettu tietenkin joku kitti ja paineet tappiin
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se loota mitään irrota vaihde päällä tyhjäkäynnillä. Joku on vissiin vaihtanut matalastallisen turbaanin sinne ja tyhjäkäynti on liian korkea?
     
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    voi ristus ja mitähän tällä olis haettu??? auto niimittäin nousee esim. trailerille kevyesti normi tyhjäkäynnillä
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos se on sinne tietämättä laitettu?
    Nyy on vissiin sitten kesä kun tollasia löytyy nippukaupalla :rotfl: .
    [​IMG]
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Oon ny tilaillu osia tuohon 200r4 proggikseen.
    Viellä pitäis hommata uudet forward ja rear planeetat.

    Osaako raati sanoa et pitäiskö tässä yhteydessä päivittää myös öljypumppu 7-siipisestä -> 10 tai 13 siipiseksi?
    En ole oikein löytäny tietoa siitä koska pumppua pitäis ruveta päivittämään.
     
    maxvo2 tykkää tästä.
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mä oon ymmärtänyt että toi 10 siipinen on hyvä :)
     

Kerro tästä muillekin!