TH 350 kasauksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja paikkatakki, 28.8.2007.

  1. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Tänään tuli pieni mietinnän aihe tuota TH 350:stä kasatessa... Ei mitään muistikuvaa (eikä edes digikuvaa) tuosta "anti clunk spring"-osasta. tai siis, tuon osan paikka ja asento ei tuota epäselvyyttä, mutta se iso lukkorengas, joka Sessionsin TH handbookin mukaan pitää asentaa siten että se pitää tuon jousen paikoillaan...

    No, eikös tuon voi sitten varmaan asentaa tuohon ainakin kahdella eri tavalla: oikein ja väärin. Mutta kumpi on kumpi?

    vaihtoehto 1
    [​IMG]

    vaihtoehto 2
    [​IMG]

    Ensimmäisessä asennossa tuo lukkorengas painuu kunnolla uriinsa, ja tuntuu muutenkin järkevämmältä. Kertokaapas kokeneemmat, että onko meikäläisen päättely siellä päinkään?

    Lisäksi silloin aikaisemmin laatikkoa purkaessa tupsahti jostain tälläinen osanen: Muoto on hieman epämääräinen ja pituutta pisimmällä sivulla noin 5mm (en hoksannu mitata, arvioin juuri muistinvaraisesti)
    [​IMG]
    Mistähän tuokin on poissa, ja mikä lienee? Eihän ole vaihteiston osa ensinnäkään, eihän?
     
  2. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Vaihtoehto 1 näyttää minunkin mielestä järkevältä.. EN muista kuinka itsellä tuo tuli laitettua :oops: :oops: Kai se meni päin helvittiä ja korkkaa juuri tuosta kohtaa :odroll:

    Jaa et mistä tuo nökäre? Ei ainakaan tuossa muodossa kuulu vaihteistoon. Se että mistä se on lähtöisin on mahdoton sanoa.
     
  3. Kauko

    Kauko Gearhead

    Tuo ykkösvaihtoehto näyttäis jotenkin oikeammalta. Ite oon myös yhden Th-350:n joskus muinoin tehnyt, ja muistaakseni laitoin siihen juuri noin. Auto oli mulla remontin jälkeen pari vuotta, eikä ainakaan sinä aikana poikinut vaihteisto.

    edit: ei ainakaan mun lootasta tommosta kikkaretta löytynyt, toivottavasti ei löydykään. Ihan tuo näytti niinkuin terminaattorin osaselta saman nimesen filmin kakkos osassa...
     

Kerro tästä muillekin!