TH-350 oireilee kuumana

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Skylark70, 30.6.2010.

  1. Skylark70

    Skylark70 2nd gear

    Jep eli ongelma on, että lämpimällä kelillä kaupunki pyörityksessä moottori alkaa paikallaan ollessa jarrulla seisoessa D-asennossa käymään epätasaisesti. Ja sitten, kun yrittää lähteä taas liikkeelle auto liikahtaa muutaman metrin ja sammuu. Sama oire myös R-asennossa. Heti, kun siirtää N:lle tai P:lle tyhjäkäynti tasaantuu. Samoin, jos sammutan auton kuumana ja käynnistän uudelleen muutaman minuutin päästä se käy tyhjäkäyntiä ihan OK. Mutta, kun kytkee D- tai R-asennon ja yrittää lähteä liikkeelle sammuu melko usein.Kylmänä ja kylmillä keleillä vaihteisto toimii täysin moitteetta. Vaihteiston öljyt ja suodatin on vaihdettu talvella.
    Öljyn määrää on lisätty ja vähennetty, kun se mittatikku on niin helkkarin vaikea lukuinen. Määrähän pitää tarkastaa auton käydessä, mutta ainakin minun yksilö roiskii öljyä tikulle sinne tänne ettei siitä saa oikein selvää onko öljyä liikaa vai liian vähän. Oireet ainakin tuntuisi ilmenevän helpommin, jos öljyä on liikaa.
    Voiko yleensä tuo öljyn määrä aiheuttaa kyseistä oiretta, vai onko vaihteistossa jokin mekaaninen vika?
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    eikös rikkoutunut turbiini voi oireilla myös tuolleen?
     
  3. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    toinen veikkaus on et kone käy rikkaalla tyhjäkäynti piirin vallitessa.. :odroll:
     
  4. Skylark70

    Skylark70 2nd gear

    Ongelma poistui, kun asensin jäähdyttimen eteen sähköflektin. Tosin samalla tuli vaihdettua talvella vaihdetun puolan tilalle takaisin vanha puola. Ei näköjään pitäisi koskea mihinkään mikä toimii. Tuli talvella tuo puolakin vaihdettua siinä pelossa, että alkuperäinen 40 v vanha puola hajoaa joku päivä. Samalla kyllä siirsin puolaan hieman kauemmaksi koneesta, kun oli alunperin aivan lohkossa kiinni. Ei ole tullut kokeiltua kumpi lopulta ongelman poisti. Joko uusi puola ei vaan kestänyt kuumuutta ja "kuoli" aina välillä tai sitten vaihteistoöljyn jäähdytys ei toiminut riittävästi? Mutta pääasia, että taas toimii eikä tarvinnut repiä vaihteistoa irti kesken ajokauden (ainakaan vielä :p ).
     

Kerro tästä muillekin!