TH 350 ulostuloakselin pituus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja paikkatakki, 13.8.2007.

  1. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Puotettiin vaihteisto pois Blazerin alta. Pikkuisen vaan rupesi ihmetyttämään että mikäs tämä laatikko oikein sitten onkaan. Olisihan sitä pitänyt osata epäillä jo peltisestä turbiinin suojasta, mutta kun ei sytyttänyt...

    [​IMG]

    Mittasin tuon kuvan laatikon ulostuloakselin pituuden vaihteiston kuoren kohdalta ulospäin, ja sain tulokseksi n.13,6cm (~5,35"). Olen kuullut puhuttavan 6" hännästä (Ron Sessionsin kirjassa 6 1/4") Tuntuis että tuohon hännän mittaan tuo ulostuloakseli on vajaa... Vai jääkö se akselin pää sinne hännän sisään?

    Olisiko kellään lyhyellä hännällä olevaa laatikkoa silleen kätevästi hollilla että tarkistaisi kuinka pitkälle tuo akseli tulee?

    EDIT:
    Tässä vielä toinen kuva:
    [​IMG]

    Kuvassa näkyy tuo n.44mm leveä välikappale NP208 jakolaatikkoon... Tähän ei ole mitään jakoa laittaa nelivetoisen TH350:stä, kun sen ulostuloakseli tulee vain muutaman sentin ulos vaihteiston kuoresta. Taitaa olla niin että alunperin tässä autossa on ollut joku aivan muu vaihteisto...
     
  2. overlap

    overlap 1st gear

    Tulee kyllä omassa th-350:sessä akseli tuon "kuoren"yli hivenen,tuo kuori voisi olla mainitemasi 13,6cm.Itse mittasin n.14cm.Oma laatikko on sopivasti tuossa eteisessä.Helppo mitata. :rotfl:
     
  3. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Mulla vaihteisto olohuoneen pöydällä :rotfl: Ja ulostulo akseli tulee n.1,5cm yli hännästä.. ja kyseessä siis 6" häntä.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi on alunperin 6" hännällä oleva 350. Sitä ei saa muuten TH-700 toosalle tehtyyn 208 jakikseen kuin juuri noin että otetaan hännästä pala pois ja laitetaan vielä välipala väliin. Tai saa sen sopimaan mutta tolla tavalla kardaanit saa jäädä orkkis mittaansa!!
     
  5. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Kiitos kovasti tiedosta! Tätä vähän arvelinkin. Oli vaan niin siisti tuo ulostuloakselin pää että on lyhennetty jotenkin muuten kuin kotitallissa rautasahalla ja viilalla...

    Täytyykin pistää 6" hännällä oleva TH 350 pikaiseen hakuun.
     
  6. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Sitten vielä kysymys turbiinista: Jos jostain löytyisi se th-350 6" hännällä, niin onko bensa ja diesel koneen turbiinit samoja?

    Meinaan että kun mulla on tuossa Blazerissa 6.2 diesel, niin arvaako siihen laittaa laatikkoa ja varsinkin turbiinia joka on otettu bensakoneen perästä?

    Onko vielä jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon käytettyä vaihteistoa ostaessa?

    Entäpä jos ostaakin "uuden"? Onko nuo TCI-vaihteistot hintansa väärtejä?
    http://www.tciauto.com/Products/GM/gm_t ... ic_350.asp
    Sehän tuollaisessa vaan on että jos sen akselin lyhentää, niin takuulle saa heittää hyvästit...
     

Kerro tästä muillekin!