TH 400 kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ChevyCaprice, 7.2.2013.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Nyt menee hermo! Miten tollaisen vanhanmallin suodattimen saa tungettua O-renkaan kanssa tuonne mihin se kuuluu? Tarkka jo ilman menemään putki tonne reikään ja o-renkaan kanssa ei perkele millään vaikka kokeilin varovasti tunkillakin painaa sitä tonne, ei helevetti se survoudu tuohon reikään! Apua!

    Tuommonen apina se suodatin:
    [​IMG]
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: TH 400 suodattimen asennus

    miksi sinne tommonen pitää väkisin tunkea
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Re: TH 400 suodattimen asennus

    Ei mulla ollut mitään ongelmaa vastaavassa tilanteessa kk sitten.. Eihän siellä ole mitään ylimääräistä reiässä?
    Muutenkin se tuntui ettei mene "pohjaan" vaan jäi hieman löysän oloiseksi ja kellumaan paikalleen.
     
  4. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Re: TH 400 suodattimen asennus

    Koska pitäisi tollaiselle "tavalliselle" suodattimelle touhuta jostain putki ja erilainen öljypohja. Tällaisen postikusti tänään polkasi ovelle ja makso vitusti euroja, ni kyllä se pitää tonne saada. En vaan ymmärrä, miksi vitussa tuo o-rengas ahistaa, niin perkeleesti? Kokeilin ensin laittaa renkaan paikalleen ja suodatinta perään, ei. Sitten rengas paikalleen suodattimeen ja koko paskaa ängätä tonne paikalleen, ei, ei edes tolla tunkilla! Reikä on putsattu jo niin monesti, siellä ei ylimääräistä. Edellinen samanlainen saatanan peltipurkki oli ihan jetisti paikallaan ja niin haluttaisi tuokin saada. Auttaskohan tuohon hakea kapiampi renkula jostakin...
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: TH 400 suodattimen asennus

    Mulla on noita uudemman sudin putkia hurumykke, mutta onkos sun venakoneistossa jenka johon sudin paikallaan pitävä pultti ruuvataan?
    Ja toi ankeriassäilykepurkki pysyy ihan itellään paikallaan.
     
  6. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Re: TH 400 suodattimen asennus

    Mieluummin nyt tungen tuon suodattimen tonne, kun sellaisen ostin ja oli kalliimpi, kun toi perus! Venakoneistossa kyllä on tuo pultin reikä. Tuo peltipurkki suodatin on kyllä nelisataseen toosaan ja ihan samanlainen kun toi aiemminkin ollut, mutta eihän tuo oo enää totta, et yhtä suodatinta vaihtaessa pitää olla yli-ihmisen voimat. En enää muuta keksi, ku lähtee ohuempaa o renkulaa metsästää..
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: TH 400 suodattimen asennus

    Mittaa putkien halkaisijat ja tsekkaa pyöreys. Ja vertaa niitä ettei sen uuden putki ole vääntynyt tai muutenkaan saanu mitään vammaa.
     
  8. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Re: TH 400 suodattimen asennus

    Silmämääräisesti täysin pyöreä on suodattimen putki ja ei vääntymiä, samannäköinen putki, kun vanhassakin. Ja menee tolleen ihan komiasti paikalleen, mutta renkaan kanssa ei. Pitää vielä verrata sitä o-rengasta tohon vanhaan, ihan varmasti tuo uusi on paksumpi!
     
  9. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Re: TH 400 suodattimen asennus

    Ei mennyt tänäänkään paikalleen suodatin uudella renkaalla. Vanhalla renkulalla aikansa kitkuttelun jälkeen lopsahti suodatin paikalleen kohtuullisella voimalla, luulisi pitävän. Mitä vahinkoa tosta voi tulla jos tiiviste ei pidä? Ja pohjaa laittaessa paikalleen huomasin, et yhdestä pultista jenka menny, ei halua kiristyä. Liimaa laitoin hienosti molemmin puolin tiivistettä ja pikkuräikällä kiristys kevyellä rannemomentilla. Saa nähdä pitääkö, antaahan kuivua vuorokauden rauhassa.. Mitä suosittelette öljyksi?
     
  10. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    ATF:ät liruteltu lootaan ja pohjan tiiviste piti, mut tippasee kickdownin sähköliittimestä öljyä. Liitin heiluu laatikon kylessä edes-takasin, onkohan tuo muoviliitin itsessään rikki ja mistä niitä saa uusia?
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Öljypohja auki ja liitin pois. Siihen saa uuden o-renkaan jos itse liittimen muovirunko ei ole vaurioitunut.

    En tiedä tuleeko ehjänä ja riittäkö sähköjohdossa pituutta jos vaan raakasti repäset liittimen irti laatikosta.

    Tosin jos et ole käyttänyt moottoria ja liittimestä valuu öljyä niin öljyn pinta taitaa olla hiukan liian korkeella.

    Korjatkaa jos olen väärässä mutta kone sammuksissa ölyn pinta ei ole ölypohjaa korkeammalla....?
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    on korkeammalla
     
  13. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Turbiinia en osannu tyhjentää, pelkästään lootasta lähti jotain nelisen litraa öljyä ja saman verran kaadoin uutta tilalle. Näkyy olevan tollaiset "kynnet" mitkä pitää liitintä paikallaan. Tuskinpa tulee ehjänä, jos yrittää kylestä tuon irti repästä. Kokemuksia?? Käyttämään tuota ei pysty, hiljakseen ilmestyy tippa sillointällöin, ei sen kovemmin nyt vuoda, mut miten sitten kun saa auton taas käyntiin?
     
  14. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Kahden käden taktiikalla joskus onnistaa.

    Toisen käden sormilla painaa niitä kynsiä toisiaan kohti ja toisella kädellä "nytkyttää" läpivennin irti paikaltaan.

    Siihen saa uutta O-rengasta ja jopa uutta osaa Simunasta jos kaikki kynnet katkeaa.

    Kootessa kannattaa varmistaa hyvällä silikoonilla kun tunkee paikalleen.

    t,Antti
     
  15. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Saattaahan tuota kokeilla, kun ei vaa särkys lootan sisään.. Pitää alkaa joku ruutta hommaa, jolla sais öljyt pois ton tikun kautta. Oli tippa ilmestynyt mittarivaijerinki juureen, sielläkin ilmeisesti on o-rengas?
     
  16. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ilmeisesti king - merkkinen, punainen moottorisilikoni ei ole se hyvä liima :odroll: Tollasta paskaa oli jääny jostain melkein täysi tuubi ja sitä käytin öljypohjaan, nyt näkyy vuotaa tuo liimattu modulaattori ja öljypohja, perkele! Pari päivää sentään kesti! :D Eli pohja pois ja samalla vaihdella noi kaikki O-renkaat, mutta mikä on oikeasti hyvä öljynkestävä liima? Permatexin tuotteita katellu, mut mistä niitä saa tilattua?
     
  17. 383

    383 Gearhead

  18. solar4

    solar4 2nd gear

    Loctiten 5910 on mulla toiminut. Numeroa nyt ei kaupassa ollessa muista pirullakaan, mutta tunnistaa helposti; väri on musta ja kalleinta mitä Motonetissa on :)
     
  19. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Mistä tollaista moroson tiipparia saa suomesta ja mitä tuo on? Korkkista tiivistettä moni suositellut.. Ja alumiini öljypohja polttelis haaveissa, mitähän nekin maksaa..? Lähin motonetti on 200km päässä, mut pitää paikallisilta kysellä tota loctiten kamaa.
     
  20. 383

    383 Gearhead

    us-parts
     

Kerro tästä muillekin!