TH 400 Vanha malli lopettaa vedon kuumana

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja karitsa, 30.7.2023.

  1. karitsa

    karitsa 1st gear

    Kuumana alkaa kaikki vaihteet luistamaan oikein kunnolla,ettei meinaa päästä edes ykkösellä mäen päälle. Viileänä voi laittaa kumit sulamaan ja hyvin pitää.Öljyä on sentti yli ylämerkin,ei kai se voi olla syynä.Mikä voisi olla vikana,antautuuko turbiini vai onko laatikossa jokin mikä voi luistattaa kaikkia pykäliä. Suodatin on 500km sitten vaihdettu.
    Sen verran täsmennystä että tekee vain silloin tällöin,nyt ajelin 100 km,eikä luistanut vaikka löin ylämäessä lapun lattiaan. Sitten kun taas luistaa niin veto loppuu joka vaihteella lähes kokonaan.
     
    Muokattu: 30.7.2023
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    eteepäinajo kytkin ei varmaan jaksa pitää, joko liika öljy alkaa vaahtoutumaan tai sitten mäntä tai sen tiiviste vuotaa.
     
  3. karitsa

    karitsa 1st gear

    Tämä voisi käydä oireisiin. Tätä vaahtoutumista itsekin ajattelin. Otan ylimääräiset öljyt pois ja jos ei auta niin täytyy koittaa selvittää missä eteenpäinajo kytkin sijaitsee,että pääsee katsomaan tiivisteen kunnon.
     
  4. SMP

    SMP 1st gear

    No siinä kytkimen tapauksessa se on sitten koko loota levälleen ja samalla kannattaa laittaa kitkatkin uusiksi, muiden tiivisteitten ohessa.
     
  5. karitsa

    karitsa 1st gear

    Täytyy kyllä kunnostaa ja vaihtaa kaikki kuluneet osat samalla,jos kerta siihen ajokytkimeen ei lootaa halkaisematta pääse. Pähkäillä samalla sitä keskipakosysteemiä kun nyt loota paiskoo vaihteet liian pienillä kierroksilla ylöspäin.
     
  6. tero79

    tero79 3rd gear

    tarkista ettei imuputki ole halki... jos muovinen paikallaan. Ja että kaikki orenkaat onkunnossa..
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuossa pitäisi olla alumperin säädettävä modulaattori.
     
  8. karitsa

    karitsa 1st gear

    Jos tarkoitat öljynsuodatinta niin siinä on se vanhanmallinen teräs-suodatin,missä ei ole ollenkaan muovia.
     
  9. karitsa

    karitsa 1st gear

    Hommasin säädettävän modulaattorin,eikä sillä ole saanut juurikaan paremmaksi. Oikein kireelle kun ruuvin laittaa niin ykkösen ja kakkosen väli kasvaa jonkin verran mutta ei oikein hyvin toimi kokonaisuutena.
     

Kerro tästä muillekin!