th 700 luistaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 25.7.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    eli 1nen ja 2nen toimii moitteettomasti.sitten alkaa luistaa.kilometrejä mittarissa reilu 130tuhatta.öljyä on ja ihan oikean väristäkin.mitään kamalia ääniäkään ei kuulu.mikä lieneekään ongelmana ja mahtaako iso/kallis remontti olla?
     
  2. capriceman

    capriceman Gearhead

    Tsekkaapa T.V paine, eli T.V vaijeri tuppaa hieman venymään ja paineet laskee ja loota voi alkaa luistelemaan. Vaijerin säädön löydät kaasarin vierestä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    (Toinen Nimetön th700 omistaja), Mikä se sellanen TV kaapeli on? Monta kanavaa siitä näkee?
     
  4. Timmo

    Timmo 1st gear

    [​IMG]
     
  5. capriceman

    capriceman Gearhead

    Se on vanha "kikkari vaijeri", joka lähtee kaasarin kaasuvivustolta. Näin loota "tietää"
    moottorin kuormitusasteen. Pelkästään kickdown vaijeri se ei ole, vaan vaijerin asento muuttaa TV("Trottle Valve") venttiilin asentoa lootassa. Itse venttiili moduloi ryhmäpainetta lootassa joka muuttaa vaihtonopeutta ja vaihteen vaihdon kestoa...
    Liian kovat paineet tekevät vaihdon nykiväksi ja liian pehmeät vaihdot kuluttavat 2/4 pannan ja 3/4 pakan hajalle(THM-700). "Optimi asento" on pienestä kiinni jo 5mm vaijerin asento muutos tekee vaihdot erinlaisiksi. Vanhoissa autoissa vaijeri venyy ja ryhmäpaineet laskee>>mahdollisesti 3/4 pakka luistaa.
    Perussäätöä kannattaa lähteä etsimään siten, että (TV) vaijeri on täysin kireä kun kaasu pohjassa...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hello.Eli eikö mullakaan ehkä ole isompaa vikaa omassa 6,2D vanissa laatikkona on toi TH700 1 ja 2 vaihde pelaa kun kello mut 3 ja 4 luistaa ei se tosta ole huonommaksikaan menny se vaan vähän luistaa vaik turbiini on lukittuna,vaihtaa tosi nätisti myös.laatikon öljyt vaihdoin ja suodattimen.
     
  7. capriceman

    capriceman Gearhead

    Jos luistaa 3-4 vaihteilla edelleen niin 3/4 pakka on kulunut, >> tarkkaile öljyn väriä.
    Suosittelen remonttia, jos luistaa pahasti.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    TH-700 KICK-DOWN ELI KUORMITUS VAIJERIN SÄÄTÖ.KAVERI PAINAA HYTISTÄ KAASUN POHJAAN JA TOINEN VETÄÄ VAIJERIN SÄÄDÖN KIREÄLLE.JOS VAIHDOT KORKEAT JA TERÄVÄT LÖYSÄÄ VAIJERIA YHDEN "NAPSUN".JOS 2-3 VAIHTEEN VAIHTO HETKELLÄ KIERROKSET NOUSEE YLEMMÄS ELI TUNTUU ETTÄ LUISTAA NIIN KIKKARI VAIJERIA KIREÄMMÄLLE.KIKKARIN SÄÄTÖ ON MILLEISTÄ KIINNI.KANNATTAA MYÖS KOITTAA ETTÄ VAIJERI PALAUTUU KUNNOLLA TAKAISIN LOOTAAN,MUUTEN VAIHDOT TOSI KORKEALLA JA RYSKÄSEE VAIHTO HETKELLÄ.KORJASIN JUST SEMMOSEN VIAN AUTO OLI DIESEL VANI KAVERI SANO ETTÄ VAIHTAA KUN NORSU POTKASISI. T:ASSERI
     
  9. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Jos kyseinen vaijeri alkaa olemaan rispaantunut niin kannattaa ostaa alkuperäinen. Ite ostin tarvike vaijerin ja siinä on muutaman millin mittaero vanhaan verrattuna. Säätäminen onnistui nippanappa, säädön ku veti niin pitkälle ku se tuli niin se oli MELKEIN hyvä. Tosin saataahan niissä tarvikemalleissakin olla eroja.
     
  10. capriceman

    capriceman Gearhead

    Jos vaijerin jättää löysälle niin loota kärsii. Joten aloittakaa säätö siten, että>> kaasu pohjaan >> vaijeri kireälle. Tarkistakaa, että vaijerin palautus toimii.
    Vaijerin hienosäätöä kannattaa hakea "kireämmiltä vaijeri säädöiltä"(Suuri ryhmäpaine).Varokaa jättämästä vaijeria löysälle >> loota hajoo( suurin osa löysälle jätetyistä säädöistä aiheuttaa pakan/pannan kulumista ja tehohäviötä lootassa).
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten se TV-vaijeri on laatikon päästä kiinni, eli onko helppo homma asentaa ite?
     
  13. camaroo

    camaroo 1st gear

    mites noi säädöt tehdään 350 lootaan saman laillako mitä se vaijeri siellä lootassa liikuttaa kun tuntuu että vaikka miten säätäis niin pykälät vaihtuu yhtä laiskasti voisko sieltä vaijerin päästä olla jokin irronnut tai jotain vastaavaa.
     
  14. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Itse tein justiinsa vaijerin säädön ja täytyy sanoo että tarkkaa hommaa..

    Mulle laitettiin vajaa vuosi sitten vaihtoloota ja mielestäni se potkaisi hieman liian rajusti vaihtaessa.Kun asiasta mainitsin asentajille niin sanoivat vaan että vahvistttu ja korjattu laatikko on säädetty sillain että se vaihtaisi terävästi jolloin kestoikä paranee(ovat puoliksi oikeassa).Kissan v..ut kun meinas perä hajota jo tohon rynkytykseen.Luulempa myös että etummainen kardaani nivelkin on jo sökö.

    Kun tossa tunnin säätelin ja kokeilin niin johan löyty suorastaan unelma säädöt ei paljo nykäse enää.Laitoin myös hieman kireelle ensin ja sit löysäilin kunnes vaihdot olivat rauhallisia ja luistamisia ei esiintyny.2 vaihteelta 1 vaihteelle kokeilu oli sikäli huvittavaa kun tie oli peili jäässä niin perähän siinä suttas ja 100km/h oli hetkessä mittarissa :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: juniorijussi 2003-12-18 19:00 ]</font>
     
  15. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Camaroolle, TH350:ssä se vaijeri on kickdown, eli kun kaasua runttaa nykäsee pienempää silmään. Jos kikkari ei oo tarpeeksi kireellä ei välttämättä vaihda alaspäin polkaisusta. Kaasu kun polkastaan pohjaan 70-80 km/h, pitäisi vielä löytyä ykkönen! TH350 vaihdot ylöspäin tapahtuu alipaineella, eli alipaine säätelee vaihtamistapahtuman napakkuutta. Laatikossa tai turbiinissa on normaalia enempi luistoa (ainahan automaatti vähän luistaa), jos vaihtaa laiskasti. Eli remppa edessä...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jem77 2004-01-13 12:28 ]</font>
     
  16. blues

    blues 1st gear

    tosta TH-350:stä vielä. mulla on kans vaihdot alkanu laiskistumaan, oisko vaijeri venynyt vai alkaako laatikossa olla rempan tarvetta? öljyt on normaalin väriset/hajuiset ja vaihdettu säännöllisesti. niin ja valoista kun rajummin lähtee, niin nykii muutaman kerran ennen kun pääsee kunnolla liikkeelle(?)
    mitä tuolta askista yleensä menee/kuluu? (automaattilootien toiminnasta ei ole hirmuisesti käsitystä).
    jos ite purkaa, niin mitä kannattaa vaihtaa? vai onko hyvä keino ottaa aski peräkonttiin ja viedä pajalle laitettavaksi? hinta?
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko muilla sama ilmiö vanissa THM700 laatikolla, että kylmänä nykäisee aika tuntuvasti vaihtaessa ykköseltä kakkoselle? Ei oikein tuntuisi olevan TV vaijerin säädöistäkään kiinni, kun rauhoittuu lämpimänä!?
    Pitääkö muuten paikkansa, että jos moottori on tehoton, esim. yksi sylinteri pimeänä, niin laatikko nykäisee vaihtaessa?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mitkäs on parhaat säädöt vartille, eikös silloin kannata olla tosi napakat vaihdot, vai kuis on, onko liiasta napakuudesta haittaa?
     
  19. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    pystyykö th350:stä tekeen th700:n laatikon hännän vaihtamalla? vai onko essonbaari juttuja?
     
  20. Buick55

    Buick55 Gearhead

    no ainakin ihmemies tai se joka tollaista väittää,sillä kyllähän aikuisen sanaan täytyy voida uskoa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!